router als webserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SimonBlok
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-04 11:57
Beste GoT-ers,
Ik zou graag thuis een webserverTJE willen draaien, gewoon om wat kleine dingentjes te testen en eventueel een kleine site op te draaien, nu heb ik thuis wel een pctje staan die daarvoor kan dien (p3 800 Mhz) maar de stroomkosten worden op deze manier wel een beetje hoog. Nu heb ik wel eens gehoord dat een simpele router ook als webserver kan dienen, of omgebouwd kan worden. Heeft iemand tips of ideeën hoe ik zoiets kan aanpakken?
Alvast bedankt

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:09
je zou kunnen kijken of er bij het grote routerhacking topic iets voor je bij staat

Interpolis, glashelder!

• SimonBlok
Hmm...Denk niet dat het iets is voor mij, ik kan niets van elektronica enz...

[ Voor 0% gewijzigd door SimonBlok op 27-08-2006 13:36 . Reden: typo ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

D'r was een Asus router die dit kon, ik geloof de WL-700g oid...

edit:
Het is idd de WL-700gE

[ Voor 47% gewijzigd door Romke op 27-08-2006 13:45 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• SimonBlok
Ok, daar heb ik zeker wel wat aan, ik heb nu de asus WL-500g gevonden, die is een heel stuk goedkoper, en voor mijn doeleinden geschikt verwacht ik. Heeft iemand er misschien ervaringen mee, zij het positieve of negatieve?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat let je om eens hier op GoT te zoeken :? je toont bar weinig eigen vermogen

A wise man's life is based around fuck you

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
saimen schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:53:
Ok, daar heb ik zeker wel wat aan, ik heb nu de asus WL-500g gevonden, die is een heel stuk goedkoper, en voor mijn doeleinden geschikt verwacht ik. Heeft iemand er misschien ervaringen mee, zij het positieve of negatieve?
Jup, ervaring mee, werkt super!

Misschien netzoals ^^ zegt de search in vervolg gebruiken... ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

De WL-500gE heeft geen webserver aan boord?
Tenminste, niet volgens de Asus site.

Overigens: Bij dat ding moet je nog een externe HDD kopen, in die 700gE zit die al ingebouwd ;) (160GB, vast te upgraden naar veel meer)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Anti-XP schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:12:
De WL-500gE heeft geen webserver aan boord?
Tenminste, niet volgens de Asus site.
Even upgraden naar de Oleg firmware (te vinden op wl500g.info). Hierna kan je Apache, PHP en andere dingen installeren. Ik ben erg tevreden over mijn Asus WL500G Deluxe.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:50:
[...]
Even upgraden naar de Oleg firmware (te vinden op wl500g.info). Hierna kan je Apache, PHP en andere dingen installeren. Ik ben erg tevreden over mijn Asus WL500G Deluxe.
Ik heb zelfs nog de 'oude' WL-500g, en zelfs daar werkt alles prima op. Oleg, DD-WRT, noem maar op :)
Enigste probleem is de ruimte, als je site groot is moet je hem op een USB-stickje zetten (wat vervolgens in de router gaat ;)) ipv in het interne geheugen.
Via de interne FTP kun je bestanden erop zetten, maar je kan het stickje ook gewoon in je pc stoppen om de files bij te werken ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 22:48
als je wat meer moeite wil doen voldoet een WL500gP (wl500g / wl500g deluxe zijn niet meer leverbaar) echter heb je wel een extra USB Stick nodig waarop je de webserver installeert

wil je vrij weinig moeite doen dan moet je voor de WL700gE gaan, deze heeft dit standaard ingebouwd zitten en ook een 160gb harddisk aan boord

stroom verbruik wl700ge: 10 watt verbruikt ie continu

meer informatie hierover en firmwares kun je vinden op http://www.asusforum.nl / http://wl500g.info

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je iets uit wil proberen denk ik niet dat die asus genoeg mogelijkheden heeft. Volgens mij draait er geen php/mysql bijvoorbeeld. Je kan naar een via Epia bordje kijken zijn ook erg zuinig en je kan er mee doen wat je wil

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 22:48
TrailBlazer schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:19:
als je iets uit wil proberen denk ik niet dat die asus genoeg mogelijkheden heeft. Volgens mij draait er geen php/mysql bijvoorbeeld. Je kan naar een via Epia bordje kijken zijn ook erg zuinig en je kan er mee doen wat je wil
jawel hoor

http://www.netniet.org de wireless accesspoints(WL-HDD aangepast naar wens van klant met 128mb usbstick) die volgende week daar gebruikt gaan worden draaien nu standalone en hebben php5 en sqlite ondersteuning aan boord
wil je wat meer snelheid zul je zoiezo voor de WL500gP of beter moeten gaan

de WL700gE zal in verder stadium veel kans MySQL ook ondersteunen echter is er nog niet veel aan custom ontwikkeling gedaan daar de GPL sinds kort pas is vrijgegeven

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 23:09
TrailBlazer schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:19:
offtopic:
In je icon is toch een crop van een screencap van de 2 voor 12 leader/logo?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

cryforhelp schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 00:22:
[...]

offtopic:
In je icon is toch een crop van een screencap van de 2 voor 12 leader/logo?
ehm nee ik heb de foto geschoten in mijn HK (damn ik ben echt een nerd dat ik HK zo afkort)
Pagina: 1