Toon posts:

Vaste banner advertising ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vond een topic van 2004 terug, maar niet echt iets meer over vast internetreclame bedragen ...

Even een schets :

Ongeveer 1 jaar geleden bouwde ik mijn statische tenniswebsite om tot een dynamisch te beheren website. In het begin zorgde ik zelf voor de content, maar al snel begon dit te groeien met ondertussen 14 (vrijwillige) medewerkers.

Door heel wat SEO technieken begint de website te scoren qua aantal bezoekers.
Op dit moment zijn er ongeveer 5000 pageviews en 1250 unieke bezoekers per dag.
Nu komt het. Overlaatst belde een bedrijf me op om te adverteren op de website. Zij wilden een actie lanceren via het internet (niks verkopen dus). Op een moment vroeg ze mij wat onze prijs was. Op het eerste moment wist ik totaal niet wat te antwoorden.
Ik antwoordde met de stelling : 1 euro 50 per 1000 bannerviews.

Wat vinden jullie ervan? Te weinig/te veel? Wat is zo de normale prijs?

(weet niet of deze topic hier juist staat)

Verwijderd

Ik ben mezelf momenteel ook aan het oriënteren over hoe ik zoiets aan kan pakken. Volgens mij is het een kwestie van een rekensommetje maken, en bedenken wat is redelijk? Met 5000 pageviews per dag en alleen die ene banner, ben je in 1/5e dag door die 1000 views heen. Dan betaalt je "klant" dus 7,50 per dag, of ruim 50 euro voor een week. Je moet dan bedenken of dat een redelijke prijs is.

Hoeveel je kunt vragen hangt van de populariteit van je website af, een site met vele duizenden bezoekers zal een hogere CPM kunnen rechtvaardigen dan een kleine site. Ik denk wel dat je met een CPM van 1,50 euro nog wat aan de lage kant zit. Je kunt ook op internet zoeken naar de bedragen die andere websites rekenen, zoals bijvoorbeeld hier: http://www.webads.nl/ratecard. Dit zijn echter behoorlijk grote websites en die bedragen liggen flink hoog.