Toon posts:

wallmounts voor een samsung lcd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.561 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg me af of ik voor mijn samsung le27s71 een specifieke wallmount(ding waar je hem me ophangt) moet hebben. of zijn er een heleboel die passen. is er een bepaalde standaard waar ik voor moet kijken?

sorry als dit ik op de verkeerde plek heb gepost, ik ben hier niet echt bekend.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hier kun je exact zien welke steunen passen op je tv.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:00
Ik zou zelf de lcd niet ophangen aan een beugel die kan draaien. Dit omdat het systeem waar je het scherm aanhangt allemaal van plastic is. Ze zeggen wel dat het kan maar ik vind het toch link. Tip: VFW140!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Hebben de meeste LCD's/Plasma's niet gewoon standaard(VESA) inkepingen voor een wallmount zodat quasi elke wallmount voor platte schermen zou moeten werken? Dat staat geloof ik wel ergens in de handleiding normaalgezien en je kan ook altijd een langslopen in een elektronicawinkel (Vogels vind ik ook niet echt je van dat, maar kan soms handig zijn als je een accesoire zoekt voor een toestel waarvoor er geen officiële ondersteuning meer is door het merk zelf). Neem als je ergens langsloop zeker een handleiding (of desnoods je gehele scherm) mee.

Maar blijkbaar geeft Samsung zelf het volgende aan voor bevestiging: Audi Pack / Vogels.

• flagnite
  • Niet online
keesheid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:28:
Ik zou zelf de lcd niet ophangen aan een beugel die kan draaien. Dit omdat het systeem waar je het scherm aanhangt allemaal van plastic is. Ze zeggen wel dat het kan maar ik vind het toch link. Tip: VFW140!
Bij vogels hoef je daar niet bang voor te zijn hoor. Dat spul is sterk genoeg (en bovendien niet van plastic!). Uiteraard moet je eea wel in een muur vastdraaien, dus niet in een gipswand ofzo.
ILUsion schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:39:
Hebben de meeste LCD's/Plasma's niet gewoon standaard(VESA) inkepingen voor een wallmount zodat quasi elke wallmount voor platte schermen zou moeten werken? Dat staat geloof ik wel ergens in de handleiding normaalgezien en je kan ook altijd een langslopen in een elektronicawinkel (Vogels vind ik ook niet echt je van dat, maar kan soms handig zijn als je een accesoire zoekt voor een toestel waarvoor er geen officiële ondersteuning meer is door het merk zelf). Neem als je ergens langsloop zeker een handleiding (of desnoods je gehele scherm) mee.

Maar blijkbaar geeft Samsung zelf het volgende aan voor bevestiging: Audi Pack / Vogels.
Je hoeft echt niet met je tv te gaan leuren, gewoon op die link klikken die ik hierboven gepost heb en je krijgt exact te zien welke beugels op je tv passen.

[ Voor 49% gewijzigd door flagnite op 27-08-2006 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
flagnite schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:47:
[...]

Bij vogels hoef je daar niet bang voor te zijn hoor. Dat spul is sterk genoeg (en bovendien niet van plastic!). Uiteraard moet je eea wel in een muur vastdraaien, dus niet in een gipswand ofzo.

[...]

Je hoeft echt niet met je tv te gaan leuren, gewoon op die link klikken die ik hierboven gepost heb en je krijgt exact te zien welke beugels op je tv passen.
ik heb een boekenplank aan mn gips wand die met boeken veel en veel zwaarder is dan een tv. deze tv is maar 10 of 11 kilos zwaar. zou dat echt een proleem zijn?

Verwijderd

Topicstarter
oh wow ik bekijk net die vogel wallmounts, de prijzen zijn niet normaal. iemand met een goedkoper alternatief?

zijn samsung lcds niet compatible met de vesa standaard?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 20:31 ]

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:49

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb zojuist mijn 37" Samsung aan een Vogel's VFW 040 opgehangen. Nou, met 5 bouten in de muur kan daar zelfs een olifant aan hangen. En met 4 bouten in de TV moet er ook wat gebeuren wil het mis gaan.

Op zich zou ik nog best een kliksysteempje willen hebben om de TV (met twee beugels) vast te kunnen klikken aan de beugelhouder op de muur. Nu hoef ik de TV alleen maar omhoog te duwen om hem van de muur te halen. En stel dat je dat een keer per ongeluk doet, bijvoorbeeld bij het omhoog komen, dan heb je wel een probleem.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:20:
oh wow ik bekijk net die vogel wallmounts, de prijzen zijn niet normaal. iemand met een goedkoper alternatief?

zijn samsung lcds niet compatible met de vesa standaard?
Goedkoop = duurkoop, zeker als je LCD'tje morgen op de grond ligt.

Verwijderd

Topicstarter
haha das ook wel weer waar. maar 200 voor zon wallmount. das wel erg veel

• flagnite
  • Niet online
Goedkoper alternatief op Vogels is (verassenderwijs) Audipack.

Maar eigenlijk is 200 euro natuurlijk niet duur als je dat vergelijkt met iedere keer een nieuwe lcd tv kopen ;)
Pagina: 1