[2k3] AD programmatuur hapert nogal

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 12:54
Ik heb op de studie vereniging een AD server staan, echter in de programmatuur hiervoor is het niet te werken, klik je op een gebruiker voor de eigenschappen, moet je minimaal 30-60 sec wachten voordat het rechtermuis menu verschijnt. Daarna werkt het wel weer vlot, tot je weer een gebruiker/pc/map wil beklikken int hoofdvenster.

Voornamelijk een onhandig probleem. Alle andere software werkt prima. het heeft echt met AD te maken, want Exchange werkt goed, maar het gebruiker/computers deel van Exchange (gewoon AD gebruikers/computers in een ander jasje) werkt net zo haperend als AD zelf.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Lijkt me een DNS probleem. Gebruik je op je server (of op welke PC je ook de bewerkingen doet) wel de DNS server van je AD gespecificeerd?

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 12:54
edit:
dacht dat het om mn andere topic ging

even opnieuw lezen, dan reageer ik wel weer

edit:
gelezen :)

Ok, ik snap niet helemaal hoe je het bedoeld. Op de server waar ik de AD bewerkingen doe, heeft hij een externe dns server. (die van de universiteit)
de dhcp server die er draait geeft wel als dns server die van de server zelf uit.

Het lijkt me dus dat dat wel goed zit, toch?

edit:
nogmaals ik

Probleem had hem toch te maken met dns denk ik. Om een of andere vreemde rede was de externe netwerkkaart ingesteld met een vast ip adres => 192.168.0.2. Dat was het ip adres na installatie, heb dat ip toen ingesteld op 192.168.1.1, maar hier dus niet veranderd. Moet ik hier nu 192.168.1.1 van maken of gewoon weer dhcp gebonden? (dus externe dns)

edit:
opgelost

Op het eerste gezicht lijkt het probleem nu opgelost. :) Dankje!!

[ Voor 184% gewijzigd door Elephtera op 27-08-2006 18:55 ]

“An elephant is a mouse with an operating system”

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ga maar even in dat andere topic verder, aangezien dat het zelfde probleem is. Eventueel kan je die naar Windows Servers en Software laten verplaatsen. Op twee plaatsen je vraag stellen is niet echt handig, en ook niet toegestaan, dus ga ik dit topic sluiten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.