[php/msql] php site opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Er1Ck
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05-2021
Alloah GOT'ers,

Omdat ik een half jaar op reis ging naar Nieuw Zeeland, Australie en Maleisie heb ik voor het thuisfront een site inelkaar gedraaid: www.erikderuiter.com

Inmiddels ben ik terug en zou ik graag deze site willen backuppen. Natuurlijk kan ik de database en apart de ftp folders opslaan, mja dat werkt natuurlijk niet. Ik zoek daarom naar een programmaatje die alles in kan lezen en naar html kan schrijven ofzo. Inloggen en nieuwe posts maken hoeft namelijk niet meer.

Weet iemand misschien hoe ik mijn site op een goede, makkelijk toegankelijkbare manier kan opslaan?

Mats, Erik

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:57
Er1Ck schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:52:
Alloah GOT'ers,

Omdat ik een half jaar op reis ging naar Nieuw Zeeland, Australie en Maleisie heb ik voor het thuisfront een site inelkaar gedraaid: www.erikderuiter.com

Inmiddels ben ik terug en zou ik graag deze site willen backuppen. Natuurlijk kan ik de database en apart de ftp folders opslaan, mja dat werkt natuurlijk niet.
wrom niet ? Zo doen we 't toch allemaal ?
Ik zoek daarom naar een programmaatje die alles in kan lezen en naar html kan schrijven ofzo.
Dan moet je ff beter zoeken, want er zijn duizenden siteripprogjes.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

man wget
wget -m URL

wget is in staat url om te schrijven. Zodat de site offline te bekijken is.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Er1Ck
nou, als ik dan mn site wil bekijken moet ik eerst een versie van php en apache vinden en installeren. En over 60 jaar zijn die programmas natuurlijk niet meer te vinden. (als html dan nog wel gelezen kan worden). HTML lijkt me gewoon gemakkelijker.

Ik heb gegoogled en op www.download.com gezocht en kon helaas niets vinden. ja allemaal msql database backups, maar geen html schrijvers. Sorry dat ik van die stomme vragen stel, maar ik ben een architect, geen ICT meneer ;)

edit: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=wget+-m+URL&meta=

sorry maar dit gaat mijn pet te boven, als je begrijpt wat ik bedoel ;) Ik moet gewoon kunnen klikken in een programmaatje, zonder eerst 3 maanden te studeren ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Er1Ck op 27-08-2006 21:58 ]

• StevenK
Er1Ck schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:56:
nou, als ik dan mn site wil bekijken moet ik eerst een versie van php en apache vinden en installeren. En over 60 jaar zijn die programmas natuurlijk niet meer te vinden. (als html dan nog wel gelezen kan worden). HTML lijkt me gewoon gemakkelijker.

Ik heb gegoogled en op www.download.com gezocht en kon helaas niets vinden. ja allemaal msql database backups, maar geen html schrijvers. Sorry dat ik van die stomme vragen stel, maar ik ben een architect, geen ICT meneer ;)
Misschien ligt 't aan mij, ik ben tenslotte maar een ICT meneer die bij een architect werkt, maar als op google kijk, vind ik meteen allerlei programma's die dit kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door StevenK op 27-08-2006 21:59 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
Httrack is hier handig voor en freeware.

• Er1Ck
tatata schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:59:
Httrack is hier handig voor en freeware.
Alvast bedankt tatata

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Je site werkt niet helemaal goed in FF.
als ik op "Zomaar een plaatje.." klik, verschiet het menu een beetje. :)

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Er1Ck schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:52:

Inmiddels ben ik terug en zou ik graag deze site willen backuppen. Natuurlijk kan ik de database en apart de ftp folders opslaan, mja dat werkt natuurlijk niet.

Weet iemand misschien hoe ik mijn site op een goede, makkelijk toegankelijkbare manier kan opslaan?
Wat bedoel je precies met dat werkt natuurlijk niet :? Als je alles via ftp download en je zorgt dat je een dump van je database hebt dan heb je imho een redelijke backup van een website.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• StevenK
seamus21 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:03:
[...]
Wat bedoel je precies met dat werkt natuurlijk niet :?
Dat heeft 'ie toch al, met overigens redelijk sterke argumenten, onderbouwd ?

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
StevenK schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:05:
[...]

Dat heeft 'ie toch al, met overigens redelijk sterke argumenten, onderbouwd ?
Ok over 60 jaar kan hij de files en mysql dump misschien niet meer terugzetten. En wil daarom de hele site zoals deze nu is in html?

Kan je dan niet gewoon pagina opslaan als... Of mis je dan bepaalde zaken :?

Als je eenmaal een keer zo een file en mysql dump hebt kun je deze iig lokaal snel bekijken ook al is internet met een atoombom platgegooid. Dmv bv lokaal een eigen webservertje te draaien. Hiervoor kun je bv Xampp Lite gebruiken.

Dat Xampp Lite is dus echt een ala-1-minuut webserver met o.a. php en mysql up en running. Moet goed te doen zijn :)

For the record ik vind de argumenten niet zo sterk :X

[ Voor 7% gewijzigd door seamus21 op 27-08-2006 22:16 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Er1Ck
seamus21;

Je hebt gelijk, tis een goede backup. Maar als ik hem gewoon even snel wil bekijken over een paar jaar, dan is het omslachtig in mijn optiek om eerst een server te installeren om het te bekijken. Het moet makkelijker kunnen. Begrijp je wat ik bedoel?

Dat httrack is nu bezig met downloaden, maar heb nog geen eindresultaat. Ik ben benieuwd!

En StevenK; Mocht je je vervelen; Op RTL5 is een leuke tv serie bezig. Kus!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://www.google.com/sea...ng_nl%7Clang_en%7Clang_de

Persoonlijk heb ik ervaring met deze, wel een fijn programma'tje.

Meer dan genoeg resultaten lijkt me. Dit heeft verder weinig met PRG te maken en is gewoon zoekwerk.

[ Voor 96% gewijzigd door RobIII op 27-08-2006 22:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.