Asus M2N32-WS Pro, hoe kan ik van mijn 2e IDE kanaal booten

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 12:39
Hallo, ik heb gister een Asus M2N32-WS Pro gekocht en heb deze vandaag tezamen nog enkele nieuwe items in mijn pc gebouwd.
Mijn 2 ide hd's heb ik op het Nvidia IDE kanaal aangesloten (dus die bij de chipset zat) en mijn 2 optische stations op het Marvell IDE kanaal aangesloten
Nu wil ik graag winxp installeren via een van de optische stations, maar kan ik nergens vinden waar ik kan opgeven dat ie vanaf het 2e ide kanaal moet opstarten.... Voordat hij gaat booten kan ik overigens wel in de bios van het moederbord en de bios van de marvell controller, maar ik nergens staat dat hij van 1 van deze 2 moet opstarten (hij neemt dus altijd aan dat ie vanaf het nvidia IDE kanaal moet opstarten).

heeft iemand van jullie een oplossing? Windows zou ik wel kunnen installeren, maar dan moet ik iedere keer als ik wil opstarten via een cd mijn ide kabels verwisselen, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn geweest van Asus??

Mess with the best, die like the rest

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat je niet kunt kiezen in je BIOS vanaf welk apparaat moet worden opgestart.

Flitst er niet even iets door het beeld tijdens de POST als "Press F10 to show boot order" of zo? Lees de handleiding anders eens...

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

In het BIOS naar het BOOT-menu gaan en dan kan je bij 'Boot drive priority' de volgorde van devices instellen en bij 'Hard disk drives' de bootvolgorde van de harddisks. Idem dito voor alle andere soorten devices. Ik zie het probleem niet eigenlijk. :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• smvs
  • Niet online
Die Marvell ziet hij als externe controller dus dat zal wel als SCSI gezien worden door het bios ofzo. Probeer boot from SCSI dus eens.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 03:50
deleted

[ Voor 97% gewijzigd door AvanCade op 27-08-2006 17:23 . Reden: Eh iemand was me voor ]

• ThaStealth
Het werkt!, hij wil nu booten vanaf de cd, ik moest eerst nog aangeven dat de bootrom van de Marvel ook gebruikt moest worden (dus de controller was niet actief }:O)

Helaas loopt hij nu tegen een ander probleem aan:
Als ik windows probeer te installeren gaf hij mij de een BSOD met: STOP: 0x0000007B (0xF9E48640, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Na enig speurwerk kwam ik erachter dat je schijnbaar geen optische stations op de marvel mag aansluiten (lekker handig). Dus na de HD's en optische stations omgewisseld te hebben gingen ik met frisse moed opnieuw de install in, alleen om er dit keer achter te komen dat hij alleen mijn SATA hd zag (zit via de nVidia controller verbonden met het moederbord). Conclusie: Marvel driver pakt ie niet,
Op de bijgeleverde cd van Asus zit een programmatje om een extra driver disk te maken. Die diskette moest ik dan via de floppy |:( en F6 installeren bij de driver herkening van windows (eerste 'actie' scherm van windows).

Dit gedaan en heb vriendelijk verteld dat ie de Marvel driver moest installeren, kwam windows weer terug met de mededeling dat
Het bestand mv614x.sys een overwachte fout (512) heeft veroorzaakt op regel 2113 in d:\xpsprtn\base\boot\setup\oemdisk.c

Mijn vraag is, wat kan ik hieraan doen op het op te lossen?

• smvs
  • Niet online
Probeer even een ander floppy, die dingen raken snel corrupt. Check ook of je exact de juiste driver hebt, vaak staan er meerdere op zo'n moederbord CD.

Misschien omzeilen van het probleem, maar is het geen optie om Windows op je S-ATA HDD te installeren? Ik neem aan dat dit je nieuwste en dus waarschijnlijk je snelste schijf is.

[ Voor 40% gewijzigd door smvs op 27-08-2006 17:39 ]

• ThaStealth
}:O <- ik

had inderdaad een brakke diskette, eventjes op een nieuwe gezet en windows vond het meteen ok :)
In het heetst van de strijd denk je niet aan die idioot simpele dingetjes :P

Op het moment is ie bezig met Windows XP te installeren

Pagina: 1