Ik heb een Belkin 54G en zou het bereik van het signaal willen uitbreiden: niet spectaculair: gewoon een 20tal meter. En ik vroeg me af wat de beste oplossing is: 1) Op routershop.nl een antenne kopen en de standaard antennes vervangen ( als dat gaat ) of 2) een tweede belkin 54g router kopen en deze gebruiken als wireless bridge. Prijs zou ongeveer tussen de 50-70€ moeten liggen. Iemand ideen?
Ga naar de supermarkt, koop een bus pringles en eet die vervolgens leeg. Die koker gooi je echter niet weg, maar daar kun je een hele mooie richtantenne van maken waarmee het wel mogelijk moet zijn om 20 meter extra te overbruggen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het zelf nog niet heb geprobeerd omdat het bereik van mijn wifi ap groot geneog is, maar het valt altijd te proberen.
Het is ook weer niet zo dat pringles onbetaalbaar zijn (of je neemt de Aldi-variant van die dingen, ben je nog minder kwijt).
Het is ook weer niet zo dat pringles onbetaalbaar zijn (of je neemt de Aldi-variant van die dingen, ben je nog minder kwijt).
De ellende is alleen dat de connectors voor antennes vaak flink aan de prijs zijn.
Maar wellicht kan je de power van je huidige router ook boosten.
Voorbeeldje:
Mijn WL-500g Deluxe staat standaard op 19dB maar kan omhoog gekrikt worden naar bijna 250
Of jouw router/AP dat ook kan, weet ik niet. zoeken op internet.
Maar wellicht kan je de power van je huidige router ook boosten.
Voorbeeldje:
Mijn WL-500g Deluxe staat standaard op 19dB maar kan omhoog gekrikt worden naar bijna 250
Of jouw router/AP dat ook kan, weet ik niet. zoeken op internet.
A wise man's life is based around fuck you
die bedoelde ik idd.
http://www.instructables.com/id/EQARE4I72GEPUCHTHU/?ALLSTEPS deze is anders ook wel erg cool gemaakt moet ik zeggen.
Het nadeel van een richtantenne is, is dat het directioneel is, 1 kant op heb je goed signaal (achter in de tuin), de andere kant op (op zolder) heb je juist minder signaal.Terw_Dan schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:55:
Ga naar de supermarkt, koop een bus pringles en eet die vervolgens leeg. Die koker gooi je echter niet weg, maar daar kun je een hele mooie richtantenne van maken waarmee het wel mogelijk moet zijn om 20 meter extra te overbruggen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het zelf nog niet heb geprobeerd omdat het bereik van mijn wifi ap groot geneog is, maar het valt altijd te proberen.
Je moet op een of andere manier het uitgangssignaal zien te boosten (wat WFvN zegt dus) als je alle kanten op wil, of een betere omnidirectionele antenne. (ten minste, als je alle kanten op wil, als je maar op 1 plek zit kan je beter de Pringlesbus pakken.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Maar als je je bereik wilt vergroten is het misschien gewoon handiger om een extra xspoint te plaatsen voor je draadloos netwerk.
Tegenwoordig is dat een redelijke klein investering en je hebt wel 2x zoveel meer bereik op jouw eigen Wlan. Ook is het in verhouding goedkoper dan je antennes aanpassen, aangezien er bij een kapot xspoint, je altijd nog de "backup" houdt van het nieuwe xs4point.
Tegenwoordig is dat een redelijke klein investering en je hebt wel 2x zoveel meer bereik op jouw eigen Wlan. Ook is het in verhouding goedkoper dan je antennes aanpassen, aangezien er bij een kapot xspoint, je altijd nog de "backup" houdt van het nieuwe xs4point.
Ik zal je maar meteen ontgoochelen, van die belkin dingen kun je de antennes niet afdraaien, enige optie is dat ding openschroeven en met een soldeerbout erin gaan priemen
Dan denk ik dat een acces point de beste oplossing is. Ben ook niet zo een fervente knutselaar.
Even ter informatie: ik heb op punt X een modem en draadloze router. Ik zet op punt Y 15 meter verder een acces point dat draadloos ontvangt, en het signaal draadloos verderstuurt. Dat is dus de oplossing? Of ipv een acces point een draadloze router die als acces point dient.
Even ter informatie: ik heb op punt X een modem en draadloze router. Ik zet op punt Y 15 meter verder een acces point dat draadloos ontvangt, en het signaal draadloos verderstuurt. Dat is dus de oplossing? Of ipv een acces point een draadloze router die als acces point dient.
Pagina: 1