Hoe vindt ik Core 2 borden in de Pricewatch?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar en vervanger voor mn niet al te stabiele AsRock 775Dual-VSTA bordje, maar ik vindt t jammer dat ik niet op processor kan zoeken in de Pricewatch.

Is het geen idee om daarvoor functionaliteit in te bouwen? :| ?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 10:57
Staat ie hier niet tussen?

Verwijderd

zoeken op core 2 duo "+ model"

bv. 6300, 6400, 6500, 6600, 6800

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Dan moet je een database gaan opbouwen welk bordje welke cpu's allemaal ondersteunt, daar wordt je niet blij van als je dat moet gaan onderhouden. Je kunt toch gewoon op S775 zoeken en dan via de link naar de site van de fabrikant kijken of het bordje aan je specifiacties voldoet ?

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Op zoek gaan naar de chipset... 965 en 975... beetje onzinnig om iedere chipset in de pricewatch als subcat. te maken.
Je kan trouwens beter even op de sites van moederbordfabrikanten kijeken.

[ Voor 24% gewijzigd door poepkop op 27-08-2006 17:31 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, als je op moederbord zoekt dan kom je op 0 resultaten.

Het komt door de revisies van de moederborden (onder andere). Revisie 3.1 van Mobo x kan wel Core 2 Duo aan, maar Revisie 1 niet. Dan zou er voor iedere mobo aangegeven moeten worden welke revisie er verkocht wordt. Dit verandert nog wel eens met de tijd (en dit word bijna nooit aangegeven door de verkoper) dus het is onzinnig.

Ook zou er per mobo bijgehouden moeten worden welke CPU er ondersteunt is. Dit verandert ook in de tijd. Dual-VSTA was niet gemaakt voor Core 2 Duo, maar kan hem wel toevallig aan (na bios-update). Er zijn echter ook mobo's die Core 2 Duo niet aankunnen (maar wel Socket 775 zijn). Het is gewoonweg onmogelijk om bij te houden welke mobo welke CPU aankan. Als dit wel gedaan zou worden zou de pricewatch zou snel leeg lopen of vol foute info staan waarop jij dan je (foute) conclusie baseert.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 12:40
daarvoor is toch juist het forum? je vindt hier hele topics gewijdt aan c2d moederborden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- feature requests voor Pricewatch horen in Buyers Zone, niet hier in tech
- zoals je ziet is je vraag erg moeilijk te implementeren. Dit had je zelf kunnen redeneren...
- is het nou echt zo moeilijk om even naar de mobofabrikantensites te gaan, daar te kijken wat Conroe-support heeft en en te noteren en dan die info langs pricewatch te leggen :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.