Toon posts:

via wlan geen netwerk en internet verbinding, wel ipadres

Pagina: 1
Acties:
  • 967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Zyxel router en een WLan300g AP.
Ik heb 1 pc en 2 laptops.

Met 1 laptop heb ik het volgende probleem:
Via de lan verbinding heb ik toegang tot mijn netwerk en het internet!!
Via wireless heb ik toegang tot mijn AP, krijg een ipadres van mijn router, maar ik kan vervolgens niet naar het internet laat staan browsen op mijn netwerk.
Wat gaat hier verkeerd?? Naar mijn mening staat alles goed. Ik heb de driver geupdate van de wlan kaart, de Firewall van windowsXP uitgeschakeld. Ik kan niet eens pingen naar mijn router.
Als ik in de dhcp range kijk van router, staat het macadres en ipadres van mijn wlan kaart netjes in de lijst.

Alle hulp is welkom.

IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: webc02
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce Networking Controller
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.38
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254

Adapter Draadloze netwerkverbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Broadcom 802.11b/g WLAN
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.37
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254

Verwijderd

Heb je al op de site van zyxel gekeken misshcien een firmware update? Heeft hij het wel is gedaan of is dit een nieuwe router?

Verwijderd

Topicstarter
De andere pc en laptop werken perfect via de lan en wireless verbinding. Het enige wat veranderd is, is de laptop, die is erbij gekomen. Verder heb ik geen wijzigen doorgevoerd.

Ik ga zowieso even kijken op de site van Zyxel.

Verwijderd

Oke het gaat dus om een nieuwe laptop die het niet doet en de rest wel. Welke tool gebruk je om verbinding te maken vanaf die laptop. En hoe zit het met de beveiliging hoe heb je het ingesteld misschien kan die laptop het niet aan? Probeer het is zonder beveiliging.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:56
Paar stappen waar het waarschijnlijk niet aan ligt maar die je toch even moet controleren, als je dat niet al hebt gedaan:

- De boel al een keer ge- reboot?
- Is er misschien een ip-conflict? Heeft de andere laptop en PC wel internet verbinding op het moment dat je met de problematische laptop probeert te connecten.
- Werkt het wel met een statisch ip-adres?
- Verbinding herstellen al een keer uitgevoerd?

En heeft die Zyxel iets met een turbo-mode ofzo wat je nieuwe laptop niet ondersteund?

[ Voor 9% gewijzigd door Polster op 27-08-2006 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke alle beveiliging verwijderd (mac adress access list en geen wep key aanstaan)
Nu heb ik inderdaad verbinding met het internet en kan ik wel pingen naar mijn router.
Ik heb de nieuwe laptop van HP dv6060EA, wellicht is deze te nieuw voor mijn accesspoint?
Ik gebruik geen tool om verbinding te maken, gewoon de standaard xp.
Ik heb de Zyxel Prestige 650H/HW-31

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu wpa beveiliging aangezet en dit geeft ook een positief resultaat. Echter het internetten is nu vreselijk traag......vergeleken met de Lan verbinding. Het is denk ik wel duidelijk dat wep beveiliging niet ondersteund wordt door deze laptop.??...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 12:52 ]

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:49:
Het is denk ik wel duidelijk dat wep beveiliging niet ondersteund wordt door deze laptop.
Uhm waarom niet??!! WEP is juist de meest gangbare manier van encryptie en ik ben nog geen kaart tegen gekomen die dit niet ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ook niet, maar als ik hem weer terug zet op WEP, dan krijg ik alleen een ipadres en kan ik verder niks meer.... dat is toch wel uiterst vreemd......

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. Een ZyXEL Prestige662HW-D3. Ik krijg met een nieuwe laptop (HP NX7400) netjes een geldig IP toegewezen gekregen, maar kan niet pingen naar de gateway en server. Met andere laptops kan dit wel.....:S

Verwijderd

Iemand al een oplossing voor dit probleem, of zelf ook ervaring met een zelfde soort probleem?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Je kan ook niet pingen naar de router? (Op IP-adres, NIET hostname)?
Wat staat er in je ARP cache nadat je getracht hebt te pingen? (Start -> Run -> arp -a)

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 10-07-2007 21:24 ]

Pagina: 1