Pc start niet op, door moederbord batterij

Pagina: 1
Acties:
  • 2.143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:56
Beste tweakers,

Het gaat om het volgende:
Een tijdje geleden kreeg ik opeens een error tijdens het opstarten van mijn PC. Dat ik de PC verkeerd overgeclockt heb of dat de bios is gereset.
Beide was niet het geval, maar alle instellingen stonden wel op standaard.

Ik ging er toen van uit dat het batterijtje op mijn moederbord leeg was en heb toen een nieuwe aangeschaft en op het moederbord verwisselt. Alleen nu is het geval, de PC doet nu helemaal niks meer.
De PC start wel op, maar krijg geen beeld meer.

Ik heb het oude batterijtje er weer in gedaan, ik heb hem zelfs laten draaien zonder batterij(geen idee of dit kan), ook het geheugen verwisselt. Maar niks helpt...

Moederbord:
Epox type nummer niet te vinden op doos of handleiding

Graag jullie hulp hierbij.

Alvast bedankt.

ondertussen kwamen we erachter dat het C1 aangaf en we gingen op zoek:

Question:

I get postcode C1 on the post leds, what is causing this problem?

Answer:

If you get postcode C1 on the post leds, this means that your memory is not detected correctly, this could also be caused by defective memory or to fast memory settings in the BIOS.

Solution:

In case of the BIOS settings use the onboard jumper to reset the BIOS settings to defaults values (see also the manual how to use the jumper), if this did not help than you memory might be defective or not compatible with the mainboard replace the memory modules with a different type and/or brand of memory and try again.

Het geheugen zijn 2 strips van elk 512.. zitten er al een tijd in en heeft ook gewerkt. Ik heb vervolgens de pc op 1 van de 2 laten draaien maar werkte ook niet.. beide deden het niet..

[ Voor 40% gewijzigd door BlackHawkDesign op 27-08-2006 14:44 ]

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 13:20
Heb je beide strips 1 voor 1 in een ander slot getest ?
Heb je beide strips 1 voor 1 in een andere pc getest ?

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je gewoon even je bios resetten. Over het algemeen te doen als volgt:

- PC uit

- Bios batterijtje verwijderen

- clear bios jumper even op clear stand zetten en dan weer terug zetten

- Batterijtje terug

- PC aan

jumpertje aanwijzen wordt mss even zoeken, zit vaak bij batterijtje in de buurt en staat als je geluk hebt iets van cmos bij.

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:56
Heb beide strips 1 voor 1 in een ander slot getest, maakte niks uit. PC deed nog steeds niks.

Bios resetten, via jumper en batterijtje: Ook gedaan, geen resultaat.

Betekent dit dat gewoon van alles stuk is?
Vind het echt vreemd, want ik zou niet weten hoe dit ontstaan is.

Verwijderd

[quote]De PC start wel op, maar krijg geen beeld meer.[quote]
Als je pc wel opstart maar het beeld zwart blijft dan moet je tijdens het opstarten de hele tijd op F8 drukken tot je een opstartscherm krijgt. In dat opstartscherm kies je ' Windows opstarten in veilige modus'. Als het goed is krijg je dan wel weer beeld en herstart je de pc weer! dan zou hij het weer gwoon moeten doen!

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Misschien leuk om te vermelden dat de C1 fout ook tevoorschijnt komt als je moederbord brak is....

Dat was bij een moederbord van een maat van mij aan de hand. Zelfde soort neiging, fans draaien beeld blijft zwart (iig geen signaal). 3 soorten memory gebruikt, zelfde C1 melding. CPU veranderd, zelfde C1 melding.

Mobo kaduuk...

Check even je condensatoren, kan best dat het daaraan ligt (geen opgezwollen of roestige condensatoren dus)

[ Voor 14% gewijzigd door kahm-jai op 30-08-2006 13:46 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Pagina: 1