$100 PC reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:30
En nu we het toch over dat ding hebben..
Gepost door mazda626 - zaterdag 26 augustus 2006 21:07 Score: 1
Troep is het!

Het enige wat we daar van krijgen is spam en scam mailtjes.
Ik verwacht ook hoge boden op marktplaats en onduidelijke emails met de vraag hoeveel shipping naar nigiria gaat kosten.
En waarom een webcam??? Niemand wilt een stel aids mogolen op zijn msn of hyves zien.
Dit gaat wel een beetje érg ver. Ben zelf niet op t.net geregistreerd dus kan hem zelf niet modereren, maar dan nog vind ik hier wel een OW op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, hij is nogal volhardend in de boosheid:
1
2
3
4
Een van de vorige treads over die laptop:
1
2
Hoe kan die laatste reactie ooit op +2 komen? Voegt die dan iets ontopic toe? Trouwens, sowiso vind ik de eerste reactie een waarschuwing waard. Maar ja, dat is aan de modjes om te beslissen.
Edit: Reactie 4:
de tamil tijgers kunnen de laptop ook goed gebruiken om filmpjes mee te maken (waarvan vul je zelf maar in)

Kortom mijn mening is Mensen in Afrika hebben geen laptop nodig. En kinderen al helemaal niet.
Bij mijn weten zit er tussen de Tamil Tijgers en Afrika nog altijd zo'n 5000 km... Goed bezig zeggen we dan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Niemand wilt een stel aids mogolen op zijn msn of hyves zien.'

Dit is inmiddels uit zijn bericht verwijderd zo te zien. Wat ik niet begrijp is dat het alleen maar over afrikanen gaat, en tegen de afrikanen is.

Terwijl het hele OLPC project een globaal doel heeft, dit komt bij mij heel erg racistisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ff deel van van dit bericht naar Tweakers.net Moddereter Forum verzetten :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ontopic moet ik kwijt dat de reacties an sich door de beugel kunnen. Op de FP is een verregaande mate van vrijheid en gezien z'n link naar nigeriaanse scam-zaken kan ik niet zeggen dat het offtopic is.

Dat gezegd hebbende ben ik diep teleurgesteld in het tentoongestelde IQ van de reacties en denk/hoop ik dat vrijwel alles dat meent dat arme mensen geen PC nodig hebben een dikke troll is. -> -1 troll dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ecteinascidin schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:17:gezien z'n link naar nigeriaanse scam-zaken kan ik niet zeggen dat het offtopic is.
Ik zie de link tussen 100$ Laptops voor kinderen in ontwikkelingslanden en Nigeriaaans scam eerlijk gezegd niet zo... En de link tussen zijn reactie en de inhoud van de nieuwspost zie ik al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hij is blijkbaar tegen computers in de derde wereld omdat je computers ook kan inzetten voor spam en scam en whatsoever. En IMHO is dat wel degelijk een verdedigbaar standpunt van waaruit je de waarde van computers in de derde wereld kan verdedigen.

Ik vind het zelf ook verwerpelijk en kortzichtig, maar de link kan en mag je leggen.

Ik heb de usert in kwestie nog ff doorgetrokken en ik moet zeggen dat 'ie slim genoeg is om binnen het speelveld te bl;ijven./ Het is een typische -1 troll en door het wegeditten van mogolen enzo blijft 'ie dat ook. Of moeten we hier zwaarder aan hangen dan goed voor hem is? Ik ben een beetje huiverig daarvoor want subjectief zwaar ingrijpen heeft meer nadelen dan dat de -1 troll-tags die 'm goed staan.
Kijk, al had 'ie 100den van zulke zwakke replies, dan kon dat nog, maar zelfs dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien dat de policy is, dan zal het zo zijn. Maar ik zou het toch wel erg spijtig vinden. Dat hij die opmerking over mongolen daar heeft weggehaalt is maar een half argument, want de reden dat ze is weggehaalt zijn waarschijnlijk de reacties erop.
Iemand die constant op -1 terecht komt moet je toch niet zo verder laten doen? Die reacties komen telkens wel in de tread terecht, en veroorzaken andere reacties. Zo vervuilt hij telkens weer een nieuwspost. Ik denk niet dat je dat moet aanvaarden. Mij lijkt een waarschuwing dat hij is wat fatsoenlijker moet posten wel op zijn plaats is.
Als hij daar te dom is om dat te begrijpen, tja, dat is dan heel spijtig voor hem, maar dan kan hij beter 'met de blokjes gaan spelen' (zoals onze leerkracht wiskunde het altijd erg mooi uitdrukte). Het is hier tenslotte een technische site, waar je wel enige niveau van je gebruikers mag verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Ecteinascidin schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:36:
Hij is blijkbaar tegen computers in de derde wereld omdat je computers ook kan inzetten voor spam en scam en whatsoever. En IMHO is dat wel degelijk een verdedigbaar standpunt van waaruit je de waarde van computers in de derde wereld kan verdedigen.
Ik snap deze redenering niet. Van computers uit (vooral) de VS wordt ook veel spam verzonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik dacht dat laatst een paar van 'die Nigerianen' in Amsterdam gepakt waren?

Ik snap eerlijk gezegd ook de link tussen die computers en spam ook niet echt.
Alsof er met die computers erbij meer spam verstuurd gaat worden?
Alsof alle spam van kindertjes van Nigeriaanse bodem komen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
terabyte schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:55:
[...]

Ik snap deze redenering niet. Van computers uit (vooral) de VS wordt ook veel spam verzonden...
De meeste Tweakers kennen Amerika ook nog van actiteiten buiten spam om. Nigeria was tot op heden bij de meeste Tweakers enkel en alleen bekend door de bekende Nigeriaanse scam/spam. Zo vreemd is de link dus ook weer niet :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Datafeest schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:21:
[...]

De meeste Tweakers kennen Amerika ook nog van actiteiten buiten spam om. Nigeria was tot op heden bij de meeste Tweakers enkel en alleen bekend door de bekende Nigeriaanse scam/spam. Zo vreemd is de link dus ook weer niet :P
Die link is wel vreemd, want het artikel gaat over een 100 dollar laptop voor kinderen in derde wereld landen, niet over spam uit Nigeria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Nigeria stond in het nieuws wegens een grote bestelleling van deze laptop.

De link "100$ laptop > Nigeria > scammers" is voor een aantal mensen toch vrij makkelijk gelegd hoor ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De link is inderdaad niet zo vreemd als je een eerder nieuwsitem gelezen hebt: nieuws: Nigeria koopt miljoen 'honderd-dollar-laptops'

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar waar in dat artikel lees je dat ze gebruikt gaan worden om te spammen?

Of zijn het weer wat vooroordelen die uit onwetendheid en volop generaliserend uit de kast worden getrokken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

wildhagen schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:13:
Maar waar in dat artikel lees je dat ze gebruikt gaan worden om te spammen?

Of zijn het weer wat vooroordelen die uit onwetendheid en volop generaliserend uit de kast worden getrokken?
Ik zeg toch niet dat het een artikel gaat over spammen? Ik zeg dat de link niet zo ver gezocht is (lees ook de reacties eens door).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:26
ik pleit hem niet vrij van dat racisme, maar
iedere keer als er iemand zegt dat een neger hem aangevallen heeft (wat ik dus nog een deftig woord vind, ipv "nikker" ofzo), dan begint iedereen te roepen dat is racistisch, dat is racistisch,
maar als zij zeggen van dat heeft een blanke (of bv die belg, die Nederlander) gedaan, dan is dat ineens niet meer racistisch.
Ik denk dat wel allemaal een beetje toleranter moeten zijn tegenwoordig bij verschillende namen, je kan ze goed gebruiken, maar je kan ze idd ook misbruiken (maar dat hangt dan af van de context van de tekst waar hij instaat)

nogmaals, ik keur die stukjes tekst van hem zeker niet goed, integendeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Dude, neger is heel wat anders dan "stelletje aids mongolen uit afrika"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cls schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:01:
Dude, neger is heel wat anders dan "stelletje aids mongolen uit afrika"
Er zitten daar wel mensen met vreemde opvattingen met betrekking tot aids maar waarom dat een reden zou zijn geen laptops naar kinderen in Afrika te sturen :/

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:26
cls lees m'n post nog eens door, het was niet echt op die ene post bedoelt, maar ook gewoon in het algemeen...

en zeg me nou alsjeblieft niet dat als jij tegen iemand zegt dat "die neger mij aangevallen heeft" dat ze dan niet gaan kijken van wat zeg jij nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Wat moet ik anders zeggen? die zwarte? die afro-amerikaanse? Ik zeg gewoon neger en heb daar nooit rare gezichten van gezien.. Zelfs niet van negers zelf :?

En dan nog die post van je.. Als je met een voorbeeld aan komt dat we wat toleranter moet zijn, en dat dat voorbeeld dan afwijkt van de post waar dit hele topic over gaat kunnen we er ook weinig mee he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fr!st! schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:53:
cls lees m'n post nog eens door, het was niet echt op die ene post bedoelt, maar ook gewoon in het algemeen...

en zeg me nou alsjeblieft niet dat als jij tegen iemand zegt dat "die neger mij aangevallen heeft" dat ze dan niet gaan kijken van wat zeg jij nou
Het valt mij op dat het voornamelijk blanken zijn die vallen over het woord neger. Ik ken eigenlijk geen negers die er problemen mee hebben. (is wel een erg kleine steekproef trouwens).

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 27-08-2006 23:05 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Er is niets mis met het woord neger? :?
In tegenstelling tot het woord nikker, en ik denk dat daar de verwarring vandaankomt :)
En ik zeg net zo makkelijk neger, nikker, roetmop, blanke, melkfles, mocro, etc.
Zelfs spleetoog, maar dan ben ik wel in een héél foute bui :+

Maar dit is heel erg offtopic.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hij baalt er gewoon van dat hij net een peperdure pc heeft gekocht terwijl die beter die $100 pc had kunnen kopen :+ [/flauw]

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 28-08-2006 21:49 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het jammer dat niemand hem erop gewezen heeft dat mongolen toch echt uit azie komen.

How do you save a random generator ?

Pagina: 1