Toon posts:

pc start met videokaart niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.. Ik heb sinds vanmiddag een groot probleem. Heb al de hele middag zitten kijken of ik hier of ergens anders een goed antwoord kon vinden op mn vraag maar dat is me niet gelukt vandaar dat ik het nu maar even zo probeer.

Ik was vanmiddag F.E.A.R. maar weer es een keertje aant spelen. Ineens schakelt mn pc uit, en kreeg hem ook niet meer aangezet. Overhit dacht ik, dus ff uurtje uit laten staan en weer geprobeerd aan te zetten. Lukte weer niet, ik dacht ligt misschien aan de voeding dan. Na nog een paar keer proberen kreeg ik iets meer resultaat. De fans gaven 1 klein tikje, wat er voor mij dus op wees dat er opzich wel stroom door mn systeem gejaagd word. Maar goed opstarten deed ie nog steeds niet dus. Videokaart eruit gehaald en ja hoor : hij startte weer op. Eigenwijs als ik ben daarna de videokaart er weer in gezet en hij deed het niet.

Conclusie : er is iets mis met de videokaart.

Nu is mn vraag : is er nog iets wat ik kan proberen om die videokaart weer aan de gang te krijgen, voordat ik morgen naar de winkel ren om weer een hoop geld uit te geven?
Let wel : met de videokaart erin start mn hele systeem niet eens op..

t gaat om een Nvidia Geforce 6800LE 128MB (niet overgeclockt, wel int verleden)

verder een Gigabyte GA-K8VM800M moederbord. met aan AMD Athlon 3400+ CPU

hoop graag wat tips te krijgen om mn zuurverdiende centjes te kunnen besparen.

Verwijderd

Hoe ver komt ie precies ?
Met videokaart erin krijg je alleen dat fans heel klein tikkie geven of gaat je systeem wel aan, maar geen beeld ? krijg je POST-codes of niet ?

wat gebeurd er precies ?

Verwijderd

Topicstarter
in principe doet ie helemaal niks, dus er gaat niks draaien, HD start niet op, koelingen gaan niet draaien... Dus zeg maar net alsof de stekker niet in het stopcontact zit. Krijg geen piepjes geen codes helemaal niks.

snelle reactie btw :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
blaas alles eens een beetje schoon, het hoeft niet persé aan je voeding te liggen, ik had het ook, bleek uiteindelijk statische electriciteit te zijn.. :/

probeer sowieso eens een andere voeding. als het kan.. of probeer je videokaart eens in een andere pc te steken..!

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
ja maar t lijkt mij dat de voeding wel in orde is als mn pc zonder videokaart verder prima werkt. Heb t boeltje al wel schoongemaakt ja, en ga (over)morgen ook ff proberen of ik iemand kan vinden bij wie ik hem erin mag stoppen. Ik ben alleen nogal ongeduldig dus wil weten of ik zelf wat kan doen verder :P

maar bedankt voor je reactie

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
probeer de Got opstartproblemen/troubleshooter eens.. of had je daar al gekeken?

you had me at EHLO

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Andere videokaart in het systeem geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
nee heb hier geen andere videokaart liggen, logischerwijze doet de onboard videokaart het wel. Ga wel morgenavond even bij een collega mn eigen kaart in zn pc proppen hoor ik net.

Die probleemoplosser was ik nog niet tegengekomen, ga ff kijken...

Bedankt zover

Verwijderd

als ie verder helemaal nix doet met die kaart erin is het waarschijnlijker dat kaart sluiting veroorzaakt.
Kijk eens goed in je slot of er niks van zooi in zit en kijk ff je pootjes van je kaart goed na.
Meestal is dat het probleem...

Werkt dit nog niet, probeer het ff met n andere kaart, reageert je computer dan wel, dan is het je kaart zelf die sluiting veroorzaakt.

Reageert ie met n andere kaart ook niet, dan is het waarschijnlijk ofwel je éxtra voedingspootjes op t mobo die genoeg afgeven, je voeding zelf of je VGA-slot.

PS: zou niet klakkeloos jouw kaart in iemand anders zn pc stouwen, als jouw kaart idd sluiting maakt, dan kan het zijn dat je zijn VGA-slot ook sloopt, zal ie niet blij mee zijn :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
sluiting klinkt best aannemelijk ja :)

ga ik ff nakijken, dankjewel

Verwijderd

Topicstarter
ok nagekeken. Slot schoongemaakt (voor zover er zooi inzat), contactpuntjes van de kaart ook, rest van de kaart ook ff afgestoft, en nog doet ie het niet..

Maar t lijkt me inderdaad wel dat de kaart op 1 of andere manier kortsluiting maakt, aangezien de pc wel een klein teken van leven geeft als ik de kaart erin heb zitten en ik zet hem aan.

Maar als ik die kaart er beter niet bij iemand anders in kan stoppen, hoe kom ik er dan achter of mn videokaart inderdaad echt de geest heeft gegeven? Zou beetje zonde zijn als ik een nieuwe kaart ga kopen om er achter te komen dat die ook niet werkt namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. ik heb een andere (wel wat oudere) kaart in mn eigen pc gestoken, en die werkte gewoon zoals het hoort.. Daarna heb ik mn eigen kaart in een andere (oudere) pc gestoken en die pc startte ook niet op. Dus nou moet ik er zeker maar van uitgaan dat de kaart gewoon naar de klote is?

edit : twas een Geforce MX4400 dacht ik...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost, heb een nieuwe videokaart gekocht en de ouwe in de prullenbak gegooid. Alles werkt weer.

Bedankt voor de reacties
Pagina: 1