Vaag spul op geheugen in Macbook?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-02 16:13
Ik heb eergisteren een macbook gekocht, en de 2x 256 Mb ram vervangen voor 2 x 1 Gb. Wat mij opviel is dat de modules die ik eruit haalde er vreemd uit zagen. Net of er koelpasta op gesmeerd was. Iemand die mij kan vertellen of dit 'normaal' is?

Afbeeldingslocatie: http://www.bassdrum.demon.nl/ram_2.jpg

http://www.bassdrum.demon.nl/ram_1.jpg

• ItalFrk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02 09:10
Had ik ook in precies dezelfde mate in mijn Macbook (1,83GHz). Wat het is, is me onduidelijk, maar het heeft (tot op heden) geen effect op de werking van het geheugen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Het ziet eruit als een soort vet. Misschien zodat hij wat beter in het slotje van je Laptop gaat. Probeer eens met je vinger er overheen te gaan. Is het vettig of olieachtig. Zou ik zeggen niets aan de hand. Is het daarintegen ruw. Zou ik toch gaan kijken of het misschien niet Corrosie is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

touchdomex schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:53:
Het ziet eruit als een soort vet. Misschien zodat hij wat beter in het slotje van je Laptop gaat. Probeer eens met je vinger er overheen te gaan. Is het vettig of olieachtig. Zou ik zeggen niets aan de hand. Is het daarintegen ruw. Zou ik toch gaan kijken of het misschien niet Corrosie is.
met je vinger over geheugen contactpuntjes is ongeveer het domste wat je kunt doen (statische electriciteit anyone?)

ziet eruit als vet, misschien om makkelijker in de socket te duwen, ik zou het gewoon laten zitten.

Verwijderd

In mijn topic heb ik ook een post gedaan over dat spul. Lijkt mij normaal idd. Koelpasta is een goede optie..

Heb jij ook vaak crashes (kernel panic)? Vooral als je wifi gebruikt? Zie mijn topic maar is. En check ook dat plaatje van loslatende behuizing maar is. Ook last van?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:56:
In mijn topic heb ik ook een post gedaan over dat spul. Lijkt mij normaal idd. Koelpasta is een goede optie..

Heb jij ook vaak crashes (kernel panic)? Vooral als je wifi gebruikt? Zie mijn topic maar is. En check ook dat plaatje van loslatende behuizing maar is. Ook last van?
Koelpasta zou ik niet denken. Het klopt toch dat koelpasta alleen warmte geleid. Als dat zo is. |Beetje vreemd dat het er op zit ;)
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:55:
[...]

met je vinger over geheugen contactpuntjes is ongeveer het domste wat je kunt doen (statische electriciteit anyone?)

ziet eruit als vet, misschien om makkelijker in de socket te duwen, ik zou het gewoon laten zitten.
Vreemd genoeg is nog geen enkele van mijn rammetjes overleden daardoor.( Overvoltage van het moederbord. Doordat die een tic heeft gehad van de voeding. Sweex is echt 1 keer en NOOIT weer)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-02 16:13
Nee, die van mij is nog nooit gecrasht. Behuizing zit ook nog niet los, hoewel hij aan de rechteronderkant het scherm iets meer speling heeft dan aan de andere kant.

Supersnel enzo, dat wel, maar afwerking 'voelt' toch minder dan mijn powerbook 12".

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lijkt mij iets om er voor de zorgen dat het contact beter is.

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:11

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik heb ooit eens een topic op GOT gelezen waar ook iemand van dit spul op zijn moederbord had zitten. Nu meen ik me te herinneren dat het een soort hulpstof was die gebruikt werd tijdens het solderen van de onderdelen op de printplaat. Niks schadelijks eigenlijk.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lorefice schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:11:
Ik heb ooit eens een topic op GOT gelezen waar ook iemand van dit spul op zijn moederbord had zitten. Nu meen ik me te herinneren dat het een soort hulpstof was die gebruikt werd tijdens het solderen van de onderdelen op de printplaat. Niks schadelijks eigenlijk.
Dat kan best eens kloppen ja. Ik heb zelf bij solderen ook van dat spul gebruikt wat wit was en dat je er eerst op deed zodat het soldeer beter werkte.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:31
touchdomex schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:53:
Een verkoper van een Applecentre hoorde ik erover praten met een collega. Toen ik vroeg wat hij bedoelde liet ie het zien. Het is geen vet, het is een soort poeder als je erover heen wrijft.

[ Voor 4% gewijzigd door orillion op 27-08-2006 20:03 ]

Verwijderd

heb net mijn reepjes er weer even bijgepakt en het zit hier idd ook op, wel iets minder dan op jouw foto, en op de ene zit het maar voor de helft, viel me trouwens op dat ik nanya ipv hynix geheugen heb... (macbook is 2 week geleden binnengekomen, model 1.1)
Pagina: 1