Probleem 1:
Ik heb vsftpd werkend, maar het draaide toch niet helemaal naar mijn zin. De user waarmee ik inlogde heeft rechten voor meerdere directories, terwijl ik alleen maar mijn eigen home folder te zien krijg. Ik heb de installatie uitgevoerd zoals hier is beschreven: http://www.nslu2-linux.org/wiki/Unslung/Vsftpd
Als extra heb ik tip 4 uitgevoerd, zodat de root user niet meer kan ftp'en. De root user kan inderdaad nu ook niet meer ftp'en en krijgt een mooie melding terug. Onderaan heb ik een dump van mij /etc/passwd gezet. Wat doe ik fout? Hoe krijg ik alle folders te zien waar ik rechten voor heb?
Probleem 2:
Wanneer ik via de webinterface inlog en op users klik, krijg ik de melding: Error, fail to get number of users.
Hierdoor krijg ik dus ook helemaal geen users meer te zien en bij het aanmaken van een nieuwe krijg ik ook een foutmelding. Hou krijg ik dit weer werkend? Ik kan nu niks meer met rechten van groepen en gebruikers doen.
zo ziet mijn passwd bestand eruit (voor de wachtwoorden heb ik nu even xxxxxxxx ingetikt)
#dbixler:XXXXXXXXXX:2000:501::/share/hdd/data/public:/opt/bin/sh
#
root:xxxxxxxx:0:0:root:/root:/bin/sh
bin:x:1:1:bin:/bin:
lp:x:4:7:lp:/share/spool:
mail:x:8:12:mail:/var/spool/mail:
ftp:x:14:50:FTP User:/:
#
nobody:x:99:99:Nobody:/:
ourtelnetrescueuser:xxxxxxxx:100:100::/home/user:/bin/sh
guest:xqnMpE/plEnFs:501:501::/home/user/guest:/dev/null
admin:xxxxxxxx:502:501:::/dev/null
#
jean-pierre:xxxxxxxx:2001:501::/:/opt/bin/sh
#jean-pierre:xxxxxxxx:2001:501:::/bin/null
dbixler:XXXXXXXXXX:2000:501::/share/hdd/data/public:/opt/bin/sh
elianne:xxxxxxxx:2002:501::/share/hdd/data/elianne:/dev/sh
public:xxxxxxxx:2003:501:::/dev/null
Edit:
Niemand die me kan helpen
Edit:
Echt helemaal niemand!!!!!
Ik heb vsftpd werkend, maar het draaide toch niet helemaal naar mijn zin. De user waarmee ik inlogde heeft rechten voor meerdere directories, terwijl ik alleen maar mijn eigen home folder te zien krijg. Ik heb de installatie uitgevoerd zoals hier is beschreven: http://www.nslu2-linux.org/wiki/Unslung/Vsftpd
Als extra heb ik tip 4 uitgevoerd, zodat de root user niet meer kan ftp'en. De root user kan inderdaad nu ook niet meer ftp'en en krijgt een mooie melding terug. Onderaan heb ik een dump van mij /etc/passwd gezet. Wat doe ik fout? Hoe krijg ik alle folders te zien waar ik rechten voor heb?
Probleem 2:
Wanneer ik via de webinterface inlog en op users klik, krijg ik de melding: Error, fail to get number of users.
Hierdoor krijg ik dus ook helemaal geen users meer te zien en bij het aanmaken van een nieuwe krijg ik ook een foutmelding. Hou krijg ik dit weer werkend? Ik kan nu niks meer met rechten van groepen en gebruikers doen.
zo ziet mijn passwd bestand eruit (voor de wachtwoorden heb ik nu even xxxxxxxx ingetikt)
#dbixler:XXXXXXXXXX:2000:501::/share/hdd/data/public:/opt/bin/sh
#
root:xxxxxxxx:0:0:root:/root:/bin/sh
bin:x:1:1:bin:/bin:
lp:x:4:7:lp:/share/spool:
mail:x:8:12:mail:/var/spool/mail:
ftp:x:14:50:FTP User:/:
#
nobody:x:99:99:Nobody:/:
ourtelnetrescueuser:xxxxxxxx:100:100::/home/user:/bin/sh
guest:xqnMpE/plEnFs:501:501::/home/user/guest:/dev/null
admin:xxxxxxxx:502:501:::/dev/null