Toon posts:

Conflict IP-adres en Hardware-adres ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een tijdje aan het internetten ben krijg ik soms de melding dat er een conflict tussen het ip-adres en een hardware adres optreed. Ik heb internet via de kabel en ik een netwerkje met twee computers. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Bij voorbaat dank!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Welke computer geeft die melding? De computer die aan inet hangt? Dan gebruikt iemand anders waarschijnlijk hetzelfde IP als jij. Helpdesk ff bellen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad de computer die aan het internet hangt. Dus dan heeft mijn provider waarschijnlijk mijn ip-adres ook aan iemand anders gegeven?

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoeft niet perse gegeven te zijn, er kan ook gewoon iemand je ip ingepikt hebben.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 15:21

Metzie

Nyaano !

Waarschijnlijk is de DHCP server van je ISP aan het stuntelen, of iemand heeft handmatig een hard IP ingetikt.
Gewoon met je helpdesk bellen, de melding doorgeven (incl dat hardware mac adres) dan kan je ISP die persoon opsnorren en afsluiten, of de problemen opsporen. ISP's hebben namelijk een database welke macadres bij welk modem/abonnee hoort.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik had het ook, bij @home.
MAar ik had toch het gevoel dat het probleem aan mijn computer lag. Na een schone start nooit meer last van gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister de boel eens even geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd, dit mocht helaas niet baten. Ik had gister zelfs 5 vreemde computernamen en een vreemde workgroup in mijn netwerkomgeving staan. Lijkt er dus inderdaad op dat @HOME aan het prutsen is. Toch maar ff bellen dus.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Okay, nou suc6 ermee verder.
Pagina: 1