Externe HD op netwerk via printerserver

Pagina: 1
Acties:

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb misschien wss een nogal domme vraag, maar het volgende idee kwam in mijn hoofd dat volgens de search nog niet eerder voorgesteld was:
Men kope deze : een Conceptronic USB Printserver, waarmee je een (printer)usb-aansluiting op je netwerk hebt. Vervolgens pakt men een externe USB HD, bijvoorbeeld zo eentje die met de usbpoort in de printserver wordt geplugged.
Ofdat je de hd moet toevoegen met printer zoeken oid, heb ik nog niet over nagedacht :+

Ik weet dat er andere oplossingen zijn (specifieke kastjes, P3 als fileserver gebruiken, etc), maar deze manier zou het goedkoopst zijn. Waarschijnlijk zullen de eerste reacties zijn, wtf slaat dit nou weer: er staat toch printerserver en niet fileserver :X :? Jawel, maar misschien wordt de printer alsnog door de computer aangestuurd, en zorgt dat kastje puur voor een usbaansluiting @ netwerk die ervoor zorgt dat elke pc deze usbpoort over het netwerk kan benaderen.

Nu ik het verhaal nog eens terug lees geef ik het eigenlijk 1% kans, bij een of ander veels te duur merk :P Anyhow... just wondering...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Een printserver heeft normaalgesproken relatief weinig data te verschepen.
Paar MB hooguit voor een grote grafische printopdracht.

Een fileserver daarentegen, laten we zeggen dat je pr0n er ook op staat zodat je het kunt delen met iedereen, heeft in dat geval *veel* data te verschepen. (anders ook)
Die fileserver heeft daarom meer RAM nodig dan een printserver, snellere CPU en meer netwerksnelheid.

Een fileserver is vaak gewoon een procje met wat RAM, USB/IDE/SATA controller en een NIC, met een simpele Linux firmware waar SaMBa op zit.
Een fileserver kun je vaak wel als printserver abusen, andersom wordt lastiger.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Anti-XP schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:11:
Een printserver heeft normaalgesproken relatief weinig data te verschepen.
Paar MB hooguit voor een grote grafische printopdracht.

Een fileserver daarentegen, laten we zeggen dat je pr0n er ook op staat zodat je het kunt delen met iedereen, heeft in dat geval *veel* data te verschepen. (anders ook)
Die fileserver heeft daarom meer RAM nodig dan een printserver, snellere CPU en meer netwerksnelheid.

Een fileserver is vaak gewoon een procje met wat RAM, USB/IDE/SATA controller en een NIC, met een simpele Linux firmware waar SaMBa op zit.
Een fileserver kun je vaak wel als printserver abusen, andersom wordt lastiger.
Maar dan gaat het dus puur om de load die hij kan hebben, bv drivertechnisch is het wel mogelijk?