[Joomla] Handmatige Installatie componenten lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• ericck
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09-2025
Op een of andere manier lukt het mij niet om externe componenten in Joomla! te installeren.

Gzip wordt niet ondersteund door mijn provider, dus doe ik een handmatige installatie. Het uploaden van de installatiebestanden gaat prima, maar zodra ik op install klik in de Admin gaat het mis.

Hij maakt de hoofdmap in components wél aan (bijvoorbeeld components/com_joomap) maar de submappen lukt niet. Ik krijg dan de melding:

Failed to create directory "/home/public_html/components/com_joomap/css"

Ik heb de rechten voor /components met CHMOD op 777 gezet maar dit helpt niet. Als ik handmatig de submappen aanmaak dan krijg ik de melding dat "een andere component" reeds gebruikt van deze map en dan lukt het installeren dus ook niet. Wat kan ik het beste doen?

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
Klinkt me bekend in de oren. Staat de PHP Safe Mode aan op de server? Sommige Joomla componenten/modules hebben grote problemen met installeren als safe mode aan staat...

Wat je kan doen:
- safe mode tijdelijk uit (laten) zetten
- er is een aanpassing voor Joomla om components te uploaden/installeren met invoer van je logingegevens. Zoek op Joomla Safe Mode. Zelf geen goede ervaring mee (Joom!Fish lukte niet).
Link: http://www.joomlaos.de/op...unc,fileinfo/id,2109.html

Als dat niet lukt/kan, is er nog een noodgreep; je kan de component files handmatig erin zetten en dan components/modules ZELF in de database zetten. Niet aan te raden, wel mogelijk.

Installatie vanuit Admin gaat altijd fout als de folder voor de component al bestaat. Die moet je eerst wissen...

[ Voor 6% gewijzigd door Cascade op 28-08-2006 10:46 . Reden: link safe mode patch ]

• ericck
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09-2025
Safemode staat inderdaad aan.

Ik heb Joomla SafeMode Patch geprobeerd. Bedankt voor de tip. De installatie van de patch gaat prima, maar als ik het installeren daarna opnieuw probeer lukt het nog steeds niet ("Could not copy PHP install file.")

edit:
Ik heb trouwens Joomla 1.0.9

[ Voor 8% gewijzigd door ericck op 29-08-2006 15:27 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

we zijn hier niet de joomla helpdesk, third party software doen we niet aan namelijk.

Stoer; Marduq

Dit topic is gesloten.