Panasonic NV-GS75 breedbeeld opname op DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb op vakantie met een Panasonic NV-GS75 (handleiding)lopen filmen en omdat we thuis een breedbeeld tv hebben, dacht ik ik neem het in breedbeeld op.
Nu brand ik even een dvd van één bandje en nu is breedbeeld met wel heel veel zwarte balk boven en onder! Ik capture met Pinnacle Studio 10 Plus en brand daar dus ook mee.
De camera heeft geen breedbeeld lens maar zet zwarte balken boven en onder in beeld. Ik heb het idee dat Studio dit nog een keer doet. Hoe kan ik deze opname fatsoenlijk op een dvd krijgen?
Op GOT vind ik niets en via internet vind ik alleen het volgende en antwoorden van dergelijke strekking. Deze pagina heeft trouwens veel leuke tips!
Hoe krijg ik dus de zwarte balken die de camera erop zet om het een breedbeeld opname te maken weg!

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Heb ik dan nu voor niets in breedbeeld opgenomen?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189705

Dit gaat niet lukken het formaat 3:4 maar er zij twee zwarte balken aan toegevoede dus geen echt breedbeeld dus.

Han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Breedbeeld lens? Enfin, zolang je je camera en import/edit software op 16:9 zet moet alles goed gaan. Ongeacht of de camera er balken bij gooit of dat het native 16:9 is, software moet de boel herkennen als 16:9 zijnde.