Ik zoek 'echte' High Definition films

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
'Vroegâh' werkte ik bij de electronicawinkel It's, ik was altijd optimaal op de hoogte over de nieuwste technieken omtrent home-cinema en tft/plasma.
Ik heb nu sinds een jaar een ander beroep en ben er dus helaas weer een beetje uitgegroeid.
Gisteren werd ik door een kennis gevraagd om haar nieuw aangeschafte Samsung LE37R72B TFT en Samsung HT-Q100R home cinema te komen installeren. Ik dit dus gedaan en het was het eerste setje wat ik installeerde met een heuse HDMI kabel (zowel de home cinema als de tft ondersteunen dit)!
Ik heb genoten van het beeld, althans ik heb even snel een dvd tekenfilm 'madagascar' bekeken. Het beeld was subliem! Ik heb mij dus vandaag op internet wat meer zitten verdiepen in Hdmi/high definition aangezien ik hier niet echt meer van op de hoogte was.

Ikzelf heb een Samsung 26R41 tft toestel als computerscherm (via vga aangesloten), uiteraard gebruik ik deze ook als televisie met een UPC digitale tuner (wat eigenlijk nog steeds geen echt mooi tv beeld oplevert) en een Samsung 40R51 TFT in de woonkamer.
Beide toestelen zijn ook HD-ready en hebben een HDMI ingang.
Ik heb mij verdiept in de zogenaamde formaten: 720p 1080p 1080i etc... Dit snap ik nu.
Ik heb wat mooie trailers in HD weten te bekijken op 720p: http://www.apple.com/trailers/
WOW! In deze sublieme scherpte zou ik dus mijn films voortaan altijd wel willen zien, maar hoe kan dit?
Welke dvd's zijn high definition en waar kan ik die huren/kopen/downloaden?
Ik wil dan ook een home cinema of losse dvd speler met hdmi uitgang kopen zodat ik hier gebruik van kan maken.

(uiteraard heb ik het [HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 1&2 doorgenomen)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Complete HD films zijn nog bijna nergens te koop, wel in amerika een aantal maar hier niet.
Er zijn al wel veel films te downloaden maar dit is natuurlijk niet echt legaal.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HD kun je niet op DVD krijgen. DVD ondersteunt simpelweg de gebruikte codecs en datarates niet. (Nou ja, het medium technisch gezien wel maar de spelers niet). Voor HD content heb je HDDVD of BluRay nodig, of bij gebrek daaraan een computer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Usenet en de bekende p2p netwerken herbergen volgens mij heel wat HDTV films :+ Via usenet kun je natuurlijk gewoon legaal downloaden, immers upload je niks :P

[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 27-08-2006 19:51 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:39
Modbreak:Dat doen we maar even niet, daar heb je winkels voor.

[ Voor 81% gewijzigd door moto-moi op 27-08-2006 20:33 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Zijn ze HD ready of HD geschikt??

HD ready is namelijk nogal misleidend. 720p = 1280x720 pixels, progressive. Een hoop HD ready schermen halen die resolutie niet (iig niet native).

Om hier in NL HDTV te krijgen heb je een paar opties:
- Kabel: Er zijn een aantal maatschappijen die het in HDTV uitzenden, oa film1 geloof ik. Maar hoe dat exact zit.. geen idee.
- Schotel. Er zijn een paar (demo)HDTV kanalen. In Duitsland is geloof ik Premiere (binnenkort?) in HDTV op de schotel. Geen NL subs dus, maar met een beetje geluk wel een engelstalige audiostream.
- Downloaden zoals hierboven genoemd. (ga ik verder niet op in aangezien dat niet in de policy past)

Losse HD-DVD dingen enz zijn er nog amper. 1. HD-DVD/Blueray is nog niet echt commercieel beschikbaar, 2. gezeik met (C) flags enz, 3. Verschillende streams (.ts MPEG2 en h264)

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 27-08-2006 19:57 ]

• Allewijn
  • Niet online
Waarom zit er dan eigenlijk een HDMI uitgang op die home cinema set van bijv. Samsung? Niet om HD content uit te sturen dus?
Was de film, in dit geval de tekenfilm madagascar, die ik zag dus eigenlijk niet scherper dan op mijn eigen samsung tft die gewoon via scart op een 'normale' dvd speler aangesloten is?

En over die HD films, die dus in Europa nog amper te verkrijgen zijn maar uiteraard wel via usenet en de p2p netwerken te vinden zijn, hoe groot zijn dit soort films, ik neem aan dat ze veel groter moeten zijn dan een standaard dvdtje. En als ik zo'n echte HD film wil downloaden, naar wat voor extensies moet ik dan zoeken? Hoe herken ik HD content?

• PilatuS
  • Niet online
Een normale HD 720p film past meestal op 1 DVD. Je hebt ze ook die 2x 4GB zijn maar een aantal is zo rond de 4.3GB.

Als het om een HD film gaat staat er meestal 720p of 1080i achter, dus zoeken op 720p werkt prima.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 27-08-2006 20:00 ]

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Elephant Dream...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar komen die HD films eigenlijk vandaan? Worden die via de sateliet uitgezonden ofzo?

• PilatuS
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:07:
Waar komen die HD films eigenlijk vandaan? Worden die via de sateliet uitgezonden ofzo?
In Amerika zijn er wel een aantal zenders die films uitzenden in HD. Volgens mij komen daar ook al die films die op internet staan vandaan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Een gemiddelde HDTV film, .ts (=transport stream, direct vanaf de schotel dus) is gemiddeld 8-25Gb groot. LOTR was bv 23Gb, Shrek 2 zo'n 9Gb... Een WMV9 of h264-coded film is kleiner.

Met de schotel kun je (gok ik) ontvangen:
Discovery HD
National Geographic HD
BBC HD
Premiere HD
Prosieben/Sat1 HD

Je hebt alleen kans dat je een postadres in UK/dld moet hebben ivm aanvragen van de benodigde smartcards.
PilatuS schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:28:
Het klopt idd wel dat .ts films erg groot zijn. De HD films waar ik het over had zijn gewoon .avi films en dat zijn een soort van HD DivX films, vandaar dat ze redelijk klein zijn. Bij die films is soms wel de compressie te zien.
Lost (bv) wordt idd als xvid aangeboden in HDTV formaat. Dan zijn ze idd kleiner (700Mb per episode). "Officieel" wordt HDTV (afaik) alleen in MPEG2 en h264 uitgezonden. Maar niets staat in de weg om het te hercompimeren naar xvid/wmv/whatever.

[ Voor 79% gewijzigd door DJSmiley op 27-08-2006 20:36 ]

• PilatuS
  • Niet online
offtopic:
DJSmiley, zeg dan wel GB ipv Gb. Dat is een groot verschil.

Het klopt idd wel dat .ts films erg groot zijn. De HD films waar ik het over had zijn gewoon .avi films en dat zijn een soort van HD DivX films, vandaar dat ze redelijk klein zijn. Bij die films is soms wel de compressie te zien.

Edit : Die .ts films in 1080i zijn trouwens wel enorm zwaar voor je PC. Mijn 2600+@3700+ was niet instaat om een 1080i film vloeiend af te spelen (100% CPU gebruik en af en toe schokken) Mijn huidige Core 2 Duo op 3.1GHz heeft er geen enkele moeite mee en gebruikt rond de 20% CPU.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 27-08-2006 20:36 ]

• Allewijn
  • Niet online
En wat zou dus, op dit moment voor mij als nederlander het voordeel zijn om een dvd speler aan te schaffen die ik aan zou sluiten met een hdmi kabel op mijn tft?
Aangezien de film/dvd, die ik erin stop nog steeds geen HD content bevat? Krijg ik toch zichtbaar beter beeld tov mijn huidige speler die aangesloten is met een professionele scart kabel?

Voor degenen die een schotel hebben en de weinige zenders ontvangen die HD uitzenden: Heeft de decoder van de schotel dan ook een hdmi/dvi uitgang of is dit toch ook gewoon met scart aangesloten? Want dan gaat het mooie beeld toch gewoon weer voor een groot deel verloren? digitaal-analoog-digitaal....?

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 20:16

Xenan

Tree-of-life

Allewijn schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:50:
Voor degenen die een schotel hebben en de weinige zenders ontvangen die HD uitzenden: Heeft de decoder van de schotel dan ook een hdmi/dvi uitgang of is dit toch ook gewoon met scart aangesloten? Want dan gaat het mooie beeld toch gewoon weer voor een groot deel verloren? digitaal-analoog-digitaal....?
Alle HD decoders hebben een HDMI uitgang, in ieder geval de decoders die ik gezien heb.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dit moment is er niet aan te komen. Hoe je ze moet downloaden is iets dat op dit forum niet besproken wordt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.