Toon posts:

Celeron 633Mhz overklokken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of ik een 600Mhz of een 633Mhz Celeron moet kopen...
ik wil graag overklokken tot 900Mhz of 950Mhz

kunnen jullie mij misschien uitleg geven
alvast bedankt

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb gisteren een 600 MHz Celeron naar 900 MHz over geklokt, ik moest wel 2.0 volt geven ipv 1.5 volt en naar wat ik er over gelezen heb haalt die core net wel of net niet 950 MHz.

Ik denk dat de 633 niet veel anders zal zijn, dus je kunt beter de 600 MHz nemen en nog een paar MHz extra aan je FSB geven om het uiterste er uit te persen.

iOS developer

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 08:20

E-Vix

Nu met sneeuw!

Mijn Celeron II 633 Mhz was perfect over te clocken tot 1064 Mhz (9.5 x 112 Mhz). Als VCore voltage heb ik hem op moeten schroeven tot 1.95 Volt.
Let wel op dat je processor een stukje warmer hierdoor wordt. Ik heb er een PEP66T cooler er op moeten zetten om hem nog een beetje koel te krijgen. Binnenkort ga ik er een peltier tussen zetten, en van de zomer ga ik waarschijnlijk over op waterkoeling.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Op wat voor bussnelheden draai je zulke systemen wel niet? 150 of meer?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Let erop dat je ee cCo Celeron koopt (dus met een voltage van 1.7) die halen meestal wel een fsb van 100.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties ... maar hoe kan ik zien of het een cCo is ??

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Zoals gezegd aan het voltage.
1.7 = Cco
<1.7 = Cbo

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Vraag even in de PC-winkel of de de chip mag zien. Zie je daar 1,7 Volt staan, dan is dat inderdaad een cC0 stepping, en die moet je hebben.

sigloos

Verwijderd

sorry hoor maar mijn celly2 633@950
was 1,65 volt en nu is hij 1,75
gewoon stabiel
je moet wel een goede moederbord hebben voor de voltage regeling of anders een slotadapter om de voltage te regelen
binne kort even kijken of hij hoger wilt

Verwijderd

Doe het voltage niet te hoog en blijf goed koelen.. want m'n Celeron is waarschijnlijk gestorven door de hoog voltage (core doorgefikt ofsow)

dus geen 2.05 V .. :D
Pagina: 1