Problemen met geforce en servicepack2

Pagina: 1
Acties:

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 22:12

RealBase

Just laughin'

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen mijn pc maar eens opnieuw geinstalleerd naar XP SP2 alleen nu is mijn beeld direct na opstarten zwaar vern**kt. (zie plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://uploaded.flavor.nl/n/1438.jpg

Ik heb er een Nvidia geforce 6200 agp 8x 128mb tv/dvi inzitten die het perfect deed onder XP SP1

Nu doet hij echter weinig tot niets meer behalve dit beeld geven. Bij het instaleren van welke geschikte driver ook gaat het beeld direct op zwart en blijft zwart. met mijn oude kapotte ATi heb ik nergens last van maar die moet er ook snel weer uit.

Iemand een oplossing?

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Verwijderd

Heb je al verschillende refresh rates/resoluties/kleurdieptes getest?

Mijn eerste indruk is toch een defect aan je kaart. Heb je dit pas wanneer je in Windows komt, of ook al in de bios? Probeer anders alsnog even Windows XP SP1 erop te zetten en kijk of het beeld daar weer goed is, dan sluit je uit dat het aan de kaart ligt en de kaart niet toevallig in de tussentijd defect is geraakt.

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 22:12

RealBase

Just laughin'

Topicstarter
Heb inderdaad weer sp1 erop geknikkert dat werkte wel weer. beeld instellingen zijn niet te wijzigen omdat beeld dan ook op zwart springt en niet meer terug komt.... :( In bios is het beeld wel goed TOT het Welcome scherm dan gaat het fout...

[ Voor 18% gewijzigd door RealBase op 27-08-2006 22:24 ]

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Verwijderd

Dan wordt het wel moeilijk inderdaad, als je geen enkele driver of instelling kan proberen.

Herkend Windows, voor zover je kan zien, de kaart wel als een Geforce 6200 of als een unknown device? Wie weet is de bios van de videokaart corrupt. Je zou dan nog eens kunnen kijken naar een andere bios voor je videokaart en die erin flashen, hoewel ik het vreemd vind dat het probleem alleen bij XP SP2 is. Doe dit dan wel in DOS, dan werkt het in ieder geval.

Anders zou ik het niet weten. Naar mijn weten zijn er in SP2 geen grote aanpassingen gedaan in de manier hoe videokaarten worden aangesproken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 22:41 ]