Toon posts:

Pc aangesloten op receiver, en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Van een collega heb ik een receiver overgekocht. Nu heb ik deze aangesloten op mijn pc met een optische kabel. Via een ander topic ben ik er achter gekomen dat je bij instellingen ergens kunt aanklikken dat de pc alleen digitaal signaal moet versturen. Ik kan alleen die optie nergens terugvinden, niet in configuratiescherm en ook niet in het scherm van Realtek ( ac'97 onboard). In het scherm van Realtek staat alleen de status van SPDIF in weergegeven maar niet van de out. En dit terwijl de pc wel signaal verstuurt naar de receiver. Iemand bekend met dit probleem?

groet,
Robin

Verwijderd

groeten onder elke post is niet nodig, wij tweakers gaan er standaard al vanuit dat we elkaar vriendelijk benaderen.

ot; heb je de software van je moederbord geinstalleerd? Daarmee moet aan de hand van een wizard eenvoudig de juiste instelling gemaakt kunnen worden.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:58:
En dit terwijl de pc wel signaal verstuurt naar de receiver. Iemand bekend met dit probleem?
Dus er wordt wél een signaal verstuurd naar jouw receiver, wat is het probleem dan :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarschijnlijk moet je je receiver normaal instellen. Niet elk knopje voor een source (zoals "DVD" of "VCR2") gaat er automatisch vanuit dat het signaal binnenkomt via ingangX.

Lees/download/koop de handleiding en zet voor knopjeY (zoals "VCD2") het input-signaal om naar de goede ingang.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
De receiver ontvangt het signaal wel, alleen verstuurt de geluidskaart nu een stereo signaal ipv een digitaal signaal. Ik ben erachter gekomen dat het een stuk beter klinkt als het signaal helemaal digitaal binnenkomt, dit geeft de receiver ook aan. Ik ben hier achtergekomen omdat ik in dvd x player wel de spdif out kon aanklikken, waardoor het geluid in een keer een stuk beter werdt. Dit wil ik dus ook hebben met bijvoorbeeld winamp en windows media player. Ik zou dat ergens aan moeten klikken (alleen digitaal ofzo), maar de screenshots die ik op internet zag komen niet overeen met die van mij, terwijl spdif out wel wordt ondersteunt.

• Gompy58
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

.. de eerste ordinaire TVP in mijn tweakers leventje O-) ....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

door die optischekabel kan het geluid alleen maar digitaal. Dus als je geluid hebt, (en je hebt je pc alleen met een optical kabel aangesloten op je reveiver) dan is alles in orde.
Als je je reveiver ook nog via tulp aan je pc hebt hangen, haal die er tussen uit want dat werkt alleen maar verwarrend.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• JvS
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je verwardt heel veel. je bedoelt een dolby digital geluid. En dat zit alleen in dolby digital opgenomen bronnen. En dat zijn alleen films en in hele sommige gevallen spelletjes. Daar worden 5.1 ludsprekers gebruikt. Muziek is gewoon (digitaal) stereo.

Lees anders even de AV FAQ over surround of het een en ander op wikipedia, dan zal je veel duidelijker worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Alleen DVD's en videobestanden kunnen in 5.1 doorgestuurd worden. Die onboard geluidskaart kan niet realtime 5.1 geluid in spelletjes berekenen.

Ik stuur m'n geluid gewoon via Spdif naar m'n versterker in stereo. Op de versterker maakt ie er dolby prologic II van. Klinkt bijna net zo goed als Dolby Digital 5.1.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

KneppaH schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:49:

Ik stuur m'n geluid gewoon via Spdif naar m'n versterker in stereo. Op de versterker maakt ie er dolby prologic II van. Klinkt bijna net zo goed als Dolby Digital 5.1.
waarom kan dat niet in dolby digital?
Want als ik mp3's op mijn pc via mijn xbox360 stream dan speelt hij ze af in dolby digital, althans dat staat dan op mijn receiver.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik maak hier uit op de ik aan de instellingen niets hoef te veranderen. sorry voor de misschien wat domme vragen, en ik zal de FAQ wel eens doornemen. iig bedankt voor de antwoorden!!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

waarom kan dat niet in dolby digital?
Want als ik mp3's op mijn pc via mijn xbox360 stream dan speelt hij ze af in dolby digital, althans dat staat dan op mijn receiver.
Ja dat doet ie bij mij ook, Hij speelt et geluid dan echter in stereo.
mp3's is gewoon een stereo formaat. De bron (mp3, enz) moet zoiezo zelf een Dolby Digital bron zijn.

Verwijderd

als ik zo brutaal mag wezen om ook gebruik te maken van dit topic met de volgende vraag:

Is het nu wel of niet mogelijk om, als je de Pc met digital coax/optish met een receiver(sony stre-DE585) aansluit om dan surround geluid van games te krijgen?

het is me wel gelukt om surround geluid met dvd film te kijken (moest ik wel DTS selecteren in het film menu)(is trouwens met een andere soundkaart gelukt)

maar surround geluid van games niet 8)7

weet iemand hier een antwoord voor? zodat ik weet of ik de creative Digital I/O module kan aanschaffen(geen idee waar)

ps. heb (net nieuw gekocht) een creative soundblaster audigy 4

alvast bedankt!

• JvS
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is niet de bedoeling om in topics offtopic te gaan met een vraag die zelfs in de FAQ staat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.