Toon posts:

Analoog werkt niet met TFT maar DVI wel

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat rondgekeken op het forum en heb een paar problemen gezien die hierop leken,
maar niet helemaal hetzelfde waren.

Ik heb gister een Acer AL1916AS gekocht(office center aanbieding).
eenmaal thuisgekomen heb ik hem aangesloten op mijn pc(analoog), alles zit er goed in en ik krijg de no signal melding in beeld.
Ik dacht misschien ligt het aan de kabel maar voor de zekerheid op een andere(hele oude p2 geprobeerd) daar deed hij het wel, dit vond ik vreemd.(analoog)

Ik naar de winkel gebeld vertelden ze mij dat het waarschijnlijk aan mijn videokaart lag wat ik vreemd vond aangezien de crt monitor wel gewoon werkte. Ze vertelden dat er een verschil is tussen de werking van de monitoren en dat het best kan dat de 1 wel werkt en de ander niet.
Dit vond ik heel vreemd. Ik heb een radeon 9500 kaart(met dvi).

Nu heb ik de monitor via een adapter aangesloten op de dvi uitgang en doet hij het wel alleen heb ik nu hetzelfde probleem als een paar anderen tijdens het opstarten is het beeld zwart en pas bij het windows-inlogscherm gaat de monitor aan.

Ik ben wel blij dat het zo werkt maar vind het toch vervelend aangezien ik vaak in het bios moet zijn en ook vaak mijn pc formatteer.

Als ik beide monitoren aansluit dan zie je op de crt het opstartscherm en pas bij het aanmelden schakelt hij over.

Iemand misschien een oplossing zonder gelijk een nieuwe kaart te moeten kopen

alvast bedankt!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Ik heb precies het zelfde probleem gehad met twee HPw19. op DVi deed ie niks na een tijdje gebruiken maar met een dvi naar vga adapter wel. Beiden teruggebracht en nu wact ik op mijn Samsung 205BW

[ Voor 6% gewijzigd door Sayko op 27-08-2006 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand dames?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bedenk even wat je hebt:

Een dualhead kaart met twee (!) analoge VGA uitgangen, de ene op een HD15, de andere op de analoge pinnen van de DVI-I connector.

Rhetorische vraag: welke is primair?

Antwoord is natuurlijk degene die bij het booten beeld geeft :z

Dat is in dit geval duidelijk de DVI-I uitgang. Die HD15 connector is dus secundair. Als je maar een monitor aansluit moet je dat op de primaire doen.

* dion_b ziet het probleem niet zo...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:36:
Bedenk even wat je hebt:

Een dualhead kaart met twee (!) analoge VGA uitgangen, de ene op een HD15, de andere op de analoge pinnen van de DVI-I connector.

Rhetorische vraag: welke is primair?

Antwoord is natuurlijk degene die bij het booten beeld geeft :z

Dat is in dit geval duidelijk de DVI-I uitgang. Die HD15 connector is dus secundair. Als je maar een monitor aansluit moet je dat op de primaire doen.

* dion_b ziet het probleem niet zo...
volgens mij snap je het niet zo goed!
de kaart heeft 1 normale(d-sub) en een dvi, Als ik de tft (die alleen maar vga is) rechtstreeks aansluit op de videokaart geeft hij no signal.

Daarna sluit ik de crt weer aan en de tft op de dvi(convertor).
Dan stel ik de tft in als primair en de crt koppel ik los(wil geen dual monitor).
Start ik mijn pc opnieuw blijft de tft een zwart scherm weergeven todat het windows-aanmeldscherm verschijnt.
Maar als ik hem opstart met beide aangesloten dan krijg ik op de crt de post en het opstarten te zien tot het aanmelden in windows dan schakelt hij pas over naar de tft en gaat de crt uit.

dus blijkbaar werkt die uitgang niet tot op dat moment en lijkt het alsof hij de vga uitgang toch nog als primair ziet tot dat moment

Ik vind het al vreemd dat de tft het niet gewoon op de vga uitgang doet maar dit is ook heel vervelend!.

edit: nu ontdek ik nog iets als ik een game opstart (bijvorbeeld cs) dan geeft het scherm ook weer no signal! als ik dan weer op de windows knop druk gaat hij weer naar windows en werkt het weer :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
opgelost!
het lag aan de monitor want een andere van hetzelfde model doet wel alles gewoon goed kheb hem terug gebracht en krijg vrijdag een nieuwe(die het wel gewoon in de vga uitgang doet)
Pagina: 1