Toon posts:

PC Storing, als pc dicht is.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi.

Ik heb een apart probleempje met mijn dell computer.
Afbeeldingslocatie: http://www.softwareandstuff.com/media/COM10627_LG.jpg

Wanneer de kast gesloten is, (zie foto) dan start hij niet meer op.
Je kan de power knop zovaak en zolang ingedruk houden als je wilt, maar hij doet dan niets meer. :sad: Geen beeld, geen geluid van het opstarten, totaal niets meer dus. je ziet dan WEL de powerknop flikkeren, aan uit, aan uit, aan uit, etc.

Wanneer ik de kast ook maar een paar centimeter open maak, en open hou, dan start de pc wel weer op. :confused: En kan je doen en laten wat je wilt.

Je zou denken van: Dan laat je de pc toch open? Maar ik kan moeilijk op een "open" pc een monitor plaatsen. ;)

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Greetz,
Gerard

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-02 16:44
Knelt er niet iets? of maak je misschien wel ergens kortsluiting?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Lijkt op een (omgekeerde) beveiliging.

Zie je iets van een electronisch slot, relais of sensor die kijkt of de kast gesloten is? Disconnect die anders eens.
Misschien is er een BIOS optie? Iets met "Chassis Intrusion"? Disable of enable die eens. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
@Keesheid, nee ik zie niets knellen.

@Prutzor: Ik heb gekeken in me BIOS. Er stond niets over "Chassis Intrusion", maar dit wel:

Auto Power on: Disabled
Remote Wake up: Off
AC Power Recovery: Last

Kan dit er toevallig iets mee te maken hebben?

Ik zie zelf ook geen electronisch slot of sensor.
Ik heb toevallig thuis NOG een dezelfde pc, en daar zie ik ook niets in wat op een sensor of slotje kan lijken, en die kan wel gewoon dicht?

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens:
Kan er mee te maken hebben dat ik die hdd er uit heb gehaald ? (Rustig eruit gehaald zonder de kabels te forceren)

Als de kast helemaal open staat, en de pc staat aan. En vervolgens sluit ik hem iets, zelfs dan valt hij uit. Kan dit toevallig niet 1 met de kabels te maken hebben?

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Gewoon alles ff eruit halen, behalve mobo en je mem.

Daarna alles weer netjes terugplaatsen, dan moet het wel goed zijn :z

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:46:
Trouwens:
Kan er mee te maken hebben dat ik die hdd er uit heb gehaald ? (Rustig eruit gehaald zonder de kabels te forceren)

Als de kast helemaal open staat, en de pc staat aan. En vervolgens sluit ik hem iets, zelfs dan valt hij uit. Kan dit toevallig niet 1 met de kabels te maken hebben?
Ik zou zelfs denken aan de kabel voor de Stroom zelf. Dat zodra je kast dicht zit( het plastic om het Kabeltje is er dan af) Maakt hij stroom met andere dingen. Hij zal dan denken van ik moet uit want er komt stroom op mijn uitgaan chip( ik probeer het duidelijk uit te leggen. Maar Ik weet niet of het duidelijk is. Bij vragen stel ze gewoon. Heb het probleem zelf gehad bij een kast van Siemens)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
touchdomex schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:50:

Ik zou zelfs denken aan de kabel voor de Stroom zelf. Dat zodra je kast dicht zit( het plastic om het Kabeltje is er dan af) Maakt hij stroom met andere dingen. Hij zal dan denken van ik moet uit want er komt stroom op mijn uitgaan chip( ik probeer het duidelijk uit te leggen. Maar Ik weet niet of het duidelijk is. Bij vragen stel ze gewoon. Heb het probleem zelf gehad bij een kast van Siemens)
Welk plastic dingetje bedoel je precies ? Je zegt namelijk: "Het plastic om het kabeltje is er dan af",
maar zover ik zie, is deze kabel niet gestript?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:57:
[...]

Welk plastic dingetje bedoel je precies ? Je zegt namelijk: "Het plastic om het kabeltje is er dan af",
maar zover ik zie, is deze kabel niet gestript?
Ik heb 1 keer gehad dat het kabeltje "kaal"was doordat hij tussen de kast en de buitenkant was gekomen. Daardoor kreeg ik ook zulke symptomen. Maar misschien is het ook een klein stukje. Of is het een kabelbreuk. Ik zou het in ieder geval in de aan en uit knop/ Kabel gaan zoeken

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 04:23

drooger

Falen is ook een kunst.

Zonder twijfel de aan- uitknop of draad is de dader, tenzij...je een irritante voeding+stekkerdoos combi hebt waardoor het soms een tijdje duurt voordat de pc aan gaat, waardoor het lijkt dat het door je kast komt, maar dat lijkt me niet. (heb 'k zelf wel last van, maar ben er al aan gewend geraakt)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Lijkt inderdaad hardware bekabelings probleem.
Maar gaat de aan/uit knop meteen zo knipperen na het sluiten van de kast? Of moet je daarvoor eerst op de aan/uit knop hebben gedrukt zodra de kast gesloten is?

Alternatief is een Dell Bios update uitproberen voor jouw specifieke systeem... Dell Optiplex ...

Je Chassis Intrusion sensor kan het niet zijn. De sensor op de kast een schakelaar, en het maakt het niet uit of deze een signaal geeft of niet. Je krijgt alleen melding op je scherm dat de kast open is geweest en een melding afgeven aan het ingestelde Systems Management systeem (Dell IT Assistant / OMCI) zodra Windows start, wordt vooral alleen in grote ondernemingen gebruikt. Het zal niet voorkomen dat het systeem uit blijft staan oid..

Welk Dell desktop systeem heb je? Svp type melden, bv Optiplex GX 620..

Mazzzl,

Herman

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:42
ik zou eens gaan kijken of er niets knel komt te zitten zodra je deksel probeert dicht te drukken.
het feit dat de powerknop gaat flikkeren kan daar op duiden.
het kan ook zijn dat er iets los zit en bij het sluiten van de klep geen contact meer kan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door hensdesk op 27-08-2006 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
GX 150? Geen idee of het "Optiplex" is, maar als ik via google zoek, kom ik idd bij Optiplex GX150 mijn exemplaren tegen van de pc.

code:
1
2
3
Maar gaat de aan/uit knop meteen zo knipperen na het sluiten van de kast? 
Of moet je daarvoor eerst op de aan/uit knop hebben gedrukt zodra de kast
 gesloten is?

dat hangt er van af. Mocht de schakelaar "aan" staan, en de kast gaat vervolgens dicht, dan begint hij te knipperen ja. Wanneer de schakelaar op "uit" staat, en je drukt hem in, dan begint hij te knipperen.

@drooger: Dus door de aan/uit knop stopt ook mijn voeding met voeding geven? Want mijn cooler zit in de voeding. En zodra de kast bijna dicht is, valt de pc uit inclusief de cooler.

@touchdomex: Zover ik kan zien is er niks "kaals". En zover ik kan zien zitten alle kabels bij de aan/uit knop t/m het moederbord goed aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
hensdesk schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:47:
ik zou eens gaan kijken of er niets knel komt te zitten zodra je deksel probeert dicht te drukken.
het feit dat de powerknop gaat flikkeren kan daar op duiden.
het kan ook zijn dat er iets los zit en bij het sluiten van de klep geen contact meer kan maken.
Dat dacht ik ook ja. Dat er eventueel iets klem zat. Maar ik heb alle stekkers bekeken, en ze vervolgens goed aan gedrukt. Maar zelfs dit lijkt niets uit te maken? En alle stekkers zijn redelijk stroef qua indoen en uittrekken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eindelijk gefixt.
Er bleek 1 miezerige kabeltje telkens toch klem te zitten bij de voeding.
Er kwam telkens een scherp voorwerp op, omdat het kabeltje bijna door midden was.
ik heb momenteel het kabeltje verlegt en het werkt momenteel gewoon.

Maar ik heb nog 2 vraagjes:

1: Is het gevaarlijk als ik dat kabeltje zo laat liggen? Ook al gaat de pc niet meer open en dicht?
2: Is het beter als ik dat kabeltje vast tape? Dus dat stukje waar je het ijzerdraadje ziet. ...

Ik ga voor de zekerheid een extra voeding halen voor die pc. Want mocht het kabeltje toch kapot gaan, hoef ik alleen de voeding te wisselen.
Pagina: 1