Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video op een Tsinghua tongfang PMC-V320 (MP4 speler) zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
onlangs in China een Tsinghua tongfang PMC-V320-speler gekocht. de verkoper heeft een paar (Chinese) videoclips erop gezet met het avi-formaat, die zijn goed af te spelen.
nu probeer ik zelf er iets op te zetten, maar ik krijg telkens een format file error (ongeacht het formaat). muziekjes kan ik er wel op zetten.
de bijgeleverde cd heeft alleen chinese programma's en in de engelstalige handleiding wordt gewaarschuwd niet zomaar de programma's te laten uitvoeren. hoe serieus moet ik dit nemen?
ik heb bij Tsinghua tongfang geïnformeerd, maar nog geen reactie vernomen. heeft iemand suggesties voor mij?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor codecs gebruiken die Avis die er nu opstaan? Grote kans dat als je er divxfiles op zet dat hij er niet veel van snapt omdat die codec er niet in zit.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk welke codecs de videobestanden hebben die wel werken, en converteer de bestanden die je op de speler wilt zetten naar die codec.

Verwijderd

Topicstarter
klinkt allemaal heel erg sensible. alleen hoe kom ik er achter welke codecs een bepaald bestand gebruikt. ik kan dat niet achterhalen als ik bijvoorbeeld op eigenschappen klik.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Met een programma als Gspot codec information bla bla of iets dergelijks ;)

[edit]

Volgens mij kan ffdshow het ook wel laten weten :P

[ Voor 29% gewijzigd door eamelink op 27-08-2006 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx, ik heb Gspot gevonden. zo te zien gaat het me wel een paar uurtjes kosten om e.e.a. uit te vogelen. ik laat jullie nog wel weten of het me lukt.
anyways, alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
na een hele middag puzzelen, niet veel verder gekomen.
de clip die ik af kan spelen heeft bij codec staan 4CC XVID, Name XviD. moet ik nu zoeken naar een converter die omzet naar XVID? ik kan niets vinden, of kijk ik naar de verkeerde info? graag enige suggesties welke kant ik op moet zoeken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Jij kunt geen converter vinden die bestanden omzet naar xvid? Sorry hoor, maar dan heb je absoluut niet goed gezocht.
Gspot kan je ook vertellen of die codec aanwezig is op je pc. Als dat het geval is hoef je het bestand alleen maar even om te zetten.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Tilefix: help gevraagd bij plaatsen videoclips op mp4-speler --> Video op een Tsinghua tongfang PMC-V320 (MP4 speler) zetten

Voor het omzetten naar XviD kan je eens zoeken in Audio, Video & HiFi. Dan kom je vooral AutoGK en VirtualDub tegen. Hoe je met deze programma's de filmpje somzet, kan je heel goed op internet vinden. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op Doom9.net...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk kan ik wel xvid converters vinden. ik heb met Gspot een hele lijst met codes verkregen, dat ik door de bomen het bos niet meer kon vinden. bij het filmpje wat ik wel kan afspelen staat achter 4CC: XVID bij codec is installed: DivX Decoder Filter. bij de filmpje die ik niet kan bekijken staat: n.a. Ik weet gewoon niet naar welke converter ik moet zoeken.

• RoD
  • Niet online

RoD

De FourCC zegt: XVID. Dat is de code voor de codec: Xvid mpeg-4 (verrassing). Wat betekent: Je videobestandje is simpelweg een Xvid bestand. Dus, wat is het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik mijn bestandje omgezet heb naar Xvid, maar dat mijn speler het nog niet afspeelt. ik dacht dat ik nog gedetailleerder moest gaan. tja, helaas dan loopt dit spoor ook dood. geen videoclips afspelen op mijn spelertje. ;(
in ieder geval bedankt voor het meedenken

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 15:56
De meeste (alle) spelertjes die video kunnen afspelen kunnen dat alleen met restricties: 1 bepaalde resolutie & aantal fps. Dus je moet niet alleen omzetten naar xvid maar ook naar de juiste resolutie/fps, meeste merken leveren ook een programmaatje erbij die dat voor je doet...
Er zijn maar weinig (geen?) spelers die zomaar filmpjes afspelen, ongeacht resolutie/fps.

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt. Ook is de gebruikte audiocodec van belang.

Verwijderd

Topicstarter
de cd die erbij zit is in het chinees, de engelse handleiding geeft een ernstige waarschuwing. gewoon in de wind slaan en gokken dat het goed gaat? ik had op de website van tsinghua tongfang nog gekeken naar engelstalige conversie programmaatjes, maar die kon ik niet vinden. ik weet in ieder geval nu waar ik het moet zoeken. cheers

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:54:
de cd die erbij zit is in het chinees, de engelse handleiding geeft een ernstige waarschuwing. gewoon in de wind slaan en gokken dat het goed gaat? ik had op de website van tsinghua tongfang nog gekeken naar engelstalige conversie programmaatjes, maar die kon ik niet vinden. ik weet in ieder geval nu waar ik het moet zoeken. cheers
Waar gaat die ernstige waarschuwing dan precies over? Ik zou het persoonlijk gewoon negeren en proberen, want zoveel kan er niet misgaan lijkt me.

Verwijderd

De speler wordt ook verkocht bij:
http://yuyuelecstore.com/...Path=21_25&products_id=43
De software in het engels:
http://yuyuelecstore.com/index-4.html

Verwijderd

Topicstarter
alle hoop opgegeven, maar toch je advies opgevolgd.

de avi-converter op de yuyuelecstore.com-site werkt als een trein. we zijn heel blij :) , heel erg blij. nu kunnen we eindelijk zelf gefilmde skateboardfilmpjes omzetten en op de speler afspelen.

heel hartelijk bedankt!
Pagina: 1