Toon posts:

Zalman CNPS800 werkt niet zoals gehoopt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een home theater pc behuizing en had deze koeler aangeschaft inverband met de hoogte.

Maar nu komt het de temperaturen zijn ongeveer 10 graden hoger dan de intel stock koeler.

Wat heb ik gedaan: Moederbord losgehaald. Processor heatsink schoongemaakt. Backplate zoals de beschrijving erop gedaan. Koelprut erop gedaan Artic Silver 5 ten grote van een 2/3e rijstkorrel en goed versprijd met een oude ongeldige pasje. Daarna heb ik de koeler vastgeschroefd.

Ik heb het aantal keer losgehaald en weer goed vastgedraaid maar het heeft geen enkele zin.
De koelor wordt door speedfan geregeld en draait op 2200RPM. Maar de ilde temps zijn 56graden terwijl met de stockkoeler wel idle 43 a 45 graden was. Stressed is het met de zalman 74graden @ 2800RPM en met de stockkoeler 60graden @ 3100RPM.

Wat doe ik fout? Volgens de beschrijving van de zalman site niets.

Ik wil de zalman gebruiken want deze is enorm stil. Maar wie weet raad voor mijn probleem?

Systeemspecs:
Asus P5WD2 Premium
Intel Pentium D930
1GB OCZ Dual channel
Shappire X1600XT 256MB
Hauppouge PVR-150MCE
Papst 60mm koeler maal 1 voor intake en 1 voor outtake.
80mm papst koeler intake.
Greenpower HTPC bezhuizing

http://www.greenpower.com.tw/GL-1C.htm

Extra info:
Vcore = 1.2v
+3v = 3,3V
12V = 12,30v

Edit: Opgelost!
Processor goed schoongemaakt en weer een nieuwe druppelkoelpasta zonder uit te smeren en het is weer perfect zo. idle temps 43 graden stressed max 55graden.

Nu nog de system temp. ietswat naar beneden. Maar dat komt ook goed :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 13:32 ]