Trage PC als muziekspeler

Pagina: 1
Acties:

• Jan-Pieter
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik heb een zeer trage pc staan die ik wil gebruiken als muziekspeler op mijn kamer (dus niet voor andere doeleinden, daar is ie veel te traag voor).

processor : Pentium 2 133 megahertz
geheugen: 16 MB

Als ik nu met Windows Media Player 9 een mp3 afspeel, dan komt het geluid er hakelig door. Waarschijnlijk te weinig geheugen ofwel gebruikt WMP 9 te veel geheugen.

Mijn vraag is nu of er een muziekspeler bestaat die een minimum aan opties heeft en zeer weinig geheugen gebruikt.

Jan-Pieter

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-07 18:55
Probeer mediaplayer classic eens die moet het wel aankunnen

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-07 15:40

DatraxZ

TrueCrypts Everything

winamp 2.83 is hiervoor perfect.
Met de nog oudere versie van winamp draaide ik al mp3's op m'n DX2 66Mhz

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

En voor het geval je niet weet waar die te downloaden; kijk hier is.

• Jan-Pieter
cornelisprul schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:11:
Probeer mediaplayer classic eens die moet het wel aankunnen
Met Mediaplayer classic gaat het al beter, maar het blijft nog een beetje hakelen

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij bedoel je een Pentium 1 ;)

Ik heb jaren winamp 2.80 gebruikt op een AMD K5-133 (100Mhz), een gelijkwaardig systeem. Draaide perfect tot op hoge bitrates. Wel had ik er 64 mb ram inzitten. Heb je toevallig nog ergens wat stukjes edo liggen? :)

Verder bestaat er ook nog iets als DOSamp.

ALs je de search gebruikt kom je nog wat interessante topics tegen met mp3 spelers voor zelfs 486`ers.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
als je windows 98 niet per se nodig hebt , zet er dan windows 95 op , dat verbruikt veel minder resources, alleen heb je dan geen USB support

Out of the box? What box? There is no box.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
http://www.foobar2000.org/

Maar nog beter zou een linux bak zijn met alleen een console, en dan dat je met een web frontend playlists kunt maken :)

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ook een geprobeerd op een oude pc:

486-66mhz
12 mb
900 mb hdd

Dan Windows 98 of 95 (gewoon 95 pakken als je hem alleen als muziekspeler wilt gebruiken, dan heeft 98 geen voordelen verder), en een oude Winamp versie (niet de oudste, want die kan geen speellijsten ed maken :P ).

Op bovenstaande pc ging dat makkelijk, met ongeveer 40% load bij een mp3 van 192 kbps, 44 khz, stereo.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zou een oude pc (met win95 ofzo) de mp3's kunnen openen vanaf een ftp?? zo'n oude pc is namelijk niet echt geschikt om een grote (40GB<) hd in te plaatsen en daar ik een ftpservertje (me router met 160GB HD) heb staan....

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 27-08-2006 15:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Jan-Pieter
Het werkt, ik heb winamp 2.81geïnstalleerd. Het geluid is goed en zonder hapering. Ik ga nu proberen om nog een paar versies hoger te gaan.

@ bartgrefte: Ik heb een ad-hoc verbinding met mijn pc onder en ik deel gewoon mijn muziek. Het gaat heel vloeiend en zonder vertraging.

Iedereen bedankt
Jan-Pieter

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jan-Pieter schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:29:
Het werkt, ik heb winamp 2.81geïnstalleerd. Het geluid is goed en zonder hapering. Ik ga nu proberen om nog een paar versies hoger te gaan.

@ Raven: Ik heb een ad-hoc verbinding met mijn pc onder en ik deel gewoon mijn muziek. Het gaat heel vloeiend en zonder vertraging.

Iedereen bedankt
Jan-Pieter
das dus helaas geen optie hier, een adhoc. de ftp hd hangt aan me router (asus wl500g deluxe)....

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Je zou PartyPlayer ook kunnen proberen; dan heb je gelijk 'n paty-modus voor als je bezoek hebt :)

• Jan-Pieter
bartgrefte schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:28:
[...]

das dus helaas geen optie hier, een adhoc. de ftp hd hangt aan me router (asus wl500g deluxe)....
Ja, maar met een router zal dat toch even goed gaan niet?
Pagina: 1