Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds 4 jaar werk ik in een supermarkt als kw - manager ( chef )

Ik maak in 4 week tijd 160 uur, hiervoor krijg ik als loon € 1201.63 ( per 4 week )

Nu heb ik nog een aantal overuren staan en mijn baas wil deze gaan uitbetalen, helaas kan ik ze niet opnemen omdat er te weinig personeel etc is.

hier heb ik toch veel gesprekken gehad maar goed.... :/

nu wordt er +/- 350 overuren overgemaakt, komende maand

Wie weet hoeveel ik hier aan overhoud ?? ( bruto uurloon = 9.96 ) ( aangezien de belastingdienst hier wel van houd :( )

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Doe maar niet.

Ik denk dat ik me zo op 'grijs' gebied bevind, ookal lul ik er flink omheen.

[ Voor 76% gewijzigd door TheZeroorez op 27-08-2006 16:37 ]

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ongeveer 2000 euro.

Bruto is het een bedrag 3486, geen loonheffingskorting toepassen, als er correct wordt ingehouden wordt er 41,45 of 42% aan belasting ingehouden, en dan houd je ongeveer 2000 over.

Verwijderd

Je kan het geld dat je te veel betaald terug krijgen via je belastingaangifte.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij geef ik ook mijn loonstrook even door, het is een htm bestandje geworden :

http://82.73.34.176/www.tweakers.net/loon/loonstrook.htm

( de (p) die bij sommige bedragen staan is : % )

Ook heb ik de verlofkaart even gemaakt en is hier te vinden :

http://82.73.34.176/www.tweakers.net/loon/verlofkaart.htm

--------------
Iblies schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:21:
Ongeveer 2000 euro.

Bruto is het een bedrag 3486, geen loonheffingskorting toepassen, als er correct wordt ingehouden wordt er 41,45 of 42% aan belasting ingehouden, en dan houd je ongeveer 2000 over.
Zoveel ??, ik denk het zelf niet... maar ik wacht af...( bruto is niet zoveel volgens mij )
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:34:
Je kan het geld dat je te veel betaald terug krijgen via je belastingaangifte.
Om eerlijk toe te geven , heb ik dit nog nooit gedaan , ik heb altijd wel gekeken via het progje van de belasting dienst of ik iets terug kreeg maar kreeg meestal niks terug.

Misschien kunnen jullie hier iets meer mee.

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 20:34 ]

Verwijderd

Bruto krijg je straks 150 + 360 = 510 uur uitbetaald. 510 * 9.96 = 5079.6 bruto. Hier houd je waarschijnlijk zo'n 2500-3000 netto aan over. Een gedeelte van het overige bedrag kan je waarschijnlijk terugvragen via de belastingaangifte.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:27:
Bruto krijg je straks 150 + 360 = 510 uur uitbetaald. 510 * 9.96 = 5079.6 bruto. Hier houd je waarschijnlijk zo'n 2500-3000 netto aan over. Een gedeelte van het overige bedrag kan je waarschijnlijk terugvragen via de belastingaangifte.
Het wordt ook niet apart verrekend, dus wordt direct op dezelfde loonstrook berekend.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het bedrag dat bruto aan overuren wordt uitbetaald bedraagt 350 x het uurloon € 7,51 x 150% = € 3.942,75. Ruwweg gaat hier 50% LB+AOW+SL vanaf waardoor je € 1.971,14 krijgt uitbetaald.

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:00:
Het bedrag dat bruto aan overuren wordt uitbetaald bedraagt 350 x het uurloon € 7,51 x 150% = € 3.942,75. Ruwweg gaat hier 50% LB+AOW+SL vanaf waardoor je € 1.971,14 krijgt uitbetaald.
Hij krijgt 9.96 bruto uurloon. Het bedrag in z'n topicstart is z'n netto loon.

Is die 150% een regeling in het CAO om overuren uit te betalen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dan geldt dezelfde berekening maar met een ander uurloon. :) Overuren zijn meestal 150%.

ARME AOW’er

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Meestal is een beetje vaag. Ik zou er niet vanuit gaan.

Bij ons zijn overuren helaas 100%.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36

paQ

Twisted schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:23:

dat ligt ook een beetje aan je arbeidsvoorwaarden
maar overueren zijn pas de urendie je buiten je loonperiode uren werkt.

een avond langer doorwerken zijn niet meteen overuren

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Twisted schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:23:

Dat kan natuurlijk niet tenzij je geen volledige arbeidsweek hebt.

ARME AOW’er

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Guardian Angel schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:42:
[...]

Kun je me daar een beetje meer over vertellen? Ik werk namelijk 40 uur per week (in de IT branche)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Guardian Angel schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:42:
Ik zie ook niet echt waarom dat niet zou kunnen, ligt maar net aan de gemaakte afspraken. Bij mij zijn overuren 0% van mijn loon. Als dat kan dan kan 100% ook wel :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De meeste bedrijven hebben een CAO die voor de gehele bedrijfstak geldt. Daarnaast zijn er bedrijven die een eigen CAO hebben. Valt een bedrijf onder een bepaalde CAO dan moet deze uiteraard gehandhaaft worden, er mag niet van worden afgeweken. Is er géén CAO dan moet je zelf afspraken maken.

In mijn opmerking hierboven ging ik er vanuit dat de poster onder een CAO valt.

ARME AOW’er

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Leidinggevende functie => overwerken is dan vaak TVT, tijd voor tijd en geen sprake van extra toeslag oid,
"comes with the job". Geregeld komt het ook voor dat je noppes krijgt.

En volgens mij bedoeld de TS een heel ander soort overuren,
hij heeft er simpelweg teveel staan aan met name ATV,
in totaal meer dan 500.
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:27:
Er is hier sprake van een bijzondere beloning aangezien het hier gaat om een eenmalig iets, en de werkgever hoort het ook zo te belasten,
eind van de maand krijgt hij dus normale afrekening, dus 1200 + ongeveer en daarnaast ook nog 2000 netto. De bijzondere beloning hoort apart te worden afgerekend tegen een tarief van 41.45/42.00
http://download.belasting...uari_2006_lh3021z61fd.pdf

Helaas komt het vaak voor dat veel administratiekantoortjes dat verkeerd doen verwerken, of dat het verkeer wordt doorgegeven door de werkgever.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij zoveel uren ga ik denken aan structureel overwerk. Hier zou ik toch werk van gaan maken. Je bent zo een dief van je eigen portemonnee.

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Niet geheel ontopic, maar ik zie dat je functiegroep C bent, terwijl je afdelingchef bent. C is volgensmij een assistent afdelingchef die enkele taken van de afdelingchef uitvoert, maar niet een volledige afdeling onder zijn verantwoordelijkheid heeft. Ik weet niet wie er allemaal nog boven je staan en hoeveel man je onder je hebt, maar een functiegroep omhoog lijkt mij niet ongepast.
Ik werk zelf in een supermarkt als bijbaantje, zit in functiegroep B met een jaar hoger op de loonschaal en verdien nagenoeg hetzelfde bruto uurloon.
Ik zou de functieomschrijvingen in de CAO er eens op nalezen en kijken of je wel naar prestatie beloond wordt.
Pagina: 1