Beste Tweakers,
Ik heb een probleem met PHP dat niet kan connecten naar MySQL, na enige reseach blijkt dat vanaf MySQL 4.1( ik gebruik MySQL5) de manier van opslag van wachtwoorden verandert is. De oplossing zou het volgende zijn voor dit probleem:
Het lijkt mij dat het probleem dat ik heb met de webshop Joomla; het niet connecten (wel connecten maar melding fouten inlog gegevens) tijdens installatie naar de MySQL database hiermee opgelost kan worden.
Echter heb ik de MySQL Administrator geïnstalleerd (GUI) en hier de volgende optie aangeklikt

1.1 MySQL Administrator
Wanneer ik nu binnen Windows Dos open om bovenstaan de manual te doorlopen krijg ik de volgende melding en doet MySQL via de commandline helemaal niets.

1.2 Connectie trail met MySQL via commandline
Het viel me ook op dat als ik ySQL Administrator (GUI) open en naar bovenstaande tabblad ga ik het vinkje uit zie staan, terwijl ik wel de melding krijg dat MySQL er iets mee doet.
Wie kan me helpen om de regel in het DOS venster weg te krijgen om vervolgens bovenstaande manual uit te kunnen voeren?
Bij voorbaat dank,
Mark van de Weerd
Ik heb een probleem met PHP dat niet kan connecten naar MySQL, na enige reseach blijkt dat vanaf MySQL 4.1( ik gebruik MySQL5) de manier van opslag van wachtwoorden verandert is. De oplossing zou het volgende zijn voor dit probleem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| Run through the MySQL installation. After installation is succesfull and
you've run through the configuration wizard, open the my.cnf file that is
in the directory you've installed mysql.
Add the following line at the bottom of the file:
old_passwords
This will force mysql to use passwords old style.
Restart mysql (or your pc, that will do the same) to get it working.
After this, you will have to change the allready stored passwords
to be able to connect. Open the mysql command line tool to do this:
Start -> Run -> cmd.exe
Press enter to open the command line
Then enter:
cd C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 4.1/bin/
and press enter to go to the right directory.
Type:
mysql -u root -p
and press enter, the command line tool will ask for your root password.
After this, enter the following command:
SET PASSWORD FOR root@localhost = OLD_PASSWORD('mypassword');
Where mypassword, will be the password you want to use.
Press enter to set the password.
After this you should be able to connect through php |
Het lijkt mij dat het probleem dat ik heb met de webshop Joomla; het niet connecten (wel connecten maar melding fouten inlog gegevens) tijdens installatie naar de MySQL database hiermee opgelost kan worden.
Echter heb ik de MySQL Administrator geïnstalleerd (GUI) en hier de volgende optie aangeklikt

1.1 MySQL Administrator
Wanneer ik nu binnen Windows Dos open om bovenstaan de manual te doorlopen krijg ik de volgende melding en doet MySQL via de commandline helemaal niets.

1.2 Connectie trail met MySQL via commandline
Het viel me ook op dat als ik ySQL Administrator (GUI) open en naar bovenstaande tabblad ga ik het vinkje uit zie staan, terwijl ik wel de melding krijg dat MySQL er iets mee doet.
Wie kan me helpen om de regel in het DOS venster weg te krijgen om vervolgens bovenstaande manual uit te kunnen voeren?
Bij voorbaat dank,
Mark van de Weerd