Toon posts:

Uitbreiden laptop geheugen Acer Travelmate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje...

Ik heb gisteren 1GB geheugen gekocht om mijn Acer Travelmate 2201LC uit te breiden. Het is het juiste geheugen (SO DIMM) en ik heb het geheugen er juist in geplaatst. De computer herkent het geheugen ook (er staat op het beginscherm dat er 1024+256 MB in zit) maar als Windows aan het opstarten is onderbreekt die opeens en krijg ik heel kort een blauw scherm te zien en dan start die opnieuw op.

Ik heb de manual er op nagelezen en dit moet zo kunnen, ik hoef niks in de BIOS in te stellen, de computer herkent het automatisch.

Wat doe ik fout ?

Is het wel mogelijk om naast een geheugen van 256 MB er 1GB bij te plaatsen ? Ik heb gekeken of ik die 256 MB er uit kon halen en alleen die 1GB er in kan zetten maar ik kan nergens die 256 MB vinden in de laptop, ik kan maar een slot vinden (waar ik die 1GB in heb gezet).

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Die module van 256 zit ws. onder het toetsenbord. Volgens de memoryconfigurator van Kingston.com moet 256+1024 wel werken.

Druk eens op F8 voor Windows gaat laden en schakel dan "automatisch opnieuw opstarten bij crash" uit. Dan kun je iig de foutcode van het blauwe scherm zien.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik heb in de BIOS gekeken maar ik heb geen optie die ik kan aanklikken om niet opnieuw op te starten bij een crash :(

Daarna geprobeerd de hele laptop uit elkaar te halen om onder het toetsenbord te kijken maar ik kreeg 'em niet open...

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is trouwens van Corsair..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:47:
Bedankt voor je reactie. Ik heb in de BIOS gekeken maar ik heb geen optie die ik kan aanklikken om niet opnieuw op te starten bij een crash :(
Die zit ook in Windows ;) Te vinden bij "Systeemeigenschappen >> Geavanceerd >> Opstart- en herstartinstellingen >> ;)

Wauw, een sig!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:47:

Daarna geprobeerd de hele laptop uit elkaar te halen om onder het toetsenbord te kijken maar ik kreeg 'em niet open...
Ik bedoelde niet in de bios.

Nadat je zo'n blauw scherm + reboot hebt gehad kun je op F8 drukken om in de veilige modus te starten. In dat lijstje staat dan ook ergens de optie "auto. reboot uitschakelen".

Kijk eens aan de onderkant van de laptop. Ws. zit er ergens een of meerdere schroefjes met een "K" erbij van keyboard. Die moet je los draaien, dan kun je je toetsenbord er zo uit tillen.

Service manual Acer TM2200 - 2700:

http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=10246

[ Voor 5% gewijzigd door max op 27-08-2006 15:34 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
:( Ik heb nu de memory er uit gehaald en zonder opgestart. Nu als windows laad krijg ik de foutmelding 'lsass.exe' object can't be found. En dan start die opnieuw op... Ik krijg nu dus mijn hele laptop niet meer aan de praat...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Lsass.exe fouten duiden op problemen, zie ook [win xp] lsass.exe error :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Wanneer je hardware configuratie verandert is er altijd het gevaar dat je je windows opnieuw moet installeren toch?

Wanneer je hem opnieuw installeerd zal hij waarschijnlijk wel weer werken

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:13

SA007

Moderator Tweaking
Erm? memtest anybody?

Das altijd het eerste wat ik denk als een pc raar gaat doen als het geheugen veranderd (zeker als er net nieuw mem in gaat)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je hebt toch wel DDR PC2100 gebruikt? Dat kan nog wel eens het probleem zijn. Je kan inderdaad tot 2 gb gaan. Ik heb het namelijk na gekeken van mijn leverancier die gecertificeerd geheugen verkoopt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1