Hey Tweakers,
Ik heb een probleem met m'n pc. Weer een van de zoveel topics die waarschijnlijk over iets simpels gaan, maar met man en macht kom ik er niet uit, vandaar dat ik jullie hulp inschakel. Mijn pc start namelijk niet op. Ik had de dag daarvoor gewoon normaal m'n pc gebruikt afgesloten en Oblivion op Ultra High 1600×1200 een aantal uurtjes gespeeld.
PC Specs:
Ik heb een probleem met m'n pc. Weer een van de zoveel topics die waarschijnlijk over iets simpels gaan, maar met man en macht kom ik er niet uit, vandaar dat ik jullie hulp inschakel. Mijn pc start namelijk niet op. Ik had de dag daarvoor gewoon normaal m'n pc gebruikt afgesloten en Oblivion op Ultra High 1600×1200 een aantal uurtjes gespeeld.
PC Specs:
- AMD Athlon 64 X2 3800+
- Asus A8R32 MVP-Deluxe
- OCZ EL 1024MB-RAM (2×512MB) CL2 Platinum
- Sapphire Radeon X1900XTX 512MB GDDR3-RAM
- Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA + Samsung Spinpoint SP2504C 250GB S-ATA2
- Thermaltake Big Typhoon
- Na 5 seconden na de boot draait de koeler van m'n videokaart gewoon op volle toeren door terwijl hij dan zacht hoort te gaan draaien.
- Uit conclusie van hierboven vermoed ik dat hij geen hardware kan detecteren.
- Tempratuur van alle hardware is normaal.
- Error beeping codes waren als volgt. 1 Long 3 Short. Ik kon deze code niet vinden in mijn Asus handleiding dus dat werd Googlen. Volgens meerdere sites betekend dit "bad video adapter".
- Na meerdere malen opstarten kreeg ik weer andere beeping codes, ook die niet bestonden.
- Andere werkende videokaart, X700Pro (Asus) erin gedaan, zelfde probleem.
- Alle hardware onderdelen op CPU en Geheugen na herplaatst en stofvrijschoongemaakt. Draden herplaatst en stof uit cpufan en gpufan gezogen.
- Met andere harddisks gereboot.
- Met andere monitor gereboot.
- CMOS Reset
- Asus gemailt, nog geen reactie.
- Google afgespeurd.
5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD