Toon posts:

Asus M2N-E wil niet opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een nieuw systeem.
M2N-E
Athlon x2 4200
2 gig ddr2 533
7600gt xfx

Alles aangesloten. power on: Heel even starten de fans en daarna stopt ie er mee.
Groene lampje op Mobo brand.
Er klinken geen biepjes.
Na het raadsplegen van het Forum:
Alles losgehaald, opnieuw een voor een geprobeert. geen resultaat.
Opgebouwd buiten de kast, idem dito.
Alleen als ik de voeding van de 12v van de proc los haal gaat ie iets langer door( halve tel.)
Ik heb de power sup aangesloten, zoals beschreven in:

"Met een 24 pins voeding werkt het precies hetzelfde gezien ze niet anders zijn dan een 20 pins, behalve dat ze 4 extra pinnetjes hebben voor wat extra prik."

"Maar wat je beter kunt doen is vanaf de bovenkant van de stekker er een paperclip induwen zodat je de hele stekker op het mobo kan prikken, anders krijgt het mobo geen stroom en zal hij zeker niet booten (tenminste, voor zover het bord door kan booten )"

Dan begint alles inderdaad te draaien en blijft lopen.
Geen beeld! wel een werkende V-kaart ( fan op kaart loopt)

Waar ik nu niet uit kom( en ongetwijveld kijk ik niet goed): Is het nu mijn Mobo of mijn proc die op de schroophoop kan?
En weet iemand nog een oplossing?

Vriendelijk dank.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik gok een defecte mobo. Is op zich makkelijk te testen door de CPU eruit te halen en het systeem dan weer aanzetten en kijken of het systeem weer op dezelfde manier uitgaat

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:47:
Ik gok een defecte mobo. Is op zich makkelijk te testen door de CPU eruit te halen en het systeem dan weer aanzetten en kijken of het systeem weer op dezelfde manier uitgaat
Uhmm, zonder de cpu er in doet ie het helemaal niet, behalve als ik weer die "bypass"maak.
Dan draaien de fans weer.
Is er een andere manier waarop ik er achter kan komen welke van de twee het is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 18:18 ]

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 20:36
Ik heb hetzelfde resultaat gekregen toen ik mijn oude Antec 20 pins op de M2n-e aansloot. Precies 2 dagen heeft alles mooi gedraaid, totdat de boel ermee ophield. Groen lampje aan, fans draaiden, maar geen beeld, graka okay. Via RMA een nieuw mobo gekregen, maar heb voor de zekerheid een nieuwe Atec 24-pins voeding erbij besteld. Nu draait alles voortreffelijk.

Verwijderd

is je voeding wel zwaar genoeg?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:50
Ik had een soort gelijkgeval met een Asus moederbord. Bij mij bleek de voeding defect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee verschillende voedingen geprobeerd, een viking (350w) en een coolermaster (430w),
Bijde geven het zelfde resultaat.

Ik ben toch bang dat het het Mobo of de Proc. is.

Uitgaande van de meeste berichten in de fora die ik gelezen heb, lijkt het mijn Mobo :(

Dank voor jullie antwoorden, als iemand nog iets weet hoor ik het graag.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 20:36
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:22:
Ik heb twee verschillende voedingen geprobeerd, een viking (350w) en een coolermaster (430w),
Bijde geven het zelfde resultaat.

Ik ben toch bang dat het het Mobo of de Proc. is.

Uitgaande van de meeste berichten in de fora die ik gelezen heb, lijkt het mijn Mobo :(

Dank voor jullie antwoorden, als iemand nog iets weet hoor ik het graag.
Wat was het probleem nou?
Pagina: 1