[php] .htaccess geeft internal server error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12795

Topicstarter
Ik wil graag een eigen 404 pagina tonen. Daarvoor heb ik een pagina gemaakt die ik 404.php heb genoemd en een .htaccess bestand.
Beide bestanden staan in de root van mijn webspace.

In het .htaccess bestaat heb ik het volgende staan:
ErrorDocument 404 /404.php

Alle documentatie die ik heb kunnen vinden geeft aan dat dit de juiste methode is. Alleen als ik het .htaccess bestand heb geupload krijg ik (voor elke pagina):
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Your administrator may not have enabled CGI access for this directory.

Uiteraard heb ik al gezocht op deze foutmelding maar ik kan geen relatie vinden tot de 404 pagina.

Zie ik nog iets over het hoofd of moet mijn provider iets doen zodat ik mijn eigen errorpages kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:40

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan vaak niet zomaar een .htaccess neerzetten in je webroot bij een hosting bedrijf. :)

En dan nog.. /404.php zal niet gaan werken. Jou webpagina staat vast niet in de root van die machine ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12795

Topicstarter
Als ik het volledige pad invul werkt het overigens ook niet.

Ik heb net de provider een mailtje gestuurd met de vraag of ik dit wel mag of niet. Het lijkt er op van niet.

Bedankt voor de reactie.

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mogelijk mag je inderdaad niet zelf het ErrorDocument specificeren. Dit zou dan in de errorlogs van de server moeten verschijnen, en geeft een Internal Server Error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 16:40
Je zou het ook op de volgende manier kunnen proberen, ik heb geen idee of dat verschil maakt:
code:
1
ErrorDocument 404 http://www.domein.nl/404.html

Dus de hele URL meegeven als error document.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:14

Yo-han

nope.

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Dit wijst meestal op een misconfiguratie in de .htaccess. Wanneer de provider geen .htaccess bestanden toelaat kan dit gewoon worden geconfigureerd in de apache conf en leest hij deze bestanden gewoon niet. Dit is althans mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 09:56

igmar

ISO20022

Zie de errorlog of vraag het je hoster. Je kan alleen op basis van een Internal Error niet achterhalen wat er mis is, de info daarvoor staat in het errorlog.
Pagina: 1