Geluidskaart voor passieve speakertjes

Pagina: 1
Acties:

• Jersey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01-2024
Welke geluidskaart kan passieve speakertjes nog een redelijk hoorbaar geluid ontlokken.

Ik heb de speakertjes nu aan een SB 128 hangen en dan is er amper wat te horen.
Ooit had ik een ouwe Aztech ISA kaart en daarmee kon je prima de passieve speakers horen.
Natuurlijk geen HiFi soundsurroundsuperdeluxe maar ruim voldoende voor mijn eisen.

Bestaat er ook zoiets als een pci versie van die Aztech of eventueel een ander merk geluidskaart met een versterkertje onboard?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen enkel kaartje..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik ben ook wel benieuwd in wat voor bijzondere situatie jij zit dat je passieve speakertjes zo graag wilt aandrijven dat je er een nieuwe geluidskaart voor zou willen kopen :P

Is het wellicht een mogelijkheid om een los versterkertje te kopen bij Conrad ofzo? :)

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:47
Denk dat je goedkoper uit bent als je een speaker setje koopt wat actief is. Of je koopt een versterker voor je speakers.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

er is wel een erg leuke kaart met een buizenversterkertrapje voor in de pc :9~ maar ik denk dat die buiten het budget valt

• Jersey
eamelink schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:45:
Ik ben ook wel benieuwd in wat voor bijzondere situatie jij zit dat je passieve speakertjes zo graag wilt aandrijven dat je er een nieuwe geluidskaart voor zou willen kopen :P

Is het wellicht een mogelijkheid om een los versterkertje te kopen bij Conrad ofzo? :)
Laten we het adaptermoeheid noemen.

Of, proberen te voorkomen dat nog meer apparaten op een sneaky manier gebruik maken van mijn duurbetaalde electriciteit.

;)

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 14:03
Mijn Terratec Aureon Sky heeft een optie voor hoofdtelefoons om het geluid extra hard uit de geluidskaart te laten komen. Werkt prima en is volgens mij wat je zoekt.

Toch vraag ook ik mij af waarom je niet gewoon een versterkt speakersetje koopt. Is goedkoper dan een nieuwe geluidskaart.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

je kan natuurlijk ook gewoon je pc speaker instellen !! wel mono geluid maarja hee als je geen eissen stelt waarom niet

• Jersey
StuiTeR schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:52:
je kan natuurlijk ook gewoon je pc speaker instellen !! wel mono geluid maarja hee als je geen eissen stelt waarom niet
En hoe doe je dat onder WinXP ?
Pagina: 1