Toon posts:

Automatisch avi encoden na downloaden.

Pagina: 1
Acties:
  • 796 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even vooraf. Ik heb google gebruikt maar ik kom alleen maar op van die site waar meerdere tooltjes worden aangeboden. Dus als je gaat zoeken met google kom je van die sites tegen die een video encoder aanbieden en een schedule programmatje. De search in got hielp ook nix, Ik zocht op "auto avi encode" (zonder " " ), maar die vond ook niets als topics waarin mijn antwoord niet terug te vinden was.

Het begon zo eigenlijk, ik heb een heel klein HP e-pc C10 bakje staan met Intel P3 800Mhz en een 10gb schijfje. De bedoeling was dat bakje heel stil te maken zodat ie 's nachts aan kan blijven en er dan films op te downloaden. Ik wilde dan als ze gedownload waren dat de RAR files automatisch uitgepakt werden. Dat lukt allemaal aardig met AutoUnpack. Dan wil ik de avi bestanden ecoden naar een kleiner avi formaat zodat mijn media player ze kan afspelen.

Met als doel dat als de volgende aflevering van Prison Break dinsdag nacht op internet staat ik hem dinsdag morgen in de bus al kan kijken op me mediaplayer.

Nu sta ik op dit punt vast. Op het moment dat de RAR's uitgepakt zijn moet de avi file automatisch omgezet worden naar een kleiner formaat. En dat kleinere formaat moet vervolgens op mijn mediaplayer gekopiëerd worden.

Ik zoek dus een tooltje of combinatie van tooltjes die dat bovenste kan. Het moet dus geen scheduler zijn want ik weet nooit de exacte tijd dat de avi gereed staat.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 06:56
Is het niet wat om een scriptje te maken dat om de paar minuten kijkt naar alle AVI-files in een bepaalde map, en als ie ze vindt:

- eerst de AVI-file verplaatsen naar een submap zodat je hem niet 2x bewerkt
- dan de vereiste bewerkingen uit laten voeren

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Sorenson Squeeze (www.sorensonmedia.com) heeft een "watch folder" functie en kan o.a. naar mpeg4 encoderen. Is alleen wel een commercieel pakket en heeft eerlijk gezegd niet de meest ideale user interface.

(Ik heb overigens ook een oud e-pc-tje staan voor het downloaden. Werkt erg grappig en die van mij was al erg stil.)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:52:
Met als doel dat als de volgende aflevering van Prison Break dinsdag nacht op internet staat ik hem dinsdag morgen in de bus al kan kijken op me mediaplayer.
offtopic:
Je wilt terug in de tijd encoden? :)

Ik weet niet hoe je programmeer skills zijn, maar mischien kan je wel tegen een api van een of ander programma aankletsen. Dan is het zo geregeld natuurlijk.
Veel van dit soort (re)encode progs hebben ook een soort batchmode, waarvan de configuraties soms in een gewone plain text file geschreven worden. Deze zou je ook nog kunnen genereren en daarna de applicatie starten ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 28-08-2006 10:39 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
@ coyote1980
Een script zou mogelijk zijn echter moet ik dan wel cmd appjes hebben die avi kunnen encoden. Opzich valt daar wel naar te googlen lijkt me zo.

@ Weefselkweekje
Ik zal als ik thuis kom eens kijken naar dat tooltje.

@ sig69
Ik heb bijna geen tot geen programmeer skils. De batch optie ben ik idde wel vaker tegen gekomen. OA VirtualDub en TMPGenc. Misschien valt er wat te knutselen met dit in combinatie met wat coyote1980 voorstelt.

Na een paar minuten brainstormen kom ik op dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
:1
cd c:\Download
move *.avi c:\Encode
cd c:\Encode
ren *.avi prisonbreak.avi               //Er vanuit gaan dat er maar 1 avi is.
avienc.exe prisonbreak.avi -opties -opties -opties  //Nu dat avienc.exe tooltje nog zoeken :)
copy prisonbreak_encoded.avi d:\tv          //Naar mijn mediaspeler dus.
sleep.exe 120                       //Dit tooltje heb ik eerder gehad, het zet het script op pauze voor in dit geval 2 min.
goto 1

Met firedeamon kan ik dit als service instellen en dan kan ik het in de background laten draaien. Ik ga ff googlen voor de exe files die ik mis.

Edit: sleep.exe heb ik weer. nu iets wat avi's kan encoden in cmd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben een aantal probleempjes tegen gekomen. Op de eerste plaats was mijn RSS feed niet goed ingestelt in uTorrent waardoor prissonbreak niet een gedownload was. Als ie hem wel had gedownload had AutoUnpack hem uitgepakt. Maar tijdens het uitpakken zou mijn batch script hem al willen renamen en op mijn mediaplayer willen zetten. Met als resultaat dus een corrupte film.

Ik heb het stuk dat de film encodeerd nog meer even weg gelaten. Maar dat wil ik er zeker nog wel in maken.

Weet iemand een goede tutorial voor uTorrent om RSS feed in te stellen?
Weet iemand een oplossing voor het probleem dat de film al gecopyeerd word voordat ie volledig uitgepakt is?
Weet iemand een dos tool (cmd tool) die een film om kan zetten naar 15fps en het geluid terug schroeft naar 441000 "Khz" (zeg ik dat goed? Of is het Hz) En uiteraard nog wat andere settings.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:49:

Weet iemand een oplossing voor het probleem dat de film al gecopyeerd word voordat ie volledig uitgepakt is?
uTorrent heeft de mogelijkheid om .UT! als extensie te geven totdat de download gereed is, of een andere map te gebruiken tot de film helemaal klaar is met downloaden.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:57:
[...]

uTorrent heeft de mogelijkheid om .UT! als extensie te geven totdat de download gereed is, of een andere map te gebruiken tot de film helemaal klaar is met downloaden.
Kijk, dat is mooi! Ik zal die optie eens gaan zoeken :)

Bedankt!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-07 13:22
Als je met VirtualDubMod eerst alles insteld zoals je wilt hebben (resize filter, codec settings) en dan bij het "save as" schermpje de optie "Don't run this job now; add it to the job control so I can run it in batch mode" aanvinkt. Dan kan je via "virtualdubmod /r" de job automatisch vanuit een batchfile laten draaien.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:57:
[...]

Hmm,

Ik bedenk me nu dat dat niet mijn probleem gaat oplossen. Wat er namelijk gebeurt is dit:

De film word gedownload naar C:\download\prisonbreak bla bla
De rar files worden uitgepakt door autounpack naar C:\download (op dit moment komt de avi file tijdens het uitpakken in deze map.
En op dit moment ziet mijn batch script dat er een avi file in C:\download staat en wil deze renamen.

Het probleem zit hem dus niet in uTorrent maar in Autounpack. Er zou een optie in Autounpack moeten zitten om de rar's eerst in een andere uit te pakken en als alles dan uitgepakt is het geheel verplaatsten naar C:\download zodat dan pas mijn batch script de film renamed.

Waarom renamed mijn batch file de avi file? Omdat ik nooit precies weet hoe de avi file heet. Ik doe dus "ren *.avi prisonbreak.avi" dan heet de file altijd prisonbreak.avi

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:49:
[...]

Hmm,

Ik bedenk me nu dat dat niet mijn probleem gaat oplossen. Wat er namelijk gebeurt is dit:

De film word gedownload naar C:\download\prisonbreak bla bla

De rar files worden uitgepakt door autounpack naar C:\download (op dit moment komt de avi file tijdens het uitpakken in deze map.
En op dit moment ziet mijn batch script dat er een avi file in C:\download staat en wil deze renamen.

Het probleem zit hem dus niet in uTorrent maar in Autounpack. Er zou een optie in Autounpack moeten zitten om de rar's eerst in een andere uit te pakken en als alles dan uitgepakt is het geheel verplaatsten naar C:\download zodat dan pas mijn batch script de film renamed.

Waarom renamed mijn batch file de avi file? Omdat ik nooit precies weet hoe de avi file heet. Ik doe dus "ren *.avi prisonbreak.avi" dan heet de file altijd prisonbreak.avi
Als jij via uTorrent download, denk ik dat het gaat om Torrents, die hoef je toch helemaal niet uit te pakken?

Een alternatief dat ik kan bedenken, beetje lastig: voor je gaat renamen voeg je iets in deze richting in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
:HASH
$hash1=Hash van bestand
wacht 10 seconden
$hash2=Hash van bestand
Als $hash1=$hash2
dan rename enz. enz. enz
else GOTO HASH

Als hij dus in die 10 seconden iets aan het bestand heeft veranderd (uitpakken dus), gaat hij nog niet renamen, anders wel.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, de torrent pak ik niet uit, maar wat de torrent download. Prison Break is verdeelt over meerdere .rar files. Tijdens dat ik de avi uitpak wil mij btach script hem al renamen.

Maar jou scriptje ziet er idd uit naar wat ik zoek, alleen hoe realiseer ik dit in een echt batch script?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarom kan je geen scheduler gebruiken en alle tijd ruim nemen als je toch de hele nacht hebt?

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Tja, ik heb wat gezocht, maar het lijkt er op dat batch file niet de output van een programma (een md5 cmdline progje bijvoorbeeld) kan opslaan als een variabele/string. Het lijkt een programmeervraagje te worden, daar zijn ze in een ander subforum waarschijnlijk beter in thuis...

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:50:
Waarom kan je geen scheduler gebruiken en alle tijd ruim nemen als je toch de hele nacht hebt?
Omdat Prison Break rond 3 uur 's nachts op internet komt, en dan moet ie 4 uur later omgezet en wel op mijn mediaspeler staan. Ik weet geen exacte tijden en ze kunnen afwijken. Hij kan ook ineens om 4:30 op internet staan. In zo'n geval heb ik gewoon pech. maar in de andere gevallen hoop ik hem toch in de bus te kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:52:
Tja, ik heb wat gezocht, maar het lijkt er op dat batch file niet de output van een programma (een md5 cmdline progje bijvoorbeeld) kan opslaan als een variabele/string. Het lijkt een programmeervraagje te worden, daar zijn ze in een ander subforum waarschijnlijk beter in thuis...
Dus jij denkt dat het beter is dan een moderator dit topic even verhuist?

Edit:

Oeps, nou vergeet ik nog m'n laatste post te editen... |:( (Ach jullie snappen wel dat dat geen kick was neem ik aan ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 08:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
schop

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem toch nog een keer schoppen.. Iemand nog ideeën?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:44:
Klopt, de torrent pak ik niet uit, maar wat de torrent download. Prison Break is verdeelt over meerdere .rar files. Tijdens dat ik de avi uitpak wil mij btach script hem al renamen.
Is dit nog steeds het probleem? Waarom doe je het uitpakken en renamen dan niet in hetzelfde script?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-07 10:21
mja..is er geen after-unpack batch script optie in AutoUnpack?

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezecht heb ik daar niet eens bij stil gestaan dat dat kan! Hmm, dat ga ik eens proberen!
Pagina: 1