Toon posts:

flash USB 2.0 snelheid meten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.569 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Morgen,

Ik vroeg mij af hoe ik achter de snelheid van mijn nieuwe flashstick kan komen.
Er staat wel USB 2.0 op, mar ik vertrouw het neit helemaal ,want het is China spul (wat ook daar gekocht is. 15 euro voor 4 gb (zegt genoeg niet?)
Ik probeer nu te kijken of er wel 4 gb op past en stuur nu ongeveer 3.87 GB. Dit duurt ontzettend lang!
Moet nu 75 minuten wachten!!!
Dit kan toch geen usb 2.0 zijn? Voor mijn ipod is 4 gb sturen ongeveer 20 minuten?
Dus iemand een oplossing waar ik het even kan testen?

(btw het is plug & play dus geen drivers)

mvg kaisz

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dat kan je testen met programma's om hardeschijven mee te benchen, zoals HDTune.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 22:16

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Nou het is waarschijnlijk gewoon USB 2.0, alleen hebben de heren marketing 'oplichters' op een gegeven moment gezegd dat het verwarrend is een 1.0 en een 2.0 standaard te hebben, dus hebben ze alles 2.0 genoemd.

2.0 Full Speed

2.0 HiSpeed

Je begrijpt het natuurlijk wel, de ene is wel de (theoretische) 480 Mbps en de andere is de oude vertrouwde 11 Mbps. Maar los daarvan is het vreemd dat ze een zo een grote USB stick in een langzame standaard uitleveren, zelfs voor Chinese begrippen, maar probeer het in ieder geval ook een keer op een andere machine.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Verwijderd

Topicstarter
NU doet dat ding het geeneens meer!!!!!
waarschijnlijk te snel uit de pc getrokken...
maar als ik hem aansluit op een PC staat er rechtsonder: nieuwe hardware geconnect en gereed om te gebruiken.
als ik naar MIJN COMPUTER ga en vervolgens op verwisselbare schijf klik, staat er plaats een disk in, hij herkent hem niet meer dus.

Als ik vervolgens de flash disk eruit haal dan gaat ook "verwisselbare schijf" weg.

grrr kan ook niet formateren
dit is dus gewoon stuk?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

formateren kan je beter in schijfbeheer doen.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 16:20

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

http://www.seoulcc.org/co..._on_Sony_Thumb_Drives.pdf
Je hebt gewoon een 64/128 MB usb stick in je maag gesplitst gekregen die ze "softwarematig" vergroot hebben zodat windows denkt dat je een 4 gb stick hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Ossenaar op 28-08-2006 00:52 ]

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
verdomme 15 euro door de neus geboord!!!!
klopt precies wat er wordt beschreven in dat verhaaltje!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- Overige Hardware is geen dumpbak, kijk voor vragen over Opslagmedia in het gelijknamige forum
- overal op GoT is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent. Dat lijkt hier niet het geval te zijn (je schrijft er in ieder geval weinig over waar je zelf al gezocht hebt)
- schreewerig roepen met uitroeptekens is niet echt zinnig, je kunt je beter beperken tot helder zakelijk omschrijven wat er aan de hand is (met alle hard- en softwarespecs incl gebruikte driver (ook als het 'automatisch' gedetecteerd wordt).
- hou er rekening mee dat 1B=8b. Als je stick 4Gb beweert te zijn is dat 512MB. Misschien hou je je hoofdletters gewoon niet uit elkaar...

Kortom, kijk voortaan op de juiste plek, hou je hoofd koel, geef volledige info en hou je bits en Bytes uit elkaar :z

En dan nog: if it sounds too good to be true, it probably is :o

Als je denkt dat je voor EUR 15 een 4GB mem stick kunt kopen ben je een }:O

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 28-08-2006 11:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.