[XP] Van domein naar werkgroep, kan nu niet meer inloggen*

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-02 22:20
Hej,

M'n laptop was eerst aangesloten op een domein en dat werkte prima.
Vervolgens ben ik overgegaan naar een werkgroep met als gevolg dat ik niet meer kan inloggen.

Enkele zoektochten kwamen uit bij de oplossing 'lokaal inloggen' door bij je inlogscherm 'aanmelden op domein' te veranderen naar 'lokaal'.

Alles leuk en aardig, maar deze optie komt niet in mijn loginscherm voor (ook niet als ik op 'opties' druk).

Ik heb m'n xp password met een tool al gereset, maar ook dit heeft nog geen resultaat gehad. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik weer in kan loggen zonder xp opnieuw te installeren?

thx

edit : excuses voor de verkeerde topictitel, kwam ik iets te laat achter...

[ Voor 5% gewijzigd door FaceMan op 27-08-2006 19:36 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat betreft je topictitel, daarvoor kan je een aanvraag indienen via het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif boven in je topic ;)

Waarschijnlijk gebruikte je eerst een domein account + wachtwoord en aangezien je niet meer in het domein zit, kan je ook niet meer inloggen. Om op je laptop in te kunnen loggen heb je dus een lokaal account nodig (een gebruikersaccount wat aangemaakt is op je laptop en niet in je domein). De vraag is dus of je een lokaal account hebt (desnoods administrator) en een bijbehorend wachtwoord?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• FaceMan
Je zou toch zeggen dat je administrator account lokaal is?
Maar het lukt me ook niet om met dat account in te loggen...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor melding krijg je dan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• FaceMan
Ik heb de mogelijkheid niet om aan te geven dat ik lokaal wil inloggen.
Als ik inlog met m'n administratoraccount krijg ik de error dat ik niet kan inloggen omdat de gebruiker niet op het domein gevonden kan worden (oid, de 'standaard' melding dat je niet op het domein aangemeld kan worden).

is er een mogelijkheid om met een externe tool een lokale user toe te voegen? (heb al verschillende rescuedisks geprobeerd, maar nog niet het juiste progje gevonden.

[ Voor 22% gewijzigd door FaceMan op 27-08-2006 20:03 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet gewoon het wachtwoord gebruiken wat Administrator had voordat je het domein joinde.
Uiteraard als je dat expliciet gewijzigd hebt het nieuwe gebruiken.

Domain\Administrator is een heel ander account, en door het disjoinen van het domein is ook Domain Admins uit de Administrators groep gehaald. Alle cached credentials zijn verwijderd.

Dit had je trouwens vrij makkelijk kunnen vinden, het is al erg vaak voorbijgekomen.
Dat je nu niet meer kan inloggen met een domainaccount is normaal. Je had je even moeten bedenken wat je deed voordat je de pc uit het domein knikkerde.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FaceMan
sanfranjake>
Zelfs met het 'normale' administratoraccount kan ik niet meer inloggen.
Krijg dan toch weer deze melding :

'Het systeem kan u niet aanmelden. Controleer of uw gebruikersnaam en het domein juist zijn en typ uw wachtwoord vervolgens opnieuw. Er wordt onderscheid gemaakt tussen hoofdletters en kleine letters'.

Log dus in met m'n lokale administratoraccount.
Kan niet selecteren of ik lokaal of op het domein wil aanmelden

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Had je in het domein niet gewoon met een policy het lokale Administrator-account uitgeschakeld dan? Dat doe ik namelijk altijd wel op de werkstations. Meestal rename ik het ook nog :)

Mijn spoorwegfotografie

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
lijkt erop alsof het lokale admin account gerenamed is :) (of mischien wel helemaal gedisabled)

ben je zelf de beheerder van die laptop :? of is het 1 van de zaak :? in het laatste geval moet je hem morgen bij je beheerder afgeven

[ Voor 43% gewijzigd door Zwelgje op 27-08-2006 20:24 ]

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zo'n offline passwordrecovery bootdisk reset het password voor het SID van de "Administrator", niet voor het account wat die naam heeft want dat hoeft 'm niet per se te zijn: Well-known security identifiers in Windows operating systems. Sommige beheerders maken namelijk ook wel eens dummy accounts met de naam Administrator aan die bijzonder weinig rechten krijgen, met verhoogde auditing erop })

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 27-08-2006 20:28 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:26:
Zo'n offline passwordrecovery bootdisk reset het password voor het SID van de "Administrator", niet voor het account wat die naam heeft want dat hoeft 'm niet per se te zijn: Well-known security identifiers in Windows operating systems. Sommige beheerders maken namelijk ook wel eens dummy accounts met de naam Administrator aan die bijzonder weinig rechten krijgen, met verhoogde auditing erop })
of diverse scripts aan dat account die na inloggen alle aanwezige writeable shares op het thuisnetwerk leegmikken })

mja, lekker sadistisch O-)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1