Ik heb een probleem in C#, waar ik niet uitkom. Ik weet dat het iets fundamenteels is, maar ik begrijp het niet helemaal.
Ik heb 2 classes. In class 1, staat de button1_Click functie. Deze start de 2e Test-class. Hierin wil ik graag een textbox op het formulier vullen met text.
Ik heb de volgende code, maar deze werkt niet. Wat doe ik fout ?
Ik ben een beginner als het gaat om programmeren in C#. Heb al diverse bronnen gezocht, zoals Tweakers, MSDN, Google en heb hier zelfs een aantal Microsoft boeken liggen. Voor wat ik begrepen heb, krijg ik dit werkend d.m.v. invoke() en delegates, maar ik snap het niet.
Iemand die mij wat meer duidelijkheid kan geven in deze ?
edit: Ik gebruik overigens Visual Studio .NET 2005
Ik heb 2 classes. In class 1, staat de button1_Click functie. Deze start de 2e Test-class. Hierin wil ik graag een textbox op het formulier vullen met text.
Ik heb de volgende code, maar deze werkt niet. Wat doe ik fout ?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { Test test = new Test(); test.changeText("Button Pressed"); } } public class Test { public Test() { //constructor } public void changeText(string newText) { textBox1.Text = newText; } |
Ik ben een beginner als het gaat om programmeren in C#. Heb al diverse bronnen gezocht, zoals Tweakers, MSDN, Google en heb hier zelfs een aantal Microsoft boeken liggen. Voor wat ik begrepen heb, krijg ik dit werkend d.m.v. invoke() en delegates, maar ik snap het niet.
Iemand die mij wat meer duidelijkheid kan geven in deze ?
edit: Ik gebruik overigens Visual Studio .NET 2005