Toon posts:

Vraag over SED tv's (canon& toshiba)

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.meko.co.uk/glossaryimages/sed.gif

In de nieuwe SED-tv's van toshiba & canon die in 2007 op markt komen, zit net als in plasma's fosfor verwerkt, zal dit betekenen dat ze net als plasma's gevoelig zijn voor inbranden van beelden???

(ps. de nieuwste plasma's zijn nog steeds gevoelig voor inbranden, zo staat de handleiding van de nieuwste Pioneer PDP-5000EX (1080P Plasma) nog steeds vol met waarschuwingen tegen inbranden)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Ik weet niet of fosfor de oorzaak is van inbranden, voor zover ik weet heeft elke crt ook een fosfor laag.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Aangezien het eigenlijk een CRT is met een ander elektronenkanon (om het maar even simpel te zeggen), zullen ze ook wel dezelfde stoffen gebruiken als in een CRT en dus nauwelijks of niet last hebben van inbranden.

Is het nu trouwens al zeker dat er SED tv's in 2007 op de markt komen? Ze werden al iets van 5 jaar geleden aangekondigd, maar het wordt elke keer uitgesteld.

[ Voor 27% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 27-08-2006 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:31:
Ik weet niet of fosfor de oorzaak is van inbranden, voor zover ik weet heeft elke crt ook een fosfor laag.
Dat fosfor verantwoordelijk is voor het inbranden bij plasma's, maar ook bij gewone crt's, is algemeen bekend.

hier een quote uit de handleiding v/d nieuwste pioneer plasma:
Richtlijnen voor het gebruik
Bij alle schermen op fosforbasis (inclusief normale televisies
met een beeldbuis) is langdurig weergeven van stilstaande
beelden niet goed voor het scherm. Plasmaschermen vormen
geen uitzondering op deze regel.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 13:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:47:
[...]

Dat fosfor verantwoordelijk is voor het inbranden bij plasma's, maar ook bij gewone crt's, is algemeen bekend.
Ja, maar huidige crt's branden gewoon echt niet in.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:50:
[...]

Ja, maar huidige crt's branden gewoon echt niet in.
Jawel hoor!

hier een quote uit de handleiding v/d nieuwste pioneer plasma:
Richtlijnen voor het gebruik
Bij alle schermen op fosforbasis (inclusief normale televisies
met een beeldbuis) is langdurig weergeven van stilstaande
beelden niet goed voor het scherm. Plasmaschermen vormen
geen uitzondering op deze regel.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 13:52 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het kan nog steeds wel, maar op de één of ander manier is dat effect bij een CRT dusdanig klein dat je daar echt niet meer bang voor hoeft te zijn. Zelfs bij 10 jaar oude tv's treed het niet meer op. Daarom denk ik dat SED er ook geen last van zal hebben. Bij plasma zal er wel iets anders aan de hand zijn dat die technieken van CRT's niet gebruikt kunnen worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:26:
(ps. de nieuwste plasma's zijn nog steeds gevoelig voor inbranden, zo staat de handleiding van de nieuwste Pioneer PDP-5000EX (1080P Plasma) nog steeds vol met waarschuwingen tegen inbranden)
klopt, pioneers staan bekend om hun inbranden, een schande voor de plasma-naam. Panasonic plasma tv's kunnen al sinds een jaartje of drie niet meer inbranden.
Die zijn 100% burnproof!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 21:14

Jag

100% burnproof? Hoe willen ze dat doen dan? Ik denk dat elke display op basis van fosfor wel kan inbranden als maar lang genoeg hetzelfde beeld getoond wordt. Maar dan heb je het meer over displays zoals die in bedrijven hangen waar altijd dezelfde letters oid in het beeld staan.
Zo stonden er op mijn werk bijvoorbeeld CRTs die het beeld van de grote zaal lieten zien met onderin beeld de letters "GroZa". Als die tv op een andere bron stond, dan stonden er nog steeds de letters GroZa (alleen wat minder helder). Dat gebeurt altijd wel denk ik als het maar jaren aanstaat.

Maar goed, net normaal gebruik is inbranden echt totaal geen issue! Absoluut geen reden om van plasma of een andere fosfor display af te wijken.

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:49:
[...]

klopt, pioneers staan bekend om hun inbranden, een schande voor de plasma-naam. Panasonic plasma tv's kunnen al sinds een jaartje of drie niet meer inbranden.
Die zijn 100% burnproof!
Nonsens geen enkele plasma is 100% burnproof, ik verkoop die dingen, en d'r stond hier laast nog een 42pv60 met een ingebrand nickelodeon logo.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 13:35
Bij normaal consumenten gebruik zal zo'n scherm bijna niet inbranden. Maar ja, die demo-modellen die 24 uur per dag aanstaan, zullen uiteindelijk echt wel inbranden.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

klopt, ik had het over normaal gebruik. die panasonics hebben ook een anti logo burn-in protectie waardoor het beeld (onzichtbaar voor het oog) verschuift. als je een panasonic plasma de eerste 200 uur niet te fel instelt en daarna normaal gebruikt (dus niet 24/7 op een zender) dan branden ze niet meer in.
Pagina: 1