vaag probleem na bios flash

Pagina: 1
Acties:

• inferno-gwc
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-03 22:44
Hee tweakers,

ik heb vandaag mijn bios geflasht, dit ging goed..dacht ik dus..(volgens de procedure moest ie 4 beeps geven als het gelukt was..dat gebeurde ook) maar na rebooten geeft mn d-bracket aan:
Memory Detection Test
- Testing onboard memory size. The D-LED will hang if the memory module is damaged or not installed properly

En ik krijg ook geen beeld..

wat ik heb geprobeerd is:
ander geheugen ddr266 /333 /400 (verschillende merken)
ander geheugenbank
cmos gecleard
andere VGA
opnieuw flashen op dezelfde manier maar dat ging niet..

Ik heb een msi-848p neo moederbord

Iemand misschien nog een idee wat ik zou kunnen doen ?

Groet,
Erwin

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je bak helemaal niet meer door wilt booten kun je altijd nog een keer proberen om de bios te hotflashen, blijkbaar is er dan toch iets fout gegaan bij het flashen en zit je nu met een corrupte bios.

Verwijderd

Ik zou eerst even CMOS clearen....

Met flashen wil ie wel eens spontaan onmogelijke instellingen aannemen....FSB van 20000, of zo iets.

• inferno-gwc
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:48:
Ik zou eerst even CMOS clearen....

Met flashen wil ie wel eens spontaan onmogelijke instellingen aannemen....FSB van 20000, of zo iets.
dat heb ik dus gedaan..

Ik heb trouwens een Intel celeron 2.80GHZ 128 400- SL77T (uit een notebook) ...het is dezelfde socket (478).. kan dit ook conflicten veroorzaken ? (aangezien ik hem nu op een desktop mobo gebruik ..)

Verwijderd

Geen problemen die in verband zijn te brengen met een bios flash....

Wanneer je zeker weet dat je qua HW niets hebt veranderd, ben ik bang dat je een mis-flash hebt :'( .
Dat gebeurt in ongeveer 1 op de 1000 gevallen (vanuit Windows wat vaker).

Om opnieuw te kunnen flashen, moet je computer op z'n minst kunnen booten

Bij MSI zijn ze meestal wel zo aardig om je chip opnieuw voor je te flashen, er zijn ook bedrijven die dat kunnen: http://www.flashbios.org. Voordeel van dat bedrijf is dat ze wat sneller zijn, meestal heb je binnen een week je chip weer terug.

Andere optie is om te hot-flashen, zoals Terw-dan aangeeft.

Daarvoor heb je iemand nodig met hetzelfde mobo (booten, jouw bios chip er in en dan flashen).

Hopelijk was het een voor jou erg belangrijke update, en niet een "hee-er-is-een-nieuwe-versie-update", dat zou ik wel heel sneu vinden.

Succes.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:26:

Daarvoor heb je iemand nodig met hetzelfde mobo (booten, jouw bios chip er in en dan flashen).
Dat is niet eens nodig. Als je maar een bord hebt dat overweg kan met de bioschip lukt het al prima om daar een bios op te flashen.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:13

SA007

Moderator Tweaking
.. al moet je dan wel opletten dat hij gegarandeerd gaat zeiken dat je bios niet matched met je moederbord, alsnog doorgaan dan.

Met een beetje geluk zit je bios in een socket, anders ben je alsnog genaait, eraf halen gaat nog wel, maar weer erop dan...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SA007 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:13:
.. al moet je dan wel opletten dat hij gegarandeerd gaat zeiken dat je bios niet matched met je moederbord, alsnog doorgaan dan.

Met een beetje geluk zit je bios in een socket, anders ben je alsnog genaait, eraf halen gaat nog wel, maar weer erop dan...
De reden dat ik voor dit soort dingen uniflash gebruik. Die flasht gewoon de bios waarvan je zegt dat hij moet flashen. En in veel gevallen gaat dat prima.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:31:
[...]
Dat is niet eens nodig. Als je maar een bord hebt dat overweg kan met de bioschip lukt het al prima om daar een bios op te flashen.
Kan idd ook.

Maar dat zal je niet lukken vanuit Windows, vanuit DOS zou dat idd moeten lukken.
Nu maar hopen dat ik me vergis en dat jouw bord geen gesoldeerde bios chip heeft:
http://www.xcomputer.cz/ImageWrite.asp?CO=AA352&FL=1

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:00:
[...]

Kan idd ook.

Maar dat zal je niet lukken vanuit Windows, vanuit DOS zou dat idd moeten lukken.
Nu maar hopen dat ik me vergis en dat jouw bord geen gesoldeerde bios chip heeft:
http://www.xcomputer.cz/ImageWrite.asp?CO=AA352&FL=1
Je moet idd wel een socketed bios hebben. Ik heb zelf ooit geprobeerd een biosschip los te solderen zonder de pootjes te slopen, maar dat is werkelijk onbegonnen werk wil je niet alles om zeep helpen.

Zonder socketed bioschip is zo'n mobo een mooi stuk behang, maar niet meer dan dat ben ik bang.

• inferno-gwc
Mijn bios is gesoldeerd..denk niet dat ik daaraan begin dat is Te fijn..en de soldeerpunten komen ook niet door tot onder het moederbord..
ik heb msi een mailtje gestuurd voor een mogelijke oplossing.

Bios flash was nodig voor juiste cpu temp weergave (anders blijftie zeuren hij is te warm terwijl het misschien niet zo is..

oja..heeft iemand nog een reactie op deze vraag van mij:
Ik heb trouwens een Intel celeron 2.80GHZ 128 400- SL77T (uit een notebook) ...het is dezelfde socket (478).. kan dit ook conflicten veroorzaken ? (aangezien ik hem nu op een desktop mobo gebruik ..)

Bedankt allemaal voor de reacties !

Groet,
Erwin

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Zoek eens op de site van mobo maker of je via en toets ingedrukt houden(tijdens booten) en een floppy erin, of het flashen zo ook gaat, soms staat het ook in de moederbord boekje.

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:20
Kijk hier eens: http://support.msi-computer.nl/trouble/index.html#1_2 misschien kan je eens kijken of je een van die recovery procedures kan uit proberen.

Geen informatie beschikbaar

• inferno-gwc
recovery werkt niet.. heb dat al eens geprobeerd..
hij laad de diskette en begint gelijk met piepjes te geven (niet de goeie) heb hem al eens een half uur laten door ratelen maar blijft hetzelfde..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

inferno-gwc schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:29:
oja..heeft iemand nog een reactie op deze vraag van mij:
Welke CPU's dit MB support staat op de website van MSI. Staat deze er niet bij dan zal het dus nooit gaan werken.

ARME AOW’er

• inferno-gwc
Guardian Angel schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:10:
[...]

Welke CPU's dit MB support staat op de website van MSI. Staat deze er niet bij dan zal het dus nooit gaan werken.
het heeft gewerkt...windows en alles werkte gewoon normaal ..maar ik dacht soms omdat deze uit een laptop komt..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat was niet de vraag. :) Het kán immers zijn dat beide een ander voltage nodig hebben maar dat kun je zelf nakijken.

Werkt het wel met de oude CPU, de CPU die er ooit eerder op zat? Heeft dit MB vanaf je het kocht altijd met deze M-CPU gewerkt?.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

inferno-gwc schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:13:
[...]

het heeft gewerkt...windows en alles werkte gewoon normaal ..maar ik dacht soms omdat deze uit een laptop komt..
Tja, dat het uit een notebook komt zegt nog niet alles. Dan kan het een normale celeron zijn, maar ook een celeron mobile. Als het een normale celeron is dan gaat het vrijwel zeker werken, is het een mobile dan kan het zijn dat de voltages niet goed geleverd kunnen worden door het bordje of gewoon te hoog staat en hierdoor de cpu gesloopt is (gebeurd ook redelijk snel).

Mocht je toevallig in de buurt wonen van me wil ik het bordje wel eens testen met mijn testcputje en debugger, weet je zeker waar het probleem zit ;)

Verwijderd

Op het D-bracket blijft ie bij led-2 hangen:
http://forum-d.msi.com.tw/index.php?topic=611.0

Hier kun je lezen hoe je bios kunt recoveren:
http://forum-d.msi.com.tw/index.php?topic=595.0

Hoe dan ook moet ie wel eerst booten, hij blijft nu in stap 2 van de 16 stappen tijdens POST hangen
Onherkenbare CPU blijft op stap 1 of stap 6 hangen btw.

Dat van het voltage klopt idd, een laptop cpu heeft een lagere werkspanning (vCore) dan een gewone CPU, daarom is ie ook koeler en gebruikt minder stroom. Op het voltage van een desktop CPU zou ie ook gewoon moeten werken.
Misschien, wanneer je terug kon flashen, zou je er achter kunnen komen of dat iets uit maakt....

Maar dat kan dus helaas niet :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 18:26 ]

• inferno-gwc
http://processorfinder.intel.com/Details.aspx?sSpec=sl77t

deze cpu heb ik om pccies te zjin..

• inferno-gwc
Ik had een nieuwe moederbord besteld / geinstalleerd en de pc werkt perfect !
Pagina: 1