Toon posts:

Printen via router, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.951 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier thuis een router met een printer poort, zodat wij via het netwerk kunnen printen zonder dat er een andere pc aan hoeft te staan....
Maar wij weeten niet hoe we dat moeten installeeren op onze pc's, omdat er geen handlijding bij de router zat kunnen we daar ook niks in opzoeken.

Kan iemand helpen?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je het merk en typenummer van de Router weet is er vast wel online een handleiding te vinden.
Zonder enige informatie kunnen wij namelijk ook niks. :)

Verwijderd

Zou handig zijn als we zouden weten wat voor router het is, en dan zou je via de site van de fabrikant vast wel de handleiding kunnen vinden.

edit: net te laat :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja natuurlijk stom van mij |:(
De gegevens:
Sweex printer server & broadband router
De printer poort is een gewoone parallele poort, dus geen USB...
Als je nog meer gegevens nodig hebt zeg het maar, ik kijk nog wel ff dan.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja het typenummer van die router zou wel handig zijn

Verwijderd

Topicstarter
oke hier is dan het type nummer (denk ik zo):
LB1000103BE050442
Ik heb via dat typenummer in iedergeval niks via google gevonden.

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:48
het type nummer is namelijk LB100010, dat stuk dr achter zal een soort serinummer zijn ofzo

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

in XP kan je een netwerkprinter aanmaken, zoeken op het aangesloten netwerk, en klaar is kees ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kan je het iets gedetaileerder uit leggen, en moet ik daar voor niet de printer server naam weten?
Wij weeten helemaal niks van die router omdat er helemaal niks bij zat alleen een klein aansluitboekje of zo iets... :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:36:
Kan je het iets gedetaileerder uit leggen, en moet ik daar voor niet de printer server naam weten?
Wij weeten helemaal niks van die router omdat er helemaal niks bij zat alleen een klein aansluitboekje of zo iets... :|
Eerst de printer aansluiten op het netwerk. Daarna via startmenu --> instellingen --> printers en fax apparaten een nieuwe printer toevoegen. Via de zoekfunctie van de wizard zou de printer gevonden moeten worden. Het is misschien mogelijk dat je de printserver eerst in de routerinstellingen moet activeren. Maar dat is vaak niet meer dan via de webinterface inloggen op de router en een vinkje aankruizen. (trouwens, dit is nogal een basic vraagje. Hoort eigenlijk niet op tweakers thuis denk ik).

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:48
Sluit eerst de printer op 1 pc aan (zo werd het in mijn handleiding, USR router aanbevolen), installeer hem (zorg ervoor dat je zeker weet datie werkt).
Dan printer op de router aansluiten, de Nieuwe Printer Toevoegen wizard van Windows gebruiken (die ken je want die heb je gebruikt om de printer op de pc te installeren toen hij met de pc verbonden was) en dan selecteer je tijdens die wizard Netwerk printer. Gaat Windows zoeken, en vind wat als het goed is. Klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 27-08-2006 19:45 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik kan op sweexeurope.com geen handleiding vinden omdat het typenummer niet klopt volgens die site, maar daar zal het vast in staan ;)

edit:

http://www.sweexeurope.com/product.asp?pid=655&s=4

Misschien kun je iets met de drivers die via deze link beschikbaar worden gesteld.
Het voegt een netwerkpoort toe enzo :)

[ Voor 41% gewijzigd door Romke op 27-08-2006 20:33 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:36:
Met alle respect, maar als er iemand gedtaileerder moet zijn ben jij dat.
Je geeft nul komma nul informatie en laat duidelijk merken dat je amper zelf vooronderzoek hebt gedaan.

Waar je mee kan beginnen :

- hang de printer aan je router
- ga naar de webbassed setup om te kijken wat je daar nog moet instellen
- ga op je PC naar Start -> Settings -> printers en voeg daar de printer toe van je router door als servernaam het IP adres van je router te gebruiken

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.