[XP] Plug & Play USB Device Heeft Drivers Nodig ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Topicstarter
Beste,

Ik heb mij gisteren een Philips VOIP 321 van Philips aangeschaft zodat ik met skype enzo kan bellen. Nu heb ik deze telefoon aangesloten op mijn pc, en software van philips geinstalleerd. Maar windows blijft vragen naar drivers voor de telefoon! Op die cdrom en op de site van philips staan er "drivers" maar dit is enkel het programmatje. Nu ziet dat programmatje ook de telefoon niet en zegt dat ik hem moet aansluiten terwijl hij aangesloten is. Normaal zou de telefoon plug&play moeten zijn en zouden er geen drivers voor nodig zijn!
Iemand enig id hoe ik dit probleem kan oplossen ?

Edit:

Ik gebruik Windows XP met Service Pack 2 !

[ Voor 4% gewijzigd door dupondje op 27-08-2006 12:32 ]

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Welke windows gebruik je ? en welke service pack staat geinstalleerd?

• dupondje

dupondje

Topicstarter
Ik kan dus wel de Philips instellen als audioapparaat bij skype enzo, maar het programmatje van philips ziet de telefoon niet, en ik kan niet via skype bellen met de telefoon!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 20:05
Denk dat je de handleiding eens moet lezen, soms moet je eerst aansluiten en dan software, en soms andersom.

• dupondje

dupondje

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:10:
Denk dat je de handleiding eens moet lezen, soms moet je eerst aansluiten en dan software, en soms andersom.
heb al eens drivers verwijderd en apparaat, en dan software geinstalleerd en apparaat weer aangesloten, maar dit werkt ook niet. En in die setup die op cd staat zitten maar 3 bestandjes voor het programma zelf, maar geen enkele driver !

• dupondje

dupondje

Topicstarter
Sorry voor de late replay, maar zeer druk geweest laatste maand !
Ik zit dus nog steeds met het probleem, windows xp vraagt nog steeds achter drivers voor de VOIP telefoon! Ik heb de voip telefoon in mijn laptop geplugged, en daar wordt het direct herkend als een USB HID device! Zonder dat ik drivers of dergelijke moet installeren!

Nu stond er op de site van HP dat het kon helpen om de USB Hoofdhub te verwijderen, en dan te rebooten. Nu heb ik dit gedaan, met als gevolg dat nu zelf usb toetsenbord & muis ook dienst weigeren! Een domme usb muis, die gewoon plug & play moet zijn heeft zelf zogezegd drivers nodig :(

Het ziet er naar uit da Plug & Play verneukt is, iemand enig id hoe ik dit kan oplossen ?

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:49

wontcachme

You catch me? No you wont

via de herstelfunctie op de windows xp cd kan je misschien je installatie weer goed krijgen. ik heb echter geen idee hoe die functie werkt op de cd

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

Heb inderdaad hetzelfde probleem. hij heeft zelfs voor een sd kaartje (is een sd kaart met usb ingebouwd) drivers nodig. Ook voor mijn casio ex-s500 heeft hij drivers nodig. Die kan je niet eens dl alleen voor win 98 heeft hij drivers nodig.

Iemand een idee hoe je in godsnaam die plug and play weer werkende krijgt. Alle topics hierover zeggen win xp installeren. Het lijkt steeds meer de oplossing te worden voor allerlei problemen hier. Waar zitten de echte tweakers?

Heb zelf al onder apparaatbeheer alles onder usb weggegooit en alles opnieuw laten installeren. Dan pakt hij bijvoorbeeld wel mijn bluetooth stick en mijn webcam automatisch maar die waren al geinstalleerd maar mijn psc 2175 die ook al geinstalleerd stond pakt hij weer niet. en das weer zo een klote driverinstallatie, kunnen die mannen van hp niet eens alleen drivers leveren ipv zo een huis en tuin softwarepakket!!!

Waarom werkt die plug en play niet meer, hmm nee de vraag is:

Hoe krijg je het weer werkende?!?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• dread

dread

Sluwe vlaming

komaan dit is nu eens een echte uitdaging en erg vervelend want heb geen enkele oplossing hier in het forum kunnen vinden en het probleem komt wel meer voor.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• dread

dread

Sluwe vlaming

nog steeds hetzelfde probleem

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 19:01
Standaard drivers vervangen door die van je Moederbord misschien?

"That was left handed..." - JJH

• dread

dread

Sluwe vlaming

waar vind je dan drivers specifiek voor je moederbord? Op de asus site (a7n8x-e) staan geen usb drivers voor dat moederbord.

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Als je naar Aparaatbeheer gaat en je klikt op het plusteken voor USB controllers, staat er dan het volgende :
- Standard Enhanced PCI naar USB controller,
- Standard OpenHCD USB Host-controller,
- USB-hoofdhub,
- USB-hoofdhub,
- USB-hoofdhub.

Sommige mobo"s willen na installatie van XP+SP2 de juiste USB drivers direct herkennen;
andere moet je handmatig helpen in apparaatbeheer.

Verwijderd

Volgens mij kun je drivers installeren voor je USB controller...

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
dread schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:35:
waar vind je dan drivers specifiek voor je moederbord? Op de asus site (a7n8x-e) staan geen usb drivers voor dat moederbord.
Als je wilt kan ik je de USB drivers van mijn Asus A7N8X-E Deluxe installatie CD mailen; mapje is ca 8 MB groot

• dread

dread

Sluwe vlaming

rocadi you're the greatest
bigdread2@gmail.com

• dread

dread

Sluwe vlaming

Rocadi schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:00:
Als je naar Aparaatbeheer gaat en je klikt op het plusteken voor USB controllers, staat er dan het volgende :
- Standard Enhanced PCI naar USB controller,
- USB-hoofdhub,
- USB-hoofdhub,
- USB-hoofdhub.

Sommige mobo"s willen na installatie van XP+SP2 de juiste USB drivers direct herkennen;
andere moet je handmatig helpen in apparaatbeheer.
yep da staat er allemaal

Pagina: 1