Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Ik denk dat een behuizing voor 10 meter diepte stukken goedkoper is. Net zoals met horloge's die tot 100 meter diepte kunnen.
Is gewoon een waterdicht zakje (met oprol deel) en een lens uitsparing gedeelte.
Helaas paste mijn Canon S50 er niet goed in... en met zoom moet je ook oppassen, je hebt
namelijk bijna geen ruimte om uit te zoomen.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Verwijderd
-het een accessoire is (=marge)
-het een nicheproduct is (weinig vraag, dus duur om te produceren)
-het een risicodragend product is (als er een nieuw model komt past deze vaak niet in het oude huisje)
-het tot 40 meter waterdicht moet zijn!
Hier een linkje naar een onderwaterhoes voor je camera (indicatieprijs 55 euro) en te gebruiken tijdens snorkelen (tot 18 meter waterdicht, maar compleet onbruikbaar). Dit is de website van de importeur.
Overigens heeft Canon twee producten voor de ixus in het assortiment. Een zogenaamd sportspack (waterdicht tot circa 3 meter, circa 115 euro) of het marinepack (waterdicht tot 40 meter, circa 200 euro).
Nee maar ik denk ook vooral omdat het dik plastic moet zijn, geen slappe rubbers erin enzo
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 27-08-2006 21:29 ]
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Verwijderd
Toen ik in egypte ging duiken was ik ook opzoek naar een goedkope behuizing die 30 meter diepte aan kon, helaas heb ik die niet kunnen vinden. (wel jammer dat ik daar geen foto's van heb, is zo'n beetje het mooiste wat ik ooit gezien heb daar)
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Edit: weet iemand eigenlijk of er een onderwaterbehuizing is voor een Canon Powershot A700?
[ Voor 9% gewijzigd door Dirickteur op 27-08-2006 23:41 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik denk het niet. Een PET fles kan veel druk van binnen naar buiten aan, maar weinig druk van buiten naar binnen.PanMan schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:16:
Ik snap dat de echte duikdozen redelijk sterk moeten zijn, vanwege het drukverschil (al is 3 bar ook niet super veel: ik denk dat een colafles van 2 kwartjes dat ook aankan).
Ik heb een keer een kratje lege petflessen van 2300m hoogte naar huis genomen (het type van Spa en Fanta, dus niet de slappe nieuwe Cola flessen). Ik hoorde regelmatig doffe knallen vanuit de achterbak, toen ik thuis kwam zag ik waarom: alle flessen waren ingedeukt.
De luchtdruk op zeeniveau is 0,29 bar hoger dan op 2300m hoogte. Kun je je indenken wat er met 3 bar zal gebeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 28-08-2006 09:21 ]
Signatures zijn voor boomers.
Zwemmen met een DSLR dat is pas duur!