Toon posts:

[Outlook 2003/Exchange 2003] Meerdere agenda's delen

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een oplossing voor een bedrijf, waarin het delen van agenda's erg belangrijk is. Nu kan ik per gebruiker de standaard agenda genaamd "Agenda" delen en ook bekijken (of afspraken toevoegen als ik daar rechten voor geef). Als ik nu echter voor een gebruiker een agenda toevoeg (met een custom naam, nu genoemd "Agenda2"), kan ik deze ook delen in de zin van rechten geven aan andere gebruikers/groepen, maar kan ik deze niet vanaf andere accounts benaderen. Als ik namelijk bij een andere gebruiker kies voor "Een gedeelde agenda openen..." kan ik alleen een gebruikersnaam opgeven en niet de specifieke agenda opgeven die ik wil inzien (en opent dus alleen de eerste default agenda genaamd "Agenda"). Nu vraag ik mij af of het mogelijk is ook "Agenda2", waar ik de juiste rechten voor heb ingesteld, kan delen met andere gebruikers.

Ik heb al gekeken naar de oplossing om gebruik te maken van een agenda in de Public Folders, maar als ik deze op de manier beschreven in [exchange] gedeelde agenda onder knop agenda toevoeg aan de favorieten en vervolgens aan mijn andere agenda's dan heb ik het probleem dat er niet juist gesynchroniseerd wordt. Voor elke gebruiker lijkt het toevoegen van de openbare agenda tot de favorieten een eigen agenda op te leveren, waarin helemaal geen items staan die in de openbare agenda staan. Dit werkt bij mij dus gewoon niet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je dan geprobeerd en wat lukt er precies niet aan? Weet je wel zeker dat je het over 2003 hebt? Zonder te weten wat je precies doet is hier niks nuttigs over te zeggen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak een publieke agenda en geef daar een groep de rechten om te lezen/schrijven. Deze agenda voeg ik vervolgens toe aan de favorieten van een gebruiker met de juiste rechten. Daarna rightclick ik op deze favoriet en op "Toevoegen aan Andere agenda's". Deze agenda die dan onder de favorieten gemaakt wordt bevat niet de content van de agenda waar hij de content van zou moeten bevatten.

edit: op mysterieuze wijze blijkt dit nu wel te werken... hekel aan problemen die zichzelf oplossen.

Nu is de vraag alsnog of er meerdere persoonlijke agenda's gedeeld kunnen worden (vraagstelling 1 in mijn TS). Weet iemand hier antwoord op/een oplossing voor?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 18:13 ]