problemen met radeon 9000 pro 128mb agp

Pagina: 1
Acties:

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Heb vanmiddag geprobeerd een probleem bij een maat op te lossen met z'n radeon maar snap er de ballen van.

z'n precieze systeem weet ik zo even niet uit m'n hoofd.

hij vroeg mij in eerste instantie omdat return to wolfenstein crasht en hij harry potter alleen in software aan de praat kreeg.

ik heb de nieuwste radeon 9000 compatible drivers van ati geïnstalleerd (op xp btw)
eerste probleem begint bij menu's van ati, hij komt an met een detect optimal settings venstertje wat naar een aantal minuten crasht.

in dxdiag blijkt er geen support te zijn voor direct3d directdraw enz. op het primaire beeldscherm, gek genoeg staat er bij beeldscherm 2 (svideo out) wel direct3d enz support wat daar dus niet hoort.

heeft ati nog steeds zo'n slechte kwaliteit drivers? (de nieuwste catalysts zijn niet meer geschikt voor 9000.)

heeft iemand dit eerder ervaren en opgelost? en heeft iemand een tip voor driver versie of drivers van derden bv omega?

groetjes, kael

Verwijderd

Heb je wel de oude drivers er eerst afgegooid (het liefst met de cat-uninstaller) voordat je de nieuwe erop had gezet?
Staan verder Service Pack 2 en alle updates (met name van .NET Framework) erop? En zijn de games ook gepatched naar de nieuwste versie?

Er staat hier ook een PC met een 9000Pro er in en ik heb nooit problemen met de drivers gehad (staat cat 6.5 op). Maar je kunt ook altijd een iets eerdere proberen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En wat als je het tweede scherm uitschakelt? Wellicht heeft hij maar acceleratie voor 1 scherm, en probeert hij dit nu naar je tweede scherm te "pompen".

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Oude drivers heb ik niet met cat tool verwijderd, gaan we proberen.

ik was onder de veronderstelling dat die driver probs vooral voorkomen als je een nvidia kaart vervangt met een ati kaart. maar ik lag er tot voor kort ook 2 jaar uit met het computer gebeuren door kapotte pc en geen geld voor vervanging dus helemaal up to date ben ik niet meer ;) Hij had vóór de radeon een andere lowend ati kaart erin zitten.

over de direct3d/draw support op het 2e beeldscherm, volgens ati hoort bij het 2e helemaal geen support te zijn aangezien het de svideo out betreft.

hij vertelde me vandaag wel dat direct3d en draw nou wel aanstaat onder dxdiag, maar het control center crasht nog steeds idem dito voor wolfenstein.

hij heeft geloof ik ook 6.5 nou, omdat de nieuwste catalysts de 9000 niet meer ondersteunen, staat aparte link voor de 9000 op ati's site.

gga binnenkort langs bij hem en wat langer en diepgaander kijken naar het probleem. hadden de vorige keer niet zoveel tijd.

sp2 staat erop, .net hebben we via ati en hun stappenplan geïnstalleerd voordat we drivers en control center installeerden.

persoonlijk: geef mij maar nvidia nooit probs mee gehad :p