Internet+Telefonie .. welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Op dit moment hebben wij een xs4all abonnement , en een gewoon telefoon abonnement van kpn..
We betalen nu 60 euro per maand voor die 2 samen! ( gesprekken niet meegerekend)
Aangezien mijn ouders betalen kan ik aleen sneller internet als ze goedkoper uitkomen met de telefoon+ internet rekening ...

Ik wil dus een Internet+ telefoon abonnement in 1 , maar ik weet niet welke provider ik nu moet nemen:

Mijn eisen:
Snelheden boven de 6016/1024 K/bits ( Dus downloads van circa 600 kb per seconde )
Geen Datalimiet ( aangezien ik in het verleden bij Chello al 2x boven de limiet zat ..)
Prijs : Maximaal 55 euro per maand!

Nu zag ik dit abo al:

http://portal.tiscali.nl/...adslt12plustelefonie.html

En de abo's van:http://www.speedlinq.nl/php/product.php

Beide zonder limiet zover ik het gelezen heb...

vragen:

1. Bij tiscali ( zie link) is dat abbonement 34,95 , en daar komt geloof ik nog 10 euro bij als hun kpn afzeggen voor gebruik van lijn ..
dus 44,95 per maand : Heb ik dan voor dat geld telefoon en internet , of komen er toch nog kosten van kpn of hun bij ?

2. Welke andere providers/ pakketten raden jullie aan die aan mijn eisen voldoen? ( en wat zijn de ervaringen met de telefonie etc)

Ps, het doel is sneller internet , maar aangezien mijn ouders betalen kan dat aleen als ze goedkoper uitkomen met de telefoon+ internet... dus onder de 60 euro..

Sommige providers zoals ' Orange ' zijn niet beschikbaar hier .

Edit: internetten.nl spuugt bij mij aleen: Tele 2 , Upc en Tiscali uit , terwijl ik zeker weet dat er meer werken.. ( zoals ik al poscode check heb gedaan op bij speedling..)

[ Voor 21% gewijzigd door Donster op 27-08-2006 19:35 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
http://www.internetten.nl/drieineen/default.asp

Ik raad je aan voor een bedrijf te kiezen die al wat langer VOIP aanbied... de kwaliteit van telefonie schijnt bij een aantal nl nog niet geweldig te zijn... Casema (kabel), Upc, Wanadoo (Orange), Tiscali... die zijn volgens mij al wat langer bezig... maar dat zijn heus niet de enige..

• Donster
Ok , maar zoals bij Tiscali:

Wat kan ik verwachten? : Heb ik voor 34,95 + 10,00 = 44,95 dan ook echt telefoon + internet , of komen er dan nog onverwachte kosten bij van kpn etc??

En is het bellen opzich ongeveer even duur als normaal?

Wil namelijk niet voor verassingen komen te staan ..
Gewoon vast bedrag en geen gezeur meer van kpn etc..

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Bij Tiscali zijn de 9,50 huurkosten (voor de lijn) voor je eigen rekening, Orange(wanadoo) en ik denk ook Tele2 nemen die voor hun eigen rekening.

Maar dat weet ik eiglijk niet zeker, als je nou gewoon zelf gaat zoeken op die link die ik je gaf, en dan vooral even verder klikken op Bestellen, lees je vanzelf wat de exacte kosten zijn en of je dus die 9,50 nog moet betalen of dat je helemaal niks meer aan KPN hoeft te betalen. Zelf beetje zoeken dus, ipv alles vragen :)

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 21:57
Donster schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:39:
Ok , maar zoals bij Tiscali:

Wat kan ik verwachten? : Heb ik voor 34,95 + 10,00 = 44,95 dan ook echt telefoon + internet , of komen er dan nog onverwachte kosten bij van kpn etc??

En is het bellen opzich ongeveer even duur als normaal?

Wil namelijk niet voor verassingen komen te staan ..
Gewoon vast bedrag en geen gezeur meer van kpn etc..
T12 kost 34,95 per maand, zolang je een gewoon telefoonabonnement van KPN erbij hebt. Op het moment dat je besluit om dat KPN-abonnement op te zeggen, rekent Tiscali 9,95 extra, dus dat ben je € 44,90 per maand kwijt. Verder hebben jullie dan geen kosten meer aan KPN, voor zolang jullie bij Tiscali blijven. En bellen naar normale vaste telefoonlijnen is dan inbegrepen in het abonnement.

Het abonnement bij KPN wordt dus wel opgezegd, dus mochten jullie besluiten om na afloop weer terug te gaan naar een andere ADSL-aanbieder dan bestaat wel het risico dat jullie weer een nieuwe aansluiting moeten aanvragen bij KPN (minimumduur van 1 jaar + aansluitkosten van € 47).

Kijk anders eens bij het Tiscali-topic in dit forum.

• Donster
Laatste vraag die ik nergens kan vinden: De computer staat boven en telefoon beneden : is dat met een draadloos modem makkelijk te doen, of moet het dichtbij staan?

Overigens : Het is beter dubbel te vragen , dan dat je tegen verrassingen aanloopt .. toch :D

Voorbeeld: Bij Speedling dacht ik dat er geen datalimiet was , aangezien ik het nergens kon vinden .. later hoorde ik dat het 25 gig was :D ..

Bedankt voor de hulp!!
Pagina: 1