internet probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 16:17
hallo,

Ik heb een probleem met de computer,
sinds vanmorgen heb ik geen internet meer ...
ik ben begonnen met modem & router te resetten, dan had ik nog altijd geen resultaat,
netwerkaart verander: echter niet

we zitten met 2 computers op 1 router, en 1 heeft internet en de andere niet:
als ik dit deed:
start => uitvoeren => cmd , dan ipconfig deed, kreeg ik geen standaardgateway !

help me :s

Verwijderd

Als je geen standaard gateway insgesteld hebt, dan zou ik de eigenschappen van TCP/IP eens nakijken als ik jou was. Heb je trouwens uberhaupt wel een netwerk verbinding of is het alleen internet dat je mist?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 19:36 ]

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 16:17
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:35:
Als je geen standaard gateway insgesteld hebt, dan zou ik de eigenschappen van TCP/IP eens nakijken als ik jou was. Heb je trouwens uberhaupt wel een netwerk verbinding of is het alleen internet dat je mist?
euh ik ben nogal een noob qua netwerken & internet dus hoe chek ik die instellingen? 8)7
wel het netwerk was nooit ingesteld, was nooit nodig

Verwijderd

eSCe schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:46:
[...]

euh ik ben nogal een noob qua netwerken & internet dus hoe chek ik die instellingen? 8)7
wel het netwerk was nooit ingesteld, was nooit nodig
Via Start --> Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen --> LAN-verbinding --> Eigenschappen --> Internet Protocol (TCP/IP)

Als je dan in dat scherm zit vink je "automatisch een IP-adres laten toewijzen" aan en vul je voor het Subnetmasker 255.255.255.0 in (gebeurt vaak al automatisch) en voor Standaard Gateway het IP adres van je router. Bij voorkeur DNS server vul je nogmaals het IP adres van je router in. Daarna afsluiten en het zou moeten werken. Soms is een herstart van windows nodig, maar meestal niet.

(als je het ip adres van de router niet kent kijk dan in de netwerk instellingen van de pc die wel internet heeft. daar zou het in moeten staan.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 19:53 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

^^^ Zoiets, maar dan alles gewoon automatisch toe laten wijzen. Ik denk dat je router wel IP adressen uitedeeld. En anders moet je even kijken hoe de andere PC staat ingesteld. En dan een IP adres nemen wat NIET hetzelfde is als de andere PC. Verder alles wel hetzelfde.

Verder is dit dusdanig basic dat je dit ook wel in de search/faq of google had kunnen vinden.

Suc6:w

Dit topic is gesloten.