BedrijfsPC voor 3 jaar (geen budget)

Pagina: 1
Acties:

• diac21
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik heb geprobeerd veel te lezen en bijna alle FAQ's doorgenomen en hoop dus voldoende research gedaan te hebben om niet met een complete 'onzin' configuratie te komen.
De huidige computers dateren alweer van augustus 2001. P4 1500 mhz, 1024mb, 80 GBHDD. Deze voldoen absoluut niet meer en we ergeren ons allen aan de traagheid.
De nieuwe computers willen we afschrijven in 3 jaar, het werk betreft boekhouden 8). Wellicht willen we ook nog Vista draaien maar het komt dit jaar beter uit om computers te kopen ipv te wachten op de echte Vista computers.

Soort
Omschrijving
Prijs(Excl.BTW)
BehuizingAntec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm € 89,92
MoederboardAsus Moederbord P5B € 113,87
ProcessorIntel Core 2 Duo E6300 1.87 GHz, 1066 MHz, Boxed € 152,03
GeheugenKVR667D2N5K2/2G Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5(Kit) € 151,67
VideokaartAsus Extreme AX300SE-X/TD € 37,81
HarddiskMaxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 € 50,42
DVD-BranderNEC ND-4571 Zwart, Labelflash € 31,09
FloppydriveNEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart € 9,24
ToetsenboardLogitech Keyboard Classic PS/2, Zwart, Qwerty € 8,40

Een totaal van 644.35 euro exclusief BTW. Ik heb zelf al reeds een muis en monitor (samsung syncmaster 913V + HP1740) in bezit.

Commentaar
Ik heb deze behuizing gekozen omdat hij in veel configuraties staat. Hij staat ook vaak in de BBG. Tevens is stilte een zeer belangrijke factor bij dit systeem (doch wil ik hier liever niets 'extra's' aan uitgeven) Opzich vind ik het een redelijke kast hoewel ik het klepje voor de DVD-spelers minder mooi vind en wellicht uiteindelijk ook lastig maar ik kon zelf geen andere kast vinden die beter was voor die prijs.

Het moederboard heb ik gekozen omdat ik graag een asus wilde. Ik heb de deluxe overwogen aangezien daar WEL RAID op zit maar dat scheelt 50 euro. Verder wilde ik wel een goede PC met veel mogelijkheden en volgens mij heeft dit moederboard wel een aantal leuke opties. Zit hier nou ook een redelijke onboard videokaart op? Want daar kom ik zo op terug.

Deze processor heb ik gekozen vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik wilde snelheid en koos daarom goed en veel geheugen. Momenteel werk ik met 1024 MB sdram en dit is erg weinig. Ik weet dat dit geheugen vele malen sneller is maar ik hoop ook dat ik over 3 jaar nog steeds (zonder te formateren) vlot al mijn programma's kan gebruiken (tegelijkertijd) en wellicht onder Vista. Ik vraag me af of het niet 'te' goed is en 'te' veel. Maar beter teveel dan te weinig.

De videokaart vond ik eigenlijk maar lastig. Hij is in principe niet nodig maar ik wil graag dat er goed beeld op mijn scherm is. Maar ik zag nergens dat er een onboard videokaart in zat dus heb ik gekozen voor een ultrastille videokaart.

Bij deze Harddisk heb ik niet echt een achterliggende gedachte. Ik wil een stille en een goede, ik wil ook dat windows snel opstart. Ik heb een raptor overwogen maar die vind ik toch erg prijzig en ik weet ook niet hoe het zit met geluidsproductie. Tevens wil ik waarschijnlijk geen RAID0 aangezien dat minder veilig is voor mijn bestanden (dus liever RAID1) Maar waarschijnlijk kan de PB5 geen RAID dus dan houdt het al snel op. 160GB is meer dan genoeg!

De DVD-Brander was volgens mij een goeie en zat ook in een BBG.
De DVD-speler weet ik nog niet of deze er in blijft aangezien ik het nut niet snap als ik toch geen DVD's gaat kopieren en nog een andere PC wil aanschaffen met wat zwaardere specificaties die dat dan wel kan, toch zou ik dan advies willen over een goede en tevens stille DVD speler.
Floppydrivespreekt voor zich en toetsenboard is ook niet echt van belang.

Al met al is de prijs maar een indicatie aangezien ik een groot deel van salland en een ander deel van alternate heb gehaald. De prijs maakt in principe niet zoveel uit, wat veel belangrijker is is dat ik fijn en lekker kan werken achter mijn computer over 3 jaar. Daarom wil ik nu een zo goed mogelijk passend systeem.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Diac21.

gewijzigd: CPU, GPU, HDD, DVD-speler, RAM

[ Voor 17% gewijzigd door diac21 op 27-08-2006 17:12 ]

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Boekhouden hiermee, kan je betere de EE van Conroe pakken en videokaart is wel redelijk zwak :X
Ik denk niet dat je een nieuwe pc nodig hebt, om te boekhouden. De huidige configuratie voldoet meer dan zat. Misschien is een herinstallie van al het software, een goedkopere oplossing :P
Ik heb geprobeerd veel te lezen en bijna alle FAQ's doorgenomen en hoop dus voldoende research gedaan te hebben om niet met een complete 'onzin' configuratie te komen.
Lees het nog maar eens zou ik zeggen :+

offtopic: ffs laatste tijd zie je steeds meer topics met samengestelde pc's waar helemaal nergens meer over gaat 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door O.D.Smolik op 27-08-2006 14:17 ]

• diac21
O.D.Smolik schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:10:
Boekhouden hiermee, kan je betere de EE van Conroe pakken en videokaart is wel redelijk zwak :X
Ik denk niet dat je een nieuwe pc nodig hebt, om te boekhouden. De huidige configuratie voldoet meer dan zat. Misschien is een herinstallie van al het software, een goedkopere oplossing :P
[...]
Lees het nog maar eens zou ik zeggen :+

offtopic: ffs laatste tijd zie je steeds meer topics met samengestelde pc's waar helemaal nergens meer over gaat 8)7
Ik gok dat ik voldoende heb aangegeven dat de huidige configuratie ernstig beneden pijl is. Onze kantoorpakketen zijn ondertussen al anders dan word en excel. 5 jaar geleden verliep het snel maar zelfs met een recente format (2 maanden) loopt het geheel met de nieuwe programma's gewoon bagger. Daarboven heb ik al aangegeven dat het voordeliger is om dit jaar nieuwe pc's aan te schaffen dan volgend jaar. Dit in verband met de belasting die ongunstig zal veranderen. Ten 3e draaid windows Vista niet op de huidige configuratie. Ten 4e zei ik dat ik geen videokaart wilde maar wel nodig had (want er moet toch beeld zijn ofniet:? en ik wilde een stille en kon even snel geen andere vinden die stil was) Ten 5e ik wilde over 3 jaar nog makkelijk met Vista werken. Ten 6e een herinstallatie kost ook gigantisch veel aangezien je een dag niet kan werken en reken maar uit in uurloon hoeveel dat kost als je meerdere werknemers buiten bedrijf zet maar wel moet betalen. Als je nieuwe pc's koopt kan je toch nog doorwerken op de oude. Ten 7e bedankt voor de nuttige en serieuze reply van jou:)

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:15
diac21 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:39:
[...]

Ik gok dat ik voldoende heb aangegeven dat de huidige configuratie ernstig beneden pijl is. Onze kantoorpakketen zijn ondertussen al anders dan word en excel. 5 jaar geleden verliep het snel maar zelfs met een recente format (2 maanden) loopt het geheel met de nieuwe programma's gewoon bagger. Daarboven heb ik al aangegeven dat het voordeliger is om dit jaar nieuwe pc's aan te schaffen dan volgend jaar. Dit in verband met de belasting die ongunstig zal veranderen. Ten 3e draaid windows Vista niet op de huidige configuratie. Ten 4e zei ik dat ik geen videokaart wilde maar wel nodig had (want er moet toch beeld zijn ofniet:? en ik wilde een stille en kon even snel geen andere vinden die stil was) Ten 5e ik wilde over 3 jaar nog makkelijk met Vista werken. Ten 6e een herinstallatie kost ook gigantisch veel aangezien je een dag niet kan werken en reken maar uit in uurloon hoeveel dat kost als je meerdere werknemers buiten bedrijf zet maar wel moet betalen. Als je nieuwe pc's koopt kan je toch nog doorwerken op de oude. Ten 7e bedankt voor de nuttige en serieuze reply van jou:)
Ik kan hem geen ongelijk geven, wat een overkill? 320Gb in een bedrijfspc is toch totaal overdreven?
Een 7600GS kaart, waarom heb je dat nodig? Met een 7300GS of zelfs een onboard 6100 of de nieuwe intel chip doen vista zonder problemen. De meerprijs die je nu voor een 6600 betaald voor een bedrijfspc t.o.v. een 6400 vind ik ook niet echt te verantwoorden. Het is alsof je echt je geld kwijt wilt. Denk jij dat het over drie a 5 jaar nog uitmaakt of je een 6600 of een 6400 hebt steken?

[ Voor 7% gewijzigd door FragileM64 op 27-08-2006 14:48 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• RobertJ
  • Laatst online: 25-01 12:34
Het is natuurlijk volledige overkill om PC6400 geheugen te gebruiken in deze configs. Een dvd brander én een normale dvd speler zie ik het nut ook niet echt van in, zeker gezien het feit dat je alleen wil boekhouden. Voor betrouwbaarheid zou ik trouwens ook een andere harde schijf uitzoeken.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Ik moet OD Smolik toch ook gelijk geven, dit is gewoon té zwaar.

Case; goede keuze
Moederbord; goede keuze
CPU; te zwaar
Je hebt nu een pentium 4 zitten, maar dat is de eerste serie. Met een van de laatste P3's @1200mhz kan je die 1500mhz P4 al bijna bijhouden, die eerste P4's presteerden zeker niet goed. Wat betreft boekhoudwerk kom je dus wel toe met een conroe 6300, sommige paketten zijn wel zwaar, maar een 6300 houdt met gemak een 3800x2 van AMD bij, dus je hebt dan echt al een zware cpu vast.
Ram; zeker die 2 gig houden, beter ram teveel dan te weinig, en 2 gig is niet echt overkill.
Videokaart; te zwaar. Zoek een x300 of een 6200 met eigen geheugen, dat is toereikend voor kantoorwerk. Welke boekhoudprogramma's je ook draait, zolang je je bedragen niet in 3d-renders probeert te verwerken, kan die kaart dat aan.
waarom brander en speler in een bedrijfspc? 1 speler nemen tenzij je backups maakt op dvd. Naast die ene speler schaf je 1 externe brander aan. Anders zit je personeel toch maar dvd'tjes te kopieren
HD van 320 gig lijkt me groot, maar ik heb niet echt zicht op wat je nu van hd ruimte gebruikt. Als je nu toekomt met 80 gig, zou ik eerder 2*160 in raid 1 steken. Is er een schijf kapot, dan draait je bedrijfje gewoon verder, en wordt die later vervangen. (prijsverschil kan je opvangen met die 6300 ipv die 6600)

edit; op het geheugen had ik idd niet gelet, neem daarvoor maar 533 geheugen. Ik weet niet wat voor schermen je hebt, maar ik zou nog eerder opteren om aan de pc's wat minder uit te geven en er mooie lcd's te zetten, dan overkill toestanden te maken op stukken zoals een cpu en je videokaart. Die gebruik je toch niet volledig, terwijl een LCD beter zou zijn voor de ogen (personeel minder snel vermoeid, je hebt geen aan-uit-flitsen van je scherm meer).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 14:53 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 12:52
Wat ga je er mee doen, ik heb op me werk een 2,8 Ghz Intel P4 met HT . En ik draai een telnet programma + paar word vensters, en dat had van mij prima op een 1 Ghz P3 bak gekund...
Wees reeel, ga niet overdrijven!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit bordje lijkt me een goede basis:
http://www.asus.com/produ...=0&model=1251&modelmenu=1

Kost 80 euro ofzo en heeft onboard video. Je kunt er altijd nog een videokaart bij doen als dat nodig blijkt te zijn.
RobertJ schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:47:
Het is natuurlijk volledige overkill om PC6400 geheugen te gebruiken in deze configs. Een dvd brander én een normale dvd speler zie ik het nut ook niet echt van in, zeker gezien het feit dat je alleen wil boekhouden. Voor betrouwbaarheid zou ik trouwens ook een andere harde schijf uitzoeken.
Is die Seagate niet betrouwbaar dan?

[ Voor 48% gewijzigd door smvs op 27-08-2006 15:00 ]

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:21
Check de HP-tjes eens

voor nog geen € 500,- Dual Core Athlon64 en super stil (vista premium ready)
Heb deze ook besteld voor bij ons op kantoor(15 stuks). (Deze zijn nog zelfs overkill voor kantoor werk)

http://h10010.www1.hp.com...53-12125814-12185628.html

8)7

[ Voor 9% gewijzigd door powerboat op 27-08-2006 15:00 ]

Verwijderd

Daarboven heb ik al aangegeven dat het voordeliger is om dit jaar nieuwe pc's aan te schaffen dan volgend jaar. Dit in verband met de belasting die ongunstig zal veranderen.
Waar heb jij die "gunstige" informatie vandaan? }:|

Verder vind ik de E6600 een beetje overkill voor alleen boekhouden, de E6300/E6400 voldoen ook prima, en schelen nogal in het budget.

Verder gebruik je PC6400 geheugen, maar PC4200 voldoet ook al. Bij kantoorwerk gaat het meestal om de hoeveelheid geheugen, vooral als je met veel gegevens werkt. Verder ziet het systeem er goed uit en je kunt er zeker nog wel een jaar of 3 mee verder.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Ik gok dat ik voldoende heb aangegeven dat de huidige configuratie ernstig beneden pijl is. Onze kantoorpakketen zijn ondertussen al anders dan word en excel. 5 jaar geleden verliep het snel maar zelfs met een recente format (2 maanden) loopt het geheel met de nieuwe programma's gewoon bagger.
Wel, een hogere FSB, een snellere HD, al die dingen samen zullen wel de nodige boost geven. Maar om een 2,4 Ghz Conroe aan te schaffen daarvoor? Lijkt me een beetje overkill. En RAID in een gewone bedrijfspc? Laat me niet lachen... RAID 1 is pure overkill voor zo'n ding. Zorg voor backups, voor een centrale server waar alle belangrijke gegevens op staan, ... Een stuk beter dan elke PC uitrusten met een RAID 1.

Daarnaast mag Vista er wel strak uit zien, maar veel meer gebruikersgemak... Dus nu wil je een überl33t PC om Vista te draaien? :?
Daarboven heb ik al aangegeven dat het voordeliger is om dit jaar nieuwe pc's aan te schaffen dan volgend jaar. Dit in verband met de belasting die ongunstig zal veranderen. Ten 3e draaid windows Vista niet op de huidige configuratie. Ten 4e zei ik dat ik geen videokaart wilde maar wel nodig had (want er moet toch beeld zijn ofniet:? en ik wilde een stille en kon even snel geen andere vinden die stil was)
Wat met onboard video? Meer heb je niet nodig voor een kantoorpc... En Intel heeft een x965 chipset daarvoor (G965, en ook Q965 is bedoeld voor kantoorgebruik).

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 27-08-2006 15:30 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Hij heeft een p4 willamette. Daar ligt de bottleneck, een ander mobo+processor doet al wonderen, je hebt echt geen C2D nodig voor officewerk.

• RobertJ
  • Laatst online: 25-01 12:34
smvs schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:56:

[...]

Is die Seagate niet betrouwbaar dan?
Het is in ieder geval geen schijf die ontworpen is voor betrouwbaarheid. De Maxtor Maxline's zitten meer in die richting volgens mij.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

RobertJ schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:34:
[...]

Het is in ieder geval geen schijf die ontworpen is voor betrouwbaarheid. De Maxtor Maxline's zitten meer in die richting volgens mij.
Is het niet dat Seagate Maxtor heeft overgenomen. Maar Maxtor blijft bestaan als naam. Ik vraag me dan dus af wat het verschil is. Als ze dus beide uit dezelfde fabricage lijn zullen komen. :S

Voor de rest zou ik zeggen Alles is overkill. Vooral voor 3 jaar. Het systeem wat jij nu samenstelt is goed voor 5 jaar. Ik weet niet of jij hem ook daadwerkelijk 5 jaar gaat gebruiken.

En waar haal jij een E6400 voor die prijs vandaan. Ik zei voor die prijs alleen maar E6300 staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 27-08-2006 15:42 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• diac21
touchdomex schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:40:
[...]

En waar haal jij een E6400 voor die prijs vandaan. Ik zei voor die prijs alleen maar E6300 staan.
Salland ex btw he. :)
Wat kan ik nou het beste nemen als HDD dan? ik heb hem al gewijzigd evenals veel andere producten en ben nog weer even aan het kijken.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou voor gewoon officewerk een Amd Athlon X2 3800 pakken zoals HP ook doet, Gigabyte AM2 moederbord, 1 gb DDR PC5300 geheugen, 160 gb 8 mb S-ata harde schijf, Geforce 7300 (Asus heeft passief), Antec New Style NSK 4400 (bijvoorbeeld (is al uitgerust met een 380w voeding)), Asus dvd writer en kaartlezer. Ik zou zeggen naar de toekomst toe kan je altijd uitbreiden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Waarschijnlijk wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van data lees en schrijf processen, misschien ook nog wat database gebruik lokaal op de bc's (ja, mijn afdelingshoofd wil dat wij het niet meer over personal maar bedrijfs computers hebben ..)

Oftewel:

ja, cpu E6600 is echt overdreven op het moment en waarschijnlijk ook de komende 2 jaar voor administratief werk, als je er langer mee wil doen is het echter wel een aanrader vanwege de dubbele cache.

geheugen zal nu een groot probleem zijn, een gig aan naar alle waarschijnlijkheid lage snelheids geheugen.. echter 6400 geheugen is ook weer overdreven, pc4200 is mooi 1op1 met je cpu (check forum search voor meer info), 6400 werkt gewoon ook op die snelheid .. tenzij je gaat overclocken maar dat zie ik voor bc's niet echt als logisch.. bespaar een paar tientjes (x3) op het geheugen.

brander is goed, speler is niet nodig voor een bedrijfscompu
videokaart is erg goed voor bc.. misschien een kleiner kaartje

dan de hdd.. je wilt geen raid0 vanwege veiligheid bestanden.. kan ik inkomen, maar voor een raid1 wil je ook 2 schijven direct gok ik.. misschien gaan voor Samsung spinpoints, die worden als snel en stil ervaren (zie ook forum search :))

ok, dat dus kwa feedback, maar ja met een blank cheque budget, kan je ook lekker een e6600 nemen om zeker een paar jaar mee te kunnen gaan .. en 2x 320 hdd voor een stevige raid1 config... misschien zelfs denken over 4gig (pc4200) geheugen, ik weet dat ik me mateloos iiriteer aan mijn ene gig op bedrijf nu en 2 gig is ook al redelijk noodzakelijk nu.. wie weet hoe de pakketjes over een jaar of 2 zijn...

dus ik zou zeggen voor ongeveer dezelfde prijs waarschijnlijk Samsung spinpoint (250GB is zat voor de komende jaren, 2x voor een raid1) , E6300, een mooie passief gekoelde GeForce 6200 (passief gekoeld, vergelijkerbare radeon is natuurlijk ook prima) en dan 4GB aan pc 4200 ram en geen dvd lezer, een brander is zat. Ik heb hem niet helemaal nagerekend maar ik dacht dat dit ongeveer overeenkwam, en naar mijn mening is dit beter voor het doel.

succes

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:21
voor dat geld wat je nu in jou systeem steekt kun je net zo goed over 1 1/2 jaar een nieuwe systeem krijgen als je een office pc van hp pakt.

Ik zou hier niet te veel geld aan uitgeven tenzij je ze ook gebruikt voor te gamen.

(of steek de rest van het geld in een fatsoendelijke server) O-)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

AOpen QF50A, Zwart € 43,34
Asus M2NPV-VM € 67,02 (onboard Geforce 6150)
OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 8,10
NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 29,85
AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed € 123,70
Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 77,49
Hitachi Deskstar T7K250, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 54,33
Logitech Classic Keyboard, Zwart, OEM € 7,96

Totaal € 411,79

En eigenlijk denk ik dat je met een AMD Athlon 64, 3500+, Socket AM2, Boxed € 75,54 nog beter af bent. Dan ben je voor 363,63 al klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 27-08-2006 16:53 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sWORDs schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:50:
AOpen QF50A, Zwart € 43,34
Asus M2NPV-VM € 67,02 (onboard Geforce 6150)
OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 8,10
NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 29,85
AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed € 123,70
Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 77,49
Hitachi Deskstar T7K250, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 54,33
Logitech Classic Keyboard, Zwart, OEM € 7,96

Totaal € 411,79

En eigenlijk denk ik dat je met een AMD Athlon 64, 3500+, Socket AM2, Boxed € 75,54 nog beter af bent. Dan ben je voor 363,63 al klaar.
Ik heb 2 weken geleden exact zo'n setje (met de 3500) in elkaar gezet en dit loopt als een jekko.

(Wel met een H600B kast met betere voeding overigens)

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Asus boardje met alles on-board & RAID
Dual-core proc met een shitload meer power op 1 core dan die wilmanette P4's

Memory overzetten (tenzij het PC2100 is), eventueel nieuwe voeding (max 40 euro schat ik)

ik kom op ~220 euro, incl voeding & verzendkosten. 1GB en dual core voor administratie lijkt mij voldoende.

[ Voor 4% gewijzigd door Cio op 28-08-2006 11:44 . Reden: iets over dat board ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• diac21
Cio schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 11:43:
Asus boardje met alles on-board & RAID
Dual-core proc met een shitload meer power op 1 core dan die wilmanette P4's

Memory overzetten (tenzij het PC2100 is), eventueel nieuwe voeding (max 40 euro schat ik)

ik kom op ~220 euro, incl voeding & verzendkosten. 1GB en dual core voor administratie lijkt mij voldoende.
Ik neem aan dat je de originele computer bedoelt en die dan te upgraden? Wij hebben al eens geprobeerd een betere voeding te kopen, maar toen snel bleek duidelijk dat dit niet mogelijk was. Het is namelijk een voeding in hele gekke vormen.. heel apart.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dell PC? Die hebben afwijkende voedingen geloof ik. Maar met een voeding maak je je pc niet sneller hoor ;)

• diac21
RoD schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:02:
Dell PC? Die hebben afwijkende voedingen geloof ik. Maar met een voeding maak je je pc niet sneller hoor ;)
Nee een HP, min of meer hetzelfde dus, momenteel zit er een 110Watt voeding in..

De nieuwe voeding was toen nodig omdat die computer geupgrade zou worden tot een normaal gamesysteem. Alleen toen al bleek dat er geen betere voeding in kon, kochten we maar een nieuwe pc.

[ Voor 24% gewijzigd door diac21 op 28-08-2006 12:14 ]

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Dan koop je er ook nog een setje nieuwe kasten bij, kom je op 270 euro (met die sonata kast dan, kan dus goedkoper). Ik neem niet aan dat die oude systemen nog 300 euro of meer opleveren dus dan ben je een stuk goedkoper uit dan met de huidige setup.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Pagina: 1