Toon posts:

heeeele domme vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heele domme vraag, toch moet ik hem ff stelle,, please geeft u sirieus antwoord.
wat is het verschil tussen OEM en RETRAIL??

Verwijderd

Wanneer je search gebruikt kom je op deze posting uit :
http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/000564.html

Lijkt me duidelijk

Martijn

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
OEM is goedkoper en er zit geen software enzo bij of alleen drivers

retail is een heel pakket met allerlei onzin erbij, stuk duurder

daar komt het in het kort op neer..

Verwijderd

Heb ik ook eens gevraagd bij een V7700 bij Narwal.

Je betaald er letterlijk 50 piek meer ALLEEN voor een mooie doos! Verder exacte dezelfde extra's, CD's en alles!

Verwijderd

Eerst even dit er bestaan geen domme vragen.
Nu je vraag over OEM bij OEM krijg je geen mooie doos maar ook geen ondersteuning van het merk waar het artikel van is. Want je krijgt geen boekjes, geen registerkaart, etc. Vindt je dit geen probleem dan zou ik voor OEM gaan scheelt altijd geld en drivers etc. is altijd op internet te vinden, vaak is de cd of floppy binnen 3-6 maanden niet meer nodig omdat er weer nieuwe drivers voor het product zijn.

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Nou een diskette ofzo zit er toch vaak wel bij?

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Mogen OEM producten eigenlijk wel aan de consument verkocht worden ?
OEM is eigenlijk toch alleen voor de computerbouwers (de OEM's) ? (OEM beteken Official Equipment Manufacturer)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen.
:+

Verwijderd

Oops, dubble post, I did it again :)

Verwijderd

Jah... net zoals Windows OEM, dat is dus vaak nog MET boekje om aan de koper te leveren (hij is voor compudealers bedoeld) maar kan ALLEEN worden gebruikt om te installeren op een kale PC.

Een OEM vid. kaart is ook voor compu bouwers, voorbeeld, Soundblaster LIVE! Player

Oem:
SB-Live
DriverCD

Retail:
SB-Live
Doos
Boekje
DriverCD
Wat demo's van games (Unreal 1, niet TE achterhaalt :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Er zit zeker meer veschil in OEM of RETAIL. Bij OEM is de leverancier verantwoordelijk voor support, bij RETAIL de fabrikant. (correct me if i'm wrong)

Laatst had ik hier op mijn werk een moeilijk Windows-probleem (ander verhaal), dus ik bel de Microsoft helpdesk.
Na het doorgeven van het registratienummer, constateerde de helpdeskmedewerker dat het een OEM-versie betrof, en ik voor support bij mijn leverancier terecht moest.
Dit was Fushitsu-Siemens, en die weter er echt niets van! Die verwachten vragen in de trant van: 'Hoe kopieer ik iets van de harde schijf naar de floppy?'

Houdoe

Verwijderd

en wat is dan Bulk?

Verwijderd

Zelfde als Oem alleen Bulk betekend grote hoeveelheden oftewel zelfde producten als oem producten

Verwijderd

Dat is dus niet altijd waar dat OEM dezelfde hardware is als RETAIL (echter zonder doos etc etc).
Bij Hercules/Guillemot heb ik twee maal meegemaakt dat OEM (of BULK) een SE versie is en een Retail de 'gewone' maxi-gamer kaart.

Verwijderd

volgens mij hebben ze je dan toch genept hoor Kokkor ;)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47
in de prijslijst van computerland zag ik dat ze kasten verkopen met verschillende voedingen. deze zijn uitgedrukt in let op: 'chinese watts' of 'real watts' :). wat zou het verschil zijn? iets zegt me dat de real watts beter zijn maar watts zijn toch een vrij duidelijke maat voor het vermogen dat het ding kan leveren zou ik denken.

ik heb het gevraagd bij computerland maar er stond een of andere eikel die het natuurlijk niet wist (domme dozenschuivers).

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Het verschil tussen opgenomen vermogen en afgifte?
Trouwens ook wel eens gelezen dat er op OEM kaarten langzamer geheugen zat.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

koekum=> daar geloof ik geen snars van.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Bij de oudere SB-Live Value was er een OEM versie en een Retail versie met het verschil dat:

Retail versie had digitale uitgang
Retail versie had digitale ingang op soundcard (vanaf CD-Rom speler naar soundcard)
Retail versie had vergulde uitgangen

Retail versie ging later door het leven als SB-Live! Player en de Oem versie bleef de Value, welke je overigens nu nog maar verrekte weinig ziet.

Zo is er nu weer een SB-Live! Player OEM en een Retail, waarbij de Retail dus boekjes en demos heb enzo. Maar er is ook een 2e retail MET speakerset
Pagina: 1