Games spelen via Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn MediaCenter wat beter te benutten dan alleen een luxe-apparaat naast de tv. Ik zou het ook graag willen gebruiken om spellen mee te spelen via een remote desktop verbinding. Daarvoor heb ik al deze tool gebruikt. Werkt perfect.

Het probleem: Spellen kunnen niet gespeeld worden door fouten die naar voren komen over de videokaart. Het lukt blijkbaar niet om het 3d gebeuren uit te voeren op het MC. Ik zie ook dat je niet meer dan 24-bit kleuren kan verzenden. Is er een manier om toch games te spelen via Remote Desktop? Eventueel via een andere tool die een verbinding met meer "power" realiseerd?

Groeten,

Robert

--------------------

Computertype ACPI Uniprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Media Center Edition Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
CPU Type AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3400+
Moederbordnaam Gigabyte GA-K8VM800M v1 (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8380 K8M800, AMD Hammer
Moederbordfabrikant Gigabyte Technology Co., Ltd.
Moederbordproduct K8M800-8237
Systeemgeheugen 1536 MB (PC3200 DDR SDRAM)
Video kaart NVIDIA GeForce 6800 LE (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce 6800 LE
Monitor Sony Bravia KLD-32V2000 via DVI uitgang naar VGA ingang. (Heb nog geen HDMI)
Geluidskaart Realtek ALC655 @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller
Harde schijf Maxtor 6 B200M0 SCSI Disk Device (200 GB, 7200 RPM, SATA)
Netwerkkaart Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Dit is wat ik er van denk, slechts gebaseerd op mijn vermoedens, niet op feiten.
Ik ga dan uit van zwaardere games (CoD2, BF2 bijv.

Het lijkt me dat dit in principe niet mogelijk is, omdat je CPU het dan 3 maal zo druk zou krijgen.

- Game verwerken.
- Beeld van je game renderen.
- Geluid van je game produceren. (al doet 'ie dit met de meeste onboard meuk ook al)
- Uitvoer (Beeld en geluid) omzetten naar RDP.

Dat zou gewoon teveel van het goede worden, dat kan je cpu niet aan lijkt mij, aangezien hijn normaalgesproken alleen punt 1 afhandelt.
Geluid is normaalgesproken voor de geluidskaart, Beeld voor de Videokaart en uitvoer voor het scherm en de boxen.

[ Voor 11% gewijzigd door Romke op 27-08-2006 20:18 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hoeveel FPS wil jij gamen? Op 5fps ofzo?

Je hebt 100mbit netwerk (of 1000mbit), hoe denk je hier via RDP voldoende beeld doorheen te krijgen? Een simpel spelletje (alla Commander Keen) is wel te spelen, maar andere games die meer bandbreedte eisen die zullen nooit soepel kunnen lopen. Ongeacht de drivers, je netwerk is en blijft de bottleneck.

Zelfs photoshoppen via RDP is vervelend en tergend traag, ook al zit je achter een gigabit connectie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Met een beetje zoekwerk over RDP vind je dit:
It does not only capture the screen in bitmaps and then transfer them over. Instead, it sends raw window information and the windows are drawn by the RDP client on your computer. In Windows Vista, that raw window information now includes 3D instructions.
Dus in tegenstelling tot bijvoorbeeld VNC, wat complete beelden overzendt, gebruikt RDP de gegevens die Windows bijhoudt over de vensters die op je scherm staan.

Maar zoals te lezen valt in het artikel wat ik aanhaal:
Now that it is possible to send 3D commands over a remote terminal session, who knows what we will see in the future. Some day we may be able to play 3D games over a RDP session.
Dus, wie weet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er is geen hardware 3d acceleratie mogelijk met de huidige implementatie van RDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:51:
Er is geen hardware 3d acceleratie mogelijk met de huidige implementatie van RDP.
En dat gaat ook niet komen. Heb je enig idee hoeveel GB/s je grafische kaart trekt in RAW data met een spel? Dit lukt niet met een gigabit verbinding hoor. Of ze het nou RAW versturen of niet. Het netwerk is en blijft de bottleneck.

Ik weet niet hoeveel GB/s een grafische kaart tegenwoordig aan beeldmateriaal verstuurd (ik ben meer een netwerkmens, geen grafische hardware kenner), maar het zal wel aardig wat zijn.

1280x1024 opslaan met 32bit kleuren als JPG is ongeveer 300kb (ligt aan aantal gebruikte kleuren). Als je op 30FPS wil gamen dan is het dus 300KB*30FPS=9000KB/s. Deze berekening klopt voor geen meter, want als je kijkt naar een 6600GT PCI-E, deze heeft al 16GB/s memory bandwidth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
de gemiddelde kaart werkt nog prima in een AGP slot, right? die zijn ca. 500MB/s
dus met een 10gbit glasvezel verbinding moet het wel gaan lukken ;)
maar dan nog, waarom zou je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:55
Misschien met de Nieuwe Citrix versie, hebt iets opgevangen op het werk dat ze bezig waren met streaming applicaties. Ik weet natuurlijk niet hoe dat met games is.

Wat je wel kan doen is 25m VGA kabel komen (of whatever) en je muis en toetsenbord verlengen en TADA !!!! het werkt

Ps. Heb de pc zo op mijn beamer aangesloten met 25 meter er tussen _/-\o_ (alleen geen muis en toetsenbord maar een afstandsbediening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
ljarutten schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:41:
Misschien met de Nieuwe Citrix versie, hebt iets opgevangen op het werk dat ze bezig waren met streaming applicaties. Ik weet natuurlijk niet hoe dat met games is.

Wat je wel kan doen is 25m VGA kabel komen (of whatever) en je muis en toetsenbord verlengen en TADA !!!! het werkt

Ps. Heb de pc zo op mijn beamer aangesloten met 25 meter er tussen _/-\o_ (alleen geen muis en toetsenbord maar een afstandsbediening)
wireless keyboard en muis, moet je alleen niet daarop gaan budgeteren, want er zijn van die wireless setjes die al amper signaal hebben nadat ze door een stapel boeken moeten.
Mijn Logitech Desktop MX heeft wel ca. 25m bereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen voor de (helaas teleurstelende) antwoorden.

Misschien toch idd maar een vga kabel trekken. (Die krijg je vast niet door de muur.)
Pagina: 1